Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Tema cercului „Activități de tipul Outdoor”

Vineri, Cercul pedagogic al educatoarelor

Tema cercului „Activități de tipul Outdoor”

Vineri (8 noiembrie 2013), în scurta vacanță (de o săptămână) a preșcolarilor și școlarilor mici, ciclul primar, au fost programate cercurile pedagogice ale cadrelor didactice.

Educatoarele din Oradea care predau la grupa mare, secția română, au participat la activitățile desfășurate la Grădinița Nr. 55 (structura Grădiniței Nr. 50); cele de la grupa mijlocie au fost repartizate la Grădinița Nr. 34, cele care predau la grupa mică s-au reunit la Grădinița Nr. 53, iar secția maghiară, la Grădinița Nr. 46. Oferindu-ne un „măr roșu” (deloc vrăjit), Mihaela Vidican, gazda bună a cercului de la Grădinița Nr. 55, ne-a furnizat și cele dintâi informații legate de cerc, plus agenda evenimentului.
În calitate de gazdă a cercului, doamna director Angela Popu a salutat participanții și pe distinsul invitat special, conf. univ. dr. Ioan Chelemen, anunțând agenda cercului. În continuare, responsabilul de cerc, dna prof. Mihaela Ana Pele, a făcut cunoscută tema cercului pentru semestrul I „Activitățile de tip outdoor”. Pentru o introducere în temă și clarificarea termenilor a fost invitată la o prezentare în PowerPoint doamna prof. Lucia Golban; tema a fost tratată apoi și argumentată în amănunt în referatele lor de Dana Găvruța și Gabriela Pascar, având ca subiect „Stimularea creativității copiilor prin activități de tip outdoor”. Activitățile demonstrative, filmate - „Descoperim împreună Halloweenul” și „Bogățiile toamnei” - au fost prezentate de prof. Ruzsa Natalia și Ghiuro Natalia.
Despre educația Outdoor
„Educația Outdoor (EO) reprezintă suma acțiunilor întreprinse de personal calificat (traineri, formatori, profesori, instructori) într-un mediu natural/sălbatic, folosind metode experiențiale, pentru a produce schimbări la nivelul abilităților fizice, intra și interpersonale și al comportamentului față de mediu, în rândul participanților. EO reprezintă procesul educațional, indiferent de subiectul predat/învățat, care are loc într-un cadru natural.
EO are un caracter nonformal, urmărește schimbările vizibile la nivel comportamental, se desfășoară în natură, se pregătește în prealabil pentru a se asigura securitatea, se învață totul în mod practic, activ, prin experiențe personale, la care mai apoi reflectă pentru a extrage învățăturile – experiențial.
EO se adresează tuturor celor trei nivele de învățare: nivelul acumulărilor de cunoștințe (cognitiv), nivelul deprinderilor fizice (motric) și cel al individualizării unor trăsături de comportament (afectiv).
EO presupune ca procesul de predare - învățare - formare să se petreacă în afara școlii, respectiv în natură și spații culturale”.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Tema cercului „Activități de tipul Outdoor”.

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

marţi, 10 decembrie 2019