Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Studenții Universității din Oradea protestează pentru 6% din PIB pentru educație!

Astăzi (miercuri)

Studenții Universității din Oradea protestează pentru 6% din PIB pentru educație!

Asociațiile studențești din Convenția Organizațiilor Studențești din cadrul Universității din Oradea și Asociația „Gheorghe Șincai” a studenților în Istorie, membră a Alianței Naționale a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) cheamă studenții la protest astăzi, miercuri, 13 noiembrie 2013, pentru a cere Guvernului României alocarea a 6% din PIB pentru educație, începând cu anul 2014.

Nemulțumirile studenților pleacă de la faptul că universitățile, în contextul unei subfinanțări constante a educației din România, au fost nevoite să crească o serie de taxe, să comaseze grupe și facultăți sau să reducă și chiar să oprească în unele cazuri investițiile ce țin de îmbunătățirea calității sistemului educațional.
Studenții cer Guvernului României să respecte Legea Educației Naționale și să aloce 6% din PIB pentru educație, să crească finanțarea de bază a universităților până la valoarea ei din 2008, să crească subvenția cămine-cantine cu 30%, să crească fondul de burse cu destinație clară către bursele sociale și să existe investiții reale în centrele de consiliere și orientare în carieră și o metodologie care să definească normele de funcționare a acestora.
Protestul va începe la ora 16.00 și se va desfășura pe următorul traseu: Universitatea din Oradea (Căminele C1 și C2) – Piața Unirii – Str. Republicii - Parcul Traian - Parcul 1 Decembrie – Piața Independenței (Piața Emanuil Gojdu) - Piața Unirii - Universitatea din Oradea. Protestul este inițiat de către Convenția Organizațiilor Studențești din cadrul Universității din Oradea. Alături de studenții orădeni, vor protesta și studenții din alte 10 centre universitare importante din țară - București, Timișoara, Cluj-Napoca, Iași, Constanța, Galați, Baia Mare, Sibiu, Suceava, și Alba Iulia, având cu toții aceeași revendicare – alocarea a 6% din PIB pentru educație.
Demersurile studenților pentru creșterea finanțării educației au început încă din luna ianuarie a acestui an, odată cu petiția de peste 100 de metri semnată de 10.000 de studenți care a fost depusă la Guvernul și Parlamentul României. Aceasta nu a stârnit nicio reacție din partea instituțiilor statului, acestea ignorând complet mesajul studenților. Au urmat adrese, scrisori, lansarea studiului „Responsabilitate pentru Educație” care prezenta problema subfinanțării educației din perspectiva studenților, un marș al liderilor studenților desfășurat la Timișoara în care reprezentanții organizațiilor studențești au plimbat pe stradă o vacă pentru a sugera că educația a ajuns la „coada vacii”, toate acestea fiind de asemenea ignorate de către guvernanți. În luna octombrie, ANOSR a lansat platforma online www.6pentrueducatie.ro în care au fost prezentate opiniei publice necesitatea alocării a 6% din PIB pentru educație, efectele subfinanțării educației și asumările legislative existente în acest sens, reușind să coaguleze în acest demers reprezentanți ai elevilor, ai părinților, ai sindicatelor și ai rectorilor, primind totodată mesaje de susținere din partea unor reprezentanți ai societății civile sau a unor personalități publice interesate de viitorul României. Ulterior, au existat întâlniri cu reprezentanții Ministerului Educației și ai Guvernului, însă toate s-au desfășurat fără asumări clare din partea guvernanților cu privire la creșterea finanțării educației și alocarea a 6% din PIB, așa cum studenții au solicitat. Săptămâna trecută, pe data de 6 noiembrie, studenții au organizat greve japoneze în cele mai importante centre universitare din țară, solidarizându-se astfel cu protestul profesorilor din București.
„A sosit momentul să ne cerem drepturile și în stradă”
„Ignoranța guvernanților a depășit orice limită. Vorbim despre finanțarea educației, trimitem adrese, petiții și analize de peste un an de zile, dar parcă vorbim cu pereții. Nu vedem vreo strategie clară, nu se implementează soluții, nu se iau măsuri reale. A sosit momentul să ne cerem drepturile și în stradă. Poate așa se vor mai trezi și vor respecta legea și propriile lor asumări. Așteptăm ca pe lângă studenți să ni se alăture la protest toți cei care cred că sistemul de educație încă mai poate fi salvat dacă este tratat cu responsabilitate și finanțat corespunzător. Guvernele din ultimii ani și-au bătut joc de educație și această bătaie de joc nu poate să mai continue dacă vrem un învățământ decent și un altfel de viitor pentru România!” – Mihai Dragoș, președinte ANOSR
Eveniment facebook!
Olah Roland
director - Studentocratia
președinte - Asociatia „Gheorghe Sincai” a studentilor în Istorie

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 22:36:49 Ora de vară a Europei de Est