Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Studenți(i) orădeni au ieșit în stradă pentru 6% din PIB pentru educație!

Un nou semnal tras de studenți

Studenți(i) orădeni au ieșit în stradă pentru 6% din PIB pentru educație!

Miercuri, 13 noiembrie 2013, Olah Roland (președinte al Asociației „Gheorghe Șincai” a studenților în Istorie) a reușit să mobilizeze circa 100 de studenți orădeni la marșul de protest pe care l-a organizat pe traseul: Universitatea din Oradea (căminele C1 și C2) – Piața Unirii – Str. Republicii - Parcul Traian - Parcul 1 Decembrie – Piața Independenței (Piața Emanuil Gojdu) - Piața Unirii - Universitatea din Oradea.

Doar în curtea universității, li s-au alăturat președintele Senatului, dl prof. univ. dr. Sorin Curilă și cancelarul general Vasile Aurel Căuș, doamna prorector Simona Trip și  dl prof. univ. dr. Marius Þepelea (membru al Senatului universitar), care i-a însoțit pe tot  traseul.
Protestatarii cer Guvernului României alocarea a 6% din PIB pentru educație, începând cu anul 2014.
„Nemulțumirile studenților pleacă de la faptul că universitățile, în contextul unei subfinanțări constante a educației din România, au fost nevoite să crească o serie de taxe, să comaseze grupe și facultăți sau să reducă și chiar să oprească în unele cazuri investițiile ce țin de îmbunătățirea calității sistemului educațional.
Studenții cer Guvernului României să respecte Legea Educației Naționale și să aloce 6% din PIB pentru educație, să crească finanțarea de bază a universităților până la valoarea ei din 2008, să crească subvenția cămine-cantine cu 30%, să crească fondul de burse cu destinație clară către bursele sociale și să existe investiții reale în centrele de consiliere și orientare în carieră și o metodologie care să definească normele de funcționare a acestora”.
Cu mașina poliției în frunte și cu cea a jandarmeriei la încheierea coloanei, protestatarii au urmat traseul stabilit, flancați de câțiva jandarmi; de la Universitate la Prefectură și înapoi ei au scandat cele 21 de „lozinci” cuprinse pe agenda evenimentului:1.Educația salvează nația 2.Minciunile se plătesc, studenții fac iar protest 3.Noi vrem educație, nu vrem pe plantație 4.Educația o salvați numai dac-o finanțați 5.Veniți cu toții și strigați tare că educația nu e de vânzare 6.Educați nu manipulați 7.Vrem o școală pentru toți, nu guvern de mafioți 8.Educația e arma noastră, ne-am săturat de politica voastră 9.Nu ne mai trădați, educația finanțați/nu mai vrem să fim trădați, educația finanțați 10.Educația salvează România 11.Nu mai vrem promisiuni, vrem să treceți la acțiuni 12.Noi de-aicea nu plecăm, nu plecăm acasă, până nu ne finanțați educația noastră 13.Banii dacă nu ni-i dați, noi vă cerem să plecați 14.Educația finanțați, tineretul îl salvați 15.Educația finanțați sau de la Guvern plecați 16.România-i țara mea și nu vreau să plec din ea 17.Voi dați afară tinerii din țară 18.Școala n-are rost, guvernul te vrea prost 19.Fără educație, moare orice națiune 20.Afară, afară cu politica din școală 21.Legea respectați, 6 alocați!”
Ajunși în fața Prefecturii, ei au zăbovit mai multe zeci de minute, dând glas celor 21 de „motive”, dar degeaba, nimeni nu a mișcat un deget, nimeni nu le-a ieșit în întâmpinare, cu toată agitația lor, pașnică…
„Plouați” și dezgustați, s-au întors în campus, mândri, totuși, și demni de protestul lor!
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Studenți(i) orădeni au ieșit în stradă pentru 6% din PIB pentru educație!

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 07:42:20 Ora de vară a Europei de Est