Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Inaugurarea laboratorului de electronică al Departamentului de Electronică și Telecomunicații

Vineri, la Universitatea Oradea, a avut loc

Inaugurarea laboratorului de electronică al Departamentului de Electronică și Telecomunicații

Vineri (15 noiembrie 2013), la Universitatea din Oradea (în sala B 223, de la etajul 2 din pavilionul B), a fost inaugurat laboratorul de aplicații electronice, realizat cu sprijinul financiar și logistic al societății comerciale Celestica Oradea, în cadrul colaborării dintre Departamentul de Electronică și Telecomunicații (DET) și Celestica.

La eveniment au participat: reprezentanții Celestica, studenți de la programele de studii Electronică Aplicată și Rețele și Software și Telecomunicații, precum și membrii Departamentului de Electronică și Telecomunicații.
În deschiderea manifestării, dna Codruța BALA, HR Director al companiei Celestica a vorbit despre relațiile îndelungate dintre Departamentul de Electronică și Telecomunicații și Celestica România. Prezent la inaugurare, Rob SCHORMANS (Vice-president for Europe and Global Operations pentru Celestica, general manager pentru Celestica Oradea), a prezentat activitatea Celestica Academy, în care a fost inclusă și dezvoltarea acestui laborator.
La rândul său, directorul Departamentului de Electronică și Telecomunicații, doamna profesor Cornelia GORDAN, a subliniat avantajele realizării laboratorului, dar și buna colaborare pe care o are departamentul cu Celestica Oradea; domnia sa a ținut apoi să prezinte membrii departamentului.
Dl profesor Cristian GRAVA, membru în Senatul universitar, președinte al Comisiei de cercetare din Senat, a adresat salutul Senatului universitar și a remarcat bunele rezultate care s-au obținut în urma colaborării cu Celestica.
Prezent la eveniment, dl profesor Daniel TRIP, prodecan al Facultății de Inginerie Electrică și Tehnologia Informației, a transmis reprezentanților companiei salutul conducerii facultății, evidențiind implicarea studenților de la programele de studiu Electronică Aplicată, respectiv Rețele și Software de Telecomunicații în activitățile curente ale companiei Celestica.
Răspunzând provocărilor, dl profesor Nicolae DRAGHICIU, cadru didactic al DET, a subliniat contribuția companiei Celestica la dezvoltarea în comun a unei programe analitice pentru disciplina Tehnologie Electronica.
Posibilitățile de dezvoltare în carieră
A urmat o rundă în care reprezentanții companiei ne-au exemplificat ceea ce însemnă Celestica în peisajul industrial orădean, dar mai cu seamă pentru studenții Universității orădene. Mai întâi, dna Carmen TOIE, HR Recruter al Celestica, a prezentat în PowerPoint compania și activitățile specifice pe care Celestica le oferă studenților electroniști, precum și posibilitățile de dezvoltare în carieră a celor care sunt angajați în cadrul companiei. Apoi, dl ing. George CRIȘAN, Test Manager al Celestica, ne-a făcut cunoscută o aplicație practică, de ultimă oră, din domeniul ingineriei electronice și telecomunicații, iar partenerul său de proiect, dl Ionel AVRAM, ing. junior în cadrul Celestica Oradea, absolvent al Universității din Oradea, specializarea Electronică Aplicată, l-a secondat cu o aplicație software dezvoltată de el în cadrul companiei.
Ca așa stau lucrurile la Celestica, ne-a convins dna Alexandra OLTEAN, HR Service Manager (responsabil cu relația specială pe care Celestica o are cu DET); domnia sa a supervizat întreaga activitate de realizare a laboratorului de către compania Celestica.
Să mai spunem că investiția a însemnat 15.000 de euro și a constat în dotarea laboratorului (didactic) cu aparatură de specialitate și mobilier, pentru a oferi condiții cât mai bune de studiu studenților de la licență și masterat, care doresc să se specializeze în domeniul Inginerie Electronică și Telecomunicații. (D.T. & Ov.D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Inaugurarea laboratorului de electronică al Departamentului de Electronică și Telecomunicații.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 10:05:53 Ora de vară a Europei de Est