Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Joi, sala festivă a Lic. T. „Onisifor Ghibu” a fost „invadată” de pionieri!

La „Școala părinților mei”

Joi, sala festivă a Lic. T. „Onisifor Ghibu” a fost „invadată” de pionieri!

Joi, 14 noiembrie 2013, în sala festivă a Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu” din Oradea au răsunat cântecele pionierilor de altădată, s-a ridicat drapelul pe catarg și s-a dat onorul, pionierii s-au adunat și au dat raportul…în prezența a doi profesori universitari de la Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca (Marius Bucur și Valentin Orga), precum și foști profesori ai liceului, actualmente pensionari: Pavel Sărac, Ana Goidaci, Maria Dan, Alexandru Sanislav…, dar și actuali profesori (și directori).

Proiectul de istorie orală „Școala părinților mei”
Nu vă grăbiți să judecați și să încriminați ori să suspectați pe cineva de nostalgii. E vorba doar de istoria trăită de părinții unor elevi din clasele a IX-a și a X-a, istorie răscolită și „actualizată” de doamna profesor de istorie Livia Ivan.  
De unde până unde, doamnă profesor, această activitate festivă a „pionierilor”?
„Noi, astăzi, vom prezenta un proiect de istorie orală, numit „Școala părinților mei”. Și are în vedere perioada în care aici nu era liceul „Ghibu”, ci Școala Generală Nr.3. Elevi din a IX-a B și a X-a B au făcut cercetări. S-au dus la foști elevi și foști profesori, le-au luat interviuri, pe care apoi le-au transcris. Acum urmează diseminarea proiectului. Asta însemnă că tot ce veți vedea pe scenă este autentic. N-am inventat nimic, nu este nicio ficțiune. Totul s-a întâmplat la Școala Generală Nr.3.
Poate vă întrebați ce motiv aș avut să scriu despre Școala Nr. 3?
Motivația personală: Îmi place școala în care sunt. Pentru mine, Liceul „Onisifor Ghibu” este a doua familie. Profesorii sunt pentru mine frații mei mai mari care mă învață, de la care învăț, și pentru mine, voi, elevii, sunteți copiii mei. Încerc în fiecare zi să mă raportez la voi, ca și când ați fi copiii mei, așa că pe copiii mei câteodată îi mai și pedepsesc. Și mai am o motivație, educațională, cu două aspecte: unul este cel al regulilor, iar celălalt ține de școala de astăzi, care, datorită multor reforme, a ajuns la un nivel mult mai jos, comparativ cu școala în perioada comunistă, atât la nivelul disciplinei, cât și al rezultatelor și interesului elevilor pentru școală. Și mi-am dorit ca prin acest proiect, o „vizită” în trecut, să vedeți care erau valorile pe care le aveau elevii de altădată (părinții voștri, de fapt), care au fost acele aspecte care au dus la formarea lor ca oameni.
Prin tot acest demers, am încercat să desființăm acele granițe între generații, să-l apropiem pe elev de profesor, așa încât elevul să-l vadă pe profesor uman, cu emoțiile lui. Prin acest exercițiu, elevii au „pipăit” trecutul. Transcrierea a dat de furcă elevilor din grupul țintă…”
Concluzionând vom spune că doamna profesor Livia Ivan a participat la un curs POSDRU (Istoria recentă), care s-a desfășurat la Universitatea „B-B” din Cluj-Napoca, la Institutul de Istorie Orală; iar acel curs constă în cercetarea metodelor de investigare a trecutului recent, metode bazate pe interviu. Cei 14 elevi de la clasa de jurnalism (din a IX-a și a X-a B) au intervievat foști profesori și elevi, încercând să descopere trecutul recent. Joi, în sala festivă a liceului a avut loc diseminarea acelui proiect și punerea lui în scenă. Să mai spunem că proiectul va continua cu perioada de început a vieții școlare din zonă și apoi partea finală, după 1995, când s-a înființat liceul „Onisifor Ghibu”. Și uite-așa se naște monografia liceului. De reținut că tot acest travaliu face parte din lucrarea de disertație a dnei profesor Livia Ivan, intitulată „Școala părinților mei”.
Interesantă lucrare, bine realizată și admirabil diseminată cu artiști jurnaliști! Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (65 de poze), accesați Galeria foto: Joi, sala festivă a Lic. T. „Onisifor Ghibu” a fost „invadată” de pionieri!

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 02:49:17 Ora de vară a Europei de Est