Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Reuniune de proiect Comenius la Cîmpani

În perioada 11 - 15 noiembrie 2013

Reuniune de proiect Comenius la Cîmpani

Școala Gimnazială „Georgiu Popa” din Cîmpani derulează în perioada 2013 - 2015 proiectul de parteneriat școlar Comenius „Culture and Environment”(„Cultura și mediul”), având ca partenere șase țări: Grecia- coordonator proiect, Letonia, Germania, Turcia, Spania și Franța.

Prima reuniune din cadrul acestui proiect, obținut prin intermediul ANPCDEFP și finanțat de Comisia Europeană, a avut loc în Cîmpani, Bihor, în perioada 11 - 15 noiembrie 2013 și a găzduit 38 de invitați din străinătate de la cele șase școli: 5th Gymnasium of Larisa - GRECIA, Līgatnes novada vidusskola - LETONIA, Oberschule Hohenkirchen - GERMANIA, Guzelkiyi Ortaokulu - TURCIA, Instituto de Eduación Secundaria Heliche - SPANIA și Collège le Grand Champ - FRANÞA, dintre care 16 au fost profesori, iar 22 au fost elevi.
Obiectivul acestei prime reuniuni de proiect la Școala Gimnazială „Georgiu Popa” a fost acela de a ne cunoaște, de a ne prezenta școlile, localitățile și țara, de a discuta rezultatele chestionarului de evaluare inițială și de a alege cel mai bun poster și logo ale proiectului.
Oaspeții au fost întâmpinați cu pâine și sare
Oaspeții au fost întâmpinați conform cutumei locale cu pâine și sare de către primarul comunei Cîmpani, Raul Bocșe, de către directorul școlii, Ioan Moza, de cadrele didactice ale instituției, elevi și părinți.
Marți, 12 noiembrie, invitații și gazdele s-au reunit la școală pentru a se cunoaște și a prezenta materiale video și PowerPoint cu tema „Orașul meu” și „Școala mea”. La orele amiezii, cu toții ne-au îndreptat spre Căminul Cultural „Sofia Popa” din localitate pentru a participa la programul artistic dedicat temei proiectului, oferit de școala gazdă. În prezența celor 38 de invitați de peste hotare, a celor peste 40 de invitați de onoare: primarul comunei, Raul Bocșe, viceprimarul, Călin Rugină, inspector ISJ Bihor, Cristian Andru, primari învecinați și directori de la școlile din împrejurimi, personalități ale zonei, cadre didactice și foști dascăli ai școlii, elevi și părinți, copiii au prezentat un spectacol ce a îmbinat atât tema culturii, cât și pe cea a mediului. Eleva Naomi Blaga a deschis programul interpretând la fluier Imnul Uniunii Europene. S-a intonat Imnul României, iar mai departe, eleve din clasele a V-a și a VII-a, pregătite de doamna profesor Elena Rengle, au dansat „Dansul steagurilor”. Loredana Petruse, Denisa Tocuț și Alexandru Farc, îndrumați de doamna profesor de Limba engleză și totodată coordonator de proiect în școală, Denisa Lucuța, au interpretat sceneta „The Giving Tree”, de Shel Silverstein, care spune povestea plină de emoție dintre un măr și un copil. Copiii au cântat în limbile franceză și spaniolă, coordonați de prof. Monica Nica și Anca Boldor. În continuare, Loredana Petruse, pregătită de prof. Denisa Lucuța, a cântat emoționantul șlagăr al anilor’70 „Copacul”.
„O lume mai bună este posibilă”
Finalul a fost marcat de eleva Denisa Tuduc și echipa de dans, pregătiți de dl prof. Călin Boț, care au interpretat un cântec popular bihorean și au jucat ca-n Bihor.
Copiii au cântat melodia lui Michael Jackson „Heal the World”, întărind credința lui Bruce Nixon că „O lume mai bună este posibilă”.
După-masa a continuat cu un atelier de lucru la școală în cadrul căruia a fost ales prin vot Eurovision Poster and Logo Contest, posterul câștigător - Turcia și logo-ul proiectului - Letonia.
Excursie de documentare la Timișoara
Planul de vizită în România a inclus o excursie de documentare la Timișoara cu tema „Pe urmele Revoluției din decembrie 1989”, unde musafirii au beneficiat de un ghid specializat, traseul pornind din punctul unde a izbucnit Revoluția anticomunistă până în Piața Unirii. Un mic popas la localul „Scârț” cu specific comunist a întregit imaginea perioadei ceaușiste pentru că drumeții au putut gusta din ceea ce se mânca odinioară, pâine cu zacuscă și salată de vinete și ceai de tei.
Totodată, s-a vizitat Muzeul Satului Bănățean, care și-a deschis poarta larg pentru a oferi imagini culturale adunate laolaltă despre lumea de odinioară a satului bănățean.
Pentru a ilustra corespunzător cealaltă temă a proiectului, Mediul, am făcut o  vizită la sediul Sucursalei miniere S.C. Băița S.A., unde doamna director Maria Trip și echipa dumneaei ne-au furnizat informații despre mina de cupru și exploatările care au loc la Mina Băița. Ca o gazdă generoasă și grațioasă, doamna director Maria Trip a oferit invitaților trăistuțe, ulcele din lut și cărți cu obiectivele turistice din județul Bihor.
Vizitele la Peștera Urșilor și la Muzeul Etnografic „La Fluturi” au completat mozaicul mediului cultural și natural prezentat invitaților de-a lungul șederii în România și au deschis apetitul pentru noi, viitoare incursiuni pe tărâmul mioritic.
Atelierul de lucru ce a încheiat reuniunea de proiect a fost dedicat discuțiilor despre rezultatele chestionarului de evaluare inițială, despre așteptările și realitățile proiectului, despre viitoarele acțiuni din cadrul proiectului și despre următoarea vizită programată în Turcia în martie 2014.
Reuniunea din România a partenerilor a mobilizat, după cum bine a observat coordonatorul de proiect din Grecia, dna Apostolia Karra, întreaga comunitate, iar gazdele au dovedit ospitalitate, „cea mai înaltă formă de expresie a culturii”, a continuat ea. Într-adevăr, fără sprijinul Administrației locale, al părinților, și al colegilor Loredana Boc, Ioana Boc, Ioana Vesa, Titiana Micle, Andra Butișcă, Traian Mărcuț și Elena Teaha, munca dascălilor de la Școala Gimnazială „Georgiu Popa” nu ar fi avut răsunetul pe care l-a înregistrat.
Prof. Denisa Lucuța
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Reuniune de proiect Comenius la Cîmpani.

 

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 21:56:40 Ora de vară a Europei de Est