Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Vizită la Universitatea Southeastern din Lakeland, Florida, SUA

Fondatorii Universității Agora (în)

Vizită la Universitatea Southeastern din Lakeland, Florida, SUA

Am fost bucuroși să putem răspunde invitației conducerii Universității Southeastern din Lakeland, Florida, SUA de a ține un șir de conferințe, în cursul lunii octombrie 2013, pentru studenți și masteranzi.

Bineînțeles că a fost o provocare foarte interesantă, care a început cu studierea nivelului de pregătire a studenților americani, ce discipline se predau la specializarea Management și la altele apropiate, ce școli, autori agreează pe lângă cei americani etc.
Expunerile noastre au avut succes și au fost apreciate atât de studenți cât și de către colegii profesori, dar ceea ce ne-a impresionat cel mai mult a fost felul „unic”, specific american, în care studenții comunică cu profesorii lor și cu musafirii.
Studenții știu că este bine să își spună părerea și nu ezită să o facă atunci când sunt interesați. Noi am reușit să le atragem atenția cu subiecte legate de „bussines behavior” în Uniunea Europeană și România, ori „how to do bussines with EU”, „market economy vs centralized economy” etc.
Una dintre cele mai plăcute surprize era dorința unora de a ne mulțumi la sfârșitul conferinței. Erau întotdeauna câțiva care veneau, se prezentau și doreau să continuăm discuția pe unul dintre subiectele abordate anterior. Într-una din aceste discuții am cunoscut chiar și o româncă. Am auzit-o spunând „bună seara” cu accent american și, pentru o secundă, nu am știut cum să răspund, am fost foarte surprinsă. Era chiar din Oradea, plecase împreună cu familia pe la începutul anilor ’90. Mi-a mărturisit că nu îi este foarte ușor să ajungă la cursurile pentru masterat, face aproape două ore de acasă până la universitate, dar spunea că este important pentru slujba ei… Am regăsit această determinare și voința de a depăși orice obstacol pentru a învăța și la alți studenți, chiar mai tineri. Mulți erau interesați să vină în Europa și aveau cunoștințe despre anumite facilități pentru investitori oferite de unele țări europene.
Universitatea noastră era cunoscută într-o oarecare măsură în rândul studenților și profesorilor datorită colaborării de aproape patru ani și în principal datorită MBA-ului american pe care îl găzduim în Agora. Sunt interesați, de asemenea, de schimburi de profesori și studenți, pentru că, dincolo de școală, există în România numeroase atracții turistice care îi ademenesc.
La rândul nostru „văzusem” și noi campusul universității pe site, însă în realitate este mult mai frumos. Foarte mare, cu clădiri destinate activității didactice, dar și pentru petrecerea timpului liber, cu case – nu cămine – care găzduiesc studenții, frățiile etc. Florida cu lacurile, canalele, flora și fauna sunt atât de spectaculoase, cel puțin pentru noi care veneam de pe malul Crișului, de la poalele Apusenilor, încât o plimbare prin campusul aflat între două lacuri (suntem în Lakeland, nu uitați) era un adevărat bombardament de informații, de detalii despre procesul de învățământ, împletite cu poveștile despre aligatorii care traversează, uneori, campusul… 
Întâlnirea cu președintele consiliului de administrație al universității a fost una deosebit de călduroasă, întreruptă din când în când de flash-urile aparatelor de fotografiat. A urmat întâlnirea cu rectorul și echipa de conducere, prilej cu care au fost reiterate dorința de colaborare pe multiple planuri, precum și intenția de a dezvolta programe de masterat comune, pe care să le putem oferi studenților noștri. 
Colaborarea dintre Universitatea Agora și Southeastern University s-a manifestat, până în prezent, doar în România, prin inițierea unui MBA, în plus, instituția noastră conferind în cursul anului trecut titlul de Doctor Honoris Causa decanului facultății de business din cadrul instituției americane. Prin această vizită am deschis o nouă etapă a colaborării care sperăm să se concretizeze anul viitor cu schimburi de studenți și cadre didactice. Beneficiari ai societății informaționale, care ne face să percepem într-un mod diferit timpul și spațiul, vom profita din plin de mijloacele pe care ni le oferă tehnologia, în dorința de transformare a întregii lumi într-un mic orășel...
Prof.univ.dr. Adriana Manolescu, președintele Senatului Universității Agora
Prof.univ.dr.ing. Mișu-Jan Manolescu, președintele Consiliului de Administrație al Universității Agora
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Vizită la Universitatea Southeastern din Lakeland, Florida, SUA.

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 21:15:00 Ora de vară a Europei de Est