Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Și eu am drepturi!”

Joi, lansare de proiect la Grădinița Nr. 51

„Și eu am drepturi!”

Doamnele educatoare Indrieș Valeria și Vîrciu Claudia, de la Grădinița Nr. 51, structură a Școlii Gimnaziale „Ioan Slavici” din Oradea, au inițiat proiectul educațional județean „Și eu am drepturi!”

Este vorba despre un proiect privind prevenirea și eradicarea relelor tratamente aplicate minorilor.
Surprinzător și încântător, doamna educatoare Valeria Indrieș s-a dovedit a fi extrem de abilă și convingătoare, din moment ce a reușit să aducă joi (21 noiembrie 2013) în fața copiilor și părinților asemenea invitați: procuror, avocat, psiholog, medic și polițiști…
Alături de conducătorul instituției, doamna director Buzulică Brândușa, directorul Școlii Gimnaziale „Ioan Slavici”, au onorat la lansarea proiectului: dna procuror Adela Stamatiu, din partea Parchetului de pe lângă Judecătoria Oradea, dna avocat Marina Oros, de la Cabinetul de avocați, psiholog Ioan Tamaș, dna dr. Adina Þucudean, medic stomatolog, agent principal de poliție Mariana Andor și agent de poliție Cristian Pașca.
La reuniune au participat copii din grupele mari și mijlocii, însoțiți de doamnele educatoare, precum și reprezentanți ai părinților.
Pentru început, dna educatoare Valeria Indrieș a salutat distinșii invitați, colegii și părinții, mulțumindu-le pentru prezență, după care a făcut cunoscute obiectivele și scopul proiectului.
„Scopul acestui proiect este prevenirea și stoparea relelor tratamente exercitate asupra copiilor; iar obiectivele au în vedere: cunoașterea și respectarea drepturilor și îndatoririlor copilului, a normelor de comportare în societate, manifestarea unor atitudini favorabile, corespunzătoare față de copii, din partea părinților și a întregii comunități”.
Prin câteva citate, dna educatoare a sensibilizat asistența, pregătind-o pentru intervențiile invitaților. „Toți oamenii mari au fost mai întâi copii, dar puțini dintre ei își mai aduc aminte; ar trebui măcar pentru o zi ca rolurile să se inverseze: copiii să conducă lumea, iar oamenii mari să-i asculte!”
După cuvântul de salut al doamnei director și felicitările adresate inițiatorilor proiectului, am ascultat cu interes intervențiile invitaților; domniile lor s-au adresat, în principal, părinților, îndemnându-i să manifeste multă înțelegere și iubire față de propriile odrasle, investițiile lor de suflet cele mai importante, să evite certurile și discuțiile aprinse în fața, în prezența lor; să nu apeleze la divorț decât în cazuri extreme, să manifeste toleranță și răbdare în relația de cuplu și multă afectivitate față de copii. Cu toții au ținut să se facă bine  înțeleși de către părinți apelând la exemple convingătoare. Dna procuror a îndrăznit chiar să se adreseze copiilor, invitându-i la dialog. Atât le-a trebuit că s-au găsit destui „avocați” care au început să se dezlănțuie și să dea totul din casă… în sinceritatea și inocența lor fără margini. A fost o activitate educativă în care invitații au căutat sensibilizarea părinților, iar la final, părinții au pus pe tapet dureroasa problemă a siguranței copiilor.
La o evaluare a activității, acordăm cu bucurie FB-uri inițiatorilor proiectului, invitaților, părinților, dar și minunaților copii, pentru răbdare, cumințenie și sclipirile pe care le-au avut în momentele de sinceritate maximă și interactivitate.
Să mai spunem că proiectul a fost gândit a se desfășura prin activități lunare, la care vor fi solicitați, rând pe rând, cei șase invitați.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Și eu am drepturi!”

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 19:18:50 Ora de vară a Europei de Est