Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Carnaval de Halloween la „Avram Iancu”

La șapte clase

Carnaval de Halloween la „Avram Iancu”

În fiecare an, în data de 31 octombrie, lumea anglo-saxonă sărbătorește Halloween-ul, acea sărbătoare care își găsește și la noi corespondentul prin sărbătoarea spiritelor celor plecați dintre noi.

Coordonați și îndrumați de prof. Delia Istrate, dar și de învățătorii lor, elevii Școlii Gimnaziale „Avram Iancu” au dorit să se alăture și ei acestei inițiative. Au participat la această activitate elevii din clasele pregătitoare C (înv. Monica Toader, clasa I A (înv. Lidia Pop), I B (înv. Ioana Mihele), a II-a A (înv.  Elena Bejușca), a II-a B (Marta Lovas), a II-a C (Ramona Anghel), a IV-a B (Costel Negruț).
Scopul acestor activități este de a-i face pe copii să pătrundă măcar pentru scurt timp în fascinanta lume a măștilor și costumelor, precum și de a le da posibilitatea să interpreteze personajul pe care îl reprezintă.
Obiectivele
Cunoașterea unor repere legate de cultura și civilizația britanică
Îmbogățirea culturii generale a elevilor privind valorile culturii internaționale
Sensibilizarea elevilor față de tradiții și obiceiuri
Stimularea aptitudinilor și înclinațiilor artistice ale elevilor
Formarea atitudinii de respect față de cultura altor popoare
În cadrul acestor manifestări distractive, au fost desemnate prin concurs: Cel mai frumos costum și Cea mai expresivă mască; de la o clasă la alta, s-au organizat: Concurs de întrebări, Concurs de desene și Concurs de sculptat dovleci.
Prof. coord. Delia Istrate
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Carnaval de Halloween la „Avram Iancu”.

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:16:10 Ora standard a Europei de Est