Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Se împlinesc 15 ani de la înființarea Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă

Marți, 10 decembrie

Se împlinesc 15 ani de la înființarea Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă

Pe 10 decembrie 2013 se împlinesc 15 ani de la prima întâlnire a Consiliului de Administrație al ANOFM . Este ziua în care, în anul 1998, s-a înființat Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă, împreună cu agențiile teritoriale.

În toată această perioadă, Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Bihor a avut ca obiective principale următoarele:
•stimularea ocupării forței de muncă și creșterea gradului de ocupare
•prevenirea șomajului
•acordarea serviciilor de formare profesională a persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă
•asigurarea egalității de șanse și combaterea discriminării pe piața muncii
•creșterea incluziunii sociale
•protecția persoanelor în cadrul sistemului asigurărilor pentru șomaj
•facilitarea liberei circulații a lucrătorilor în statele UE și alte state cu care România a încheiat tratate, acorduri, convenții și înțelegeri
•sprijinirea cetățenilor români în vederea încadrării în muncă în statele cu care România are încheiate acorduri bilaterale în domeniul forței de muncă
Pentru realizarea obiectivelor sale, AJOFM Bihor a implementat politici și programe de ocupare a forței de muncă, a furnizat servicii de prevenire a șomajului, a organizat servicii de formare profesională, a acordat servicii de informare, consiliere și orientare profesională, a asigurat stabilirea, plata și evidența drepturilor bănești suportate din bugetul asigurărilor pentru șomaj, a acordat servicii de mediere a forței de muncă în țară și străinătate, a organizat evenimente privind selecția și plasarea forței de muncă, a subvenționat locuri de muncă pentru categorii defavorizate de șomeri încadrați în muncă, a implementat proiecte cu finanțare europeană legate de piața muncii și modernizarea serviciului public de ocupare, a acordat stimulente financiare șomerilor care s-au încadrat în muncă și a coordonat alte măsuri active în vederea creșterii gradului de ocupare din județul  Bihor.
AJOFM Bihor  mulțumește cu această ocazie partenerilor de pe piața muncii, clienților și colaboratorilor și, nu în ultimul rând, mass-mediei locale și regionale pentru sprijinul acordat acțiunilor derulate la nivelul pieței muncii .
Marți, de la ora 9.30, „Ziua Porților Deschise”
Marți, 10 decembrie 2013, începând de la ora 9.30, AJOFM Bihor va organiza „Ziua Porților Deschise” la sediul instituției din Oradea, respectiv la punctele de lucru din Aleșd, Marghita, Salonta și Beiuș. Participanții vor putea vedea modul de organizare funcțională  al instituției, respectiv fluxul de acordare a serviciilor către clienți fie angajatori, șomeri sau alte persoane aflate în căutarea unui loc de muncă.
Director executiv,
Csaba  BEKESI

Trimite email
joi, 18 aprilie 2024, 14:24:18 Ora de vară a Europei de Est