Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Studenți orădeni, premiați la Simpozionul științific studențesc de la Reșița

În perioada 28-30 noiembrie - EMING 2013

Studenți orădeni, premiați la Simpozionul științific studențesc de la Reșița

La invitația Facultății de Inginerie și Management a Universității „Eftimie Murgu” din Reșița, un grup de studenți ai Facultății de Inginerie Energetică și Management Industrial, din cadrul Universității din Oradea, au participat la prima ediție a Simpozionului științific studențesc EMING 2013, desfășurat la Reșița, în perioada 28-30 noiembrie 2013.

Simpozionul EMING 2013 s-a bucurat de participarea a peste 100 de studenți din opt centre universitare din țară.
Participanții orădeni sunt studenți în anul IV, la programul de studiu „Ingineria Sistemelor Electroenergetice” și au fost însoțiți de trei cadre didactice coordonatoare. Scopul declarat al simpozionului a fost acela de a crea cadrul pentru prezentarea și dezbaterea lucrărilor ce conțin rezultate științifice și tehnice obținute pe parcursul pregătirii profesionale. Studenții noștri au elaborat 7 lucrări științifice, încadrate în secțiunea „Inginerie electrică și energii regenerabile” și în cea de „Informatică aplicată”. Comisiile de evaluare au apreciat rezultatele cercetărilor studenților acordându-le următoarele premii: studentul Tamas Kubola - premiul I, studenta Adriana Abrudan - premiul II și premiul III, respectiv mențiune pentru lucrarea susținută de studenta Gabriela Nemeth.
În completarea acțiunilor specifice Simpozionului EMING 2013, Departamentul de Inginerie Energetică al Universității orădene a organizat vizitarea, în scop didactic, a unor obiective energetice etalon, aflate în apropierea locurilor de deplasare. Au fost vizitate câmpul de generatoare eoliene din zona Oravița - Moldova Nouă și amenajarea hidroenergetică Porțile de Fier I. Diana Pătru

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:34:22 Ora standard a Europei de Est