Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Dezbateri intense, analize diferite și decizii

Ședința Senatului Universității din Oradea, de luni, 16 decembrie

Dezbateri intense, analize diferite și decizii

Comisia de Relații Internaționale și Interne vă informează despre subiectele discutate în ședința Senatului Universității din Oradea de luni, 16 decembrie 2013.

Se apropie sărbătorile
Universitatea din Oradea, asemenea altor instituții, a intrat în febra sfârșitului de an calendaristic, adică încheieri de lucrări, sărbători ale studenților, ale facultăților… În acest context, Senatul Universității din Oradea a dezbătut, în plen, luni, 16 decembrie, un lung șir de reglementări și probleme interne ale universității.
Doar un singur accent al sărbătorilor ce vin a marcat această reuniune: prof.univ.dr. Sorin Curilă, președintele Senatului, a urat tuturor membrilor „Sărbători fericite!” și a împărțit felicitări.
Senatul universitar adresează această felicitare tuturor celor legați de Universitatea din Oradea – studenți, foști studenți, cadre didactice active și pensionari, angajați și foști angajați, angajatori și viitori angajatori!
Împărțim, de asemenea, felicitarea de sărbători, cu presa care ne-a fost alături și în acest an, iar, prin intermediul mass-media, cu toți membrii comunității orădene.
Dezbateri intense, analize diferite și decizii
Pe agenda ședinței au fost 21 de puncte. Dintre subiectele propuse inițial, a fost amânat doar un singur subiect: Regulamentul de funcționare al Universității.
În celelalte cazuri, au fost adoptate acte și decizii în urma analizelor și rapoartelor comisiilor de specialitate.
Cel mai important act adoptat a fost Procedura pentru Managementul Riscurilor care stabilește un cadru general unitar de identificare, analiză și gestionare a riscurilor la nivelul structurilor din cadrul universității.
Va mai funcționa Baza Didactică Gaudeamus?
Între cele mai disputate subiecte au fost Planul Managerial pentru Baza Didactică Universitară „Gaudeamus” și distribuirea tichetelor cadou.
A fost supus analizei și dezbaterii Senatului universitar, Planul Managerial pentru Baza Didactică Universitară de la Stâna de Vale, plan întocmit de domnul Alin Casian Blaga.
Problema de fond a bazei este deficitul financiar. Pe lângă problemele notificate și asumate în Planul Managerial – probleme de echipare, de eficientizare, patrimoniale, de certificare - analiza din Senat a mai relevat o problemă de principiu: planul nu identifică sursele de finanțare ale restructurării. Senatul a acordat o ultimă șansă celor responsabili de funcționarea acestei unități. Dacă nu se elimină, în cel mai scurt timp, pierderile, baza va fi trecută în regim de conservare.
A doua temă foarte disputată a fost tema acordării, cu ocazia sărbătorilor, a unor tichete de masă cadou. Oferirea de tichete de masă cadou angajaților, fără discriminare, este posibilitate legală – și morală. Ea a fost ridicată în fața Consiliului de Administrație de către președintele Sindicatului universitar, prof.univ.dr. ing. Gheorghe Ionescu, printr-o adresă scrisă.
Discuția aprinsă din Senat s-a desfășurat în jurul ideii excluderii din rândurile celor ce vor primi aceste tichete a cadrelor didactice cu titlul de profesor și a celor care dețin funcții remunerate prin indemnizație de conducere. În final, partizanii acestei poziții au avut câștig de cauză.
Sărbători fericite!
Prof. univ. dr. Lia Maria Pop,
președintele Comisiei de Relații Interne și Internaționale din cadrul Senatului Universității din Oradea

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 07:36:31 Ora de vară a Europei de Est