Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Statutul istoriei în societatea contemporană, pe masa Universității, în dezbatere cu profesorii de istorie din licee

Un inedit experiment pilot pentru istorie și istorici

Statutul istoriei în societatea contemporană, pe masa Universității, în dezbatere cu profesorii de istorie din licee

Distinsul prorector Sorin Șipoș ne-a invitat marți seara (17 dec. 2013) la sala de conferințe a Bibliotecii Universității din Oradea la întâlnire cu istoria și istoricii, în cadrul unui experiment pilot, la care au fost invitați profesorii de istorie din liceele orădene, dar nu numai.

„În primul rând, am dorit să umplem de conținut protocolul semnat cu Inspectoratul Școlar. În acest caz, am dorit să facem un experiment pilot pentru istorie și anume de-a invita profesorii de istorie din liceele din Bihor pentru a discuta pe marginea statutului istoriei în societatea contemporană. Ideea este de a arăta că profesorii din preuniversitar sunt colegii noștri și că toți suntem interesați ca elevii și studenții să beneficieze de o cât mai bună pregătire”, ne-a declarat dl prof. univ. dr. Sorin Șipoș.
Cu acest prilej au fost decernate câteva diplome. Dl rector Constantin Bungău a înmânat o diplomă doamnei inspector școlar dr. Elisaveta Roșu; au mai primit diplome profesorii care se ocupă de practica pedagogică și profesorii care în anii 2012-2013 au obținut gradul II și gradul I în învățământ.
„Este o acțiune pe care o dorim continuată la nivelul tuturor specializărilor didactice din universitate, iar anul viitor intenționăm să continuăm întâlnirea cu profesorii de istorie din Bihor și din județele limitrofe”, a adăugat dl prorector Sorin Șipoș.
La întâlnirea de la Bibliotecă, au mai participat, din partea organizatorilor, Facultatea de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării, Departamentul de Istorie și Inspectoratul Școlar Județean Bihor, dl lect. univ. dr. Florin Sfrengeu, directorul Departamentului de Istorie, care a reliefat activitatea Departamentului; dl prof. univ. dr. Ion Zainea, directorul Școlii Doctorale în istorie, care a prezentat profesorii conducători de doctorat ai Școlii, care au adus prestigiu Universității. La propunerea doamnei inspector școlar dr. Elisaveta Roșu s-a ținut un moment de reculegere în memoria profesorului Barbu Ștefănescu, fostul director al Școlii Doctorale.
Dl prof. univ. dr. Sorin Șipoș, în calitate de prorector responsabil cu cercetarea, s-a referit la realizările Universității orădene, sub raportul publicațiilor și a subliniat importanța unor întâlniri periodice a cadrelor didactice din mediul universitar cu cele din preuniversitar.
Doamna inspector dr. Elisaveta Roșu a apreciat inițiativa universității și a insistat asupra necesității îmbunătățirii statutului disciplinei istorie în școli și licee, cu atât mai mult cu cât, în ultimii ani, acesta a fost minimalizat, deși are rolul cel mai important în cultivarea spiritului patriotic.
Dl conf. univ. dr. Gabriel Moisa, prodecanul facultății, a apreciat realizările departamentului și a formulat câteva considerații despre cercetarea istorică, cercetare supusă în mod inerent imixtiunilor regimurilor politice.
Dl prof. univ. dr. Antonio Faur, redactorul-șef al revistei Departamentului de Istorie, a insistat asupra conținutului acestui anuar, pe care a reușit să-l introducă în baza de date internațională EBSCO. Totodată, i-a invitat pe profesorii de istorie să colaboreze cu lucrări științifice originale la Analele Universității din Oradea. Fascicola Istorie-Arheologie.
În finalul primei părți au fost înmânate diplome din partea Universității, dnei inspector școlar Elisaveta Roșu (doctor în istorie al universității), de către dl prof. univ. dr. Constantin Bungău, rectorul Universității din Oradea, care a accentuat asupra importanței colaborării cu Inspectoratul Școlar Județean și a exprimat mulțumiri pentru modul cum este înțeleasă aceasta.
Au fost premiați și profesorii de istorie din liceele bihorene care au obținut gradul I și II. În sală, alături de membrii Departamentului de Istorie au fost prezenți profesori de istorie de la licee din Oradea, Beiuș, Marghita, Șuncuiuș și alte localități.
Seara s-a încheiat cu un concert de colinde. Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Statutul istoriei în societatea contemporană, pe masa Universității, în dezbatere cu profesorii de istorie din licee.

Trimite email
luni, 3 noiembrie 2025, 10:03:45 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).