Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Statutul istoriei în societatea contemporană, pe masa Universității, în dezbatere cu profesorii de istorie din licee

Un inedit experiment pilot pentru istorie și istorici

Statutul istoriei în societatea contemporană, pe masa Universității, în dezbatere cu profesorii de istorie din licee

Distinsul prorector Sorin Șipoș ne-a invitat marți seara (17 dec. 2013) la sala de conferințe a Bibliotecii Universității din Oradea la întâlnire cu istoria și istoricii, în cadrul unui experiment pilot, la care au fost invitați profesorii de istorie din liceele orădene, dar nu numai.

„În primul rând, am dorit să umplem de conținut protocolul semnat cu Inspectoratul Școlar. În acest caz, am dorit să facem un experiment pilot pentru istorie și anume de-a invita profesorii de istorie din liceele din Bihor pentru a discuta pe marginea statutului istoriei în societatea contemporană. Ideea este de a arăta că profesorii din preuniversitar sunt colegii noștri și că toți suntem interesați ca elevii și studenții să beneficieze de o cât mai bună pregătire”, ne-a declarat dl prof. univ. dr. Sorin Șipoș.
Cu acest prilej au fost decernate câteva diplome. Dl rector Constantin Bungău a înmânat o diplomă doamnei inspector școlar dr. Elisaveta Roșu; au mai primit diplome profesorii care se ocupă de practica pedagogică și profesorii care în anii 2012-2013 au obținut gradul II și gradul I în învățământ.
„Este o acțiune pe care o dorim continuată la nivelul tuturor specializărilor didactice din universitate, iar anul viitor intenționăm să continuăm întâlnirea cu profesorii de istorie din Bihor și din județele limitrofe”, a adăugat dl prorector Sorin Șipoș.
La întâlnirea de la Bibliotecă, au mai participat, din partea organizatorilor, Facultatea de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării, Departamentul de Istorie și Inspectoratul Școlar Județean Bihor, dl lect. univ. dr. Florin Sfrengeu, directorul Departamentului de Istorie, care a reliefat activitatea Departamentului; dl prof. univ. dr. Ion Zainea, directorul Școlii Doctorale în istorie, care a prezentat profesorii conducători de doctorat ai Școlii, care au adus prestigiu Universității. La propunerea doamnei inspector școlar dr. Elisaveta Roșu s-a ținut un moment de reculegere în memoria profesorului Barbu Ștefănescu, fostul director al Școlii Doctorale.
Dl prof. univ. dr. Sorin Șipoș, în calitate de prorector responsabil cu cercetarea, s-a referit la realizările Universității orădene, sub raportul publicațiilor și a subliniat importanța unor întâlniri periodice a cadrelor didactice din mediul universitar cu cele din preuniversitar.
Doamna inspector dr. Elisaveta Roșu a apreciat inițiativa universității și a insistat asupra necesității îmbunătățirii statutului disciplinei istorie în școli și licee, cu atât mai mult cu cât, în ultimii ani, acesta a fost minimalizat, deși are rolul cel mai important în cultivarea spiritului patriotic.
Dl conf. univ. dr. Gabriel Moisa, prodecanul facultății, a apreciat realizările departamentului și a formulat câteva considerații despre cercetarea istorică, cercetare supusă în mod inerent imixtiunilor regimurilor politice.
Dl prof. univ. dr. Antonio Faur, redactorul-șef al revistei Departamentului de Istorie, a insistat asupra conținutului acestui anuar, pe care a reușit să-l introducă în baza de date internațională EBSCO. Totodată, i-a invitat pe profesorii de istorie să colaboreze cu lucrări științifice originale la Analele Universității din Oradea. Fascicola Istorie-Arheologie.
În finalul primei părți au fost înmânate diplome din partea Universității, dnei inspector școlar Elisaveta Roșu (doctor în istorie al universității), de către dl prof. univ. dr. Constantin Bungău, rectorul Universității din Oradea, care a accentuat asupra importanței colaborării cu Inspectoratul Școlar Județean și a exprimat mulțumiri pentru modul cum este înțeleasă aceasta.
Au fost premiați și profesorii de istorie din liceele bihorene care au obținut gradul I și II. În sală, alături de membrii Departamentului de Istorie au fost prezenți profesori de istorie de la licee din Oradea, Beiuș, Marghita, Șuncuiuș și alte localități.
Seara s-a încheiat cu un concert de colinde. Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Statutul istoriei în societatea contemporană, pe masa Universității, în dezbatere cu profesorii de istorie din licee.

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 20:11:02 Ora de vară a Europei de Est