Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Dobândind competențe în Europa

Proiect Leonardo da Vinci – Getting skills in Europe

Dobândind competențe în Europa

Þinem să evidențiem buna colaborare dintre Colegiul Tehnic „Traian Vuia” Oradea și Consorzio Istituti Professionali, Sassuolo, Italia.

Colegiul Tehnic „Traian Vuia” din Oradea a derulat în perioada 17 noiembrie – 8 decembrie 2013, o activitate de colaborare cu Consorzio Istituti Professionali, Sassuolo, Modena din Italia, în cadrul Programului Comunitar Leonardo da Vinci, proiectul de mobilități – Getting skills in Europe (GSE).  În cadrul acestui tip de proiect, colegiul nostru a avut rolul de instituție intermediară, care a facilitat partenerilor din Italia găsirea de plasamente de muncă pentru un stagiu de formare profesională, într-o societate sau instituție din orașul nostru. Scopul acestor activități de mobilitate este să ajute beneficiarii (10 elevi de la licee vocaționale și tehnice din Italia) să se adapteze la noile cerințe ale pieții muncii din Comunitatea Europeană, să dobândească abilități specifice și o mai bună înțelegere a culturii economice și sociale a țării gazdă, adică România. În cadrul acestor tipuri de proiecte se are în vedere următoarele obiective specifice:
*creșterea atractivității formării profesionale pentru elevii aflați în perioada de pregătire școlară și facilitarea mobilității acestora în alte țări europene;
*sprijinirea participanților la formarea profesională sau la alte activități de formare, în vederea dobândirii de cunoștințe, abilități și calificări pentru facilitarea dezvoltării personale, creșterea șanselor de angajare și participare pe piața muncii europene;
*susținerea îmbunătățirilor aduse calității și inovării în sistemele și practicile de formare profesională;
Colaborarea efectivă dintre colegiul nostru și instituția de învățământ din Italia a constat în primirea unui număr de 10 elevi și a doi profesori însoțitori, găsirea de plasamente pentru activitatea de formare profesională, organizarea unor activități culturale, lingvistice, sportive sau turistice și organizarea și monitorizarea activității elevilor în cadrul firmelor și instituțiilor unde s-a realizat plasamentul de formare. Astfel, celor zece elevi italieni li s-a facilitat primirea pentru un stagiu de formare profesională la SC Masterplast SA, Centrul „Casa Minunată”, SC Remtours SRL, Administrația Bazinală de Apă Crișuri, SC Inova International SRL, Muzeul Þării Crișurilor și SC Multi-Dent SRL, în concordanță cu domeniile de studiu ale elevilor: turism, administrație și marketing, asistență socială, informatică și telecomunicații, tehnică dentară sau  biologia mediului.
Ca și activități inedite amintim participarea elevilor italieni la manifestările și parada militară ocazionate de Ziua Națională a României, dar și organizarea unui meci de fotbal între elevii italieni și elevii colegiului nostru.
Parteneriatul derulat s-a dovedit a fi unul benefic și constructiv, pe de o parte datorită colaborării la nivel european în cadrul unui program comunitar, dar și pe plan local prin colaborarea cu societăți și instituții din orașul nostru.
Prof. Urs Marcela,
coordonator activitate, responsabil al comisiei de programe și proiecte comunitare
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Dobândind competențe în Europa.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 00:20:46 Ora de vară a Europei de Est