Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
30 decembrie
1.* Școlile trebuie să identifice și să raporteze numărul elevilor în situații de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I. Cîmpeanu: Vom stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar
.....
Ministerul Educației va dispune către toate unitățile de învățământ, prin intermediul inspectoratelor școlare, identificarea și raportarea până la 11 ianuarie 2021, a numărului elevilor aflați în situație de risc cu privire la încheierea mediilor pe semestrul I, se arată într-un comunicat de presă semnat personal de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.
Astfel, se va stabili un plan de intervenție personalizată pentru evitarea abandonului școlar cauzat de dificultățile derulării procesului de învățământ în sistem online, a comunicat ministrul.

2.* Sondaj Salvați Copiii: 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală în ianuarie 2021, în condițiile în care 47% dintre elevi nu dețin toate resursele ca să învețe on-line
…..
Organizația Salvați Copiii România solicită deschiderea școlilor în luna ianuarie 2021, printr-un apel publicat pe pagina de Facebook. 63% dintre copii, părinți și profesori își doresc să revină la școală…

3.* Școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, pandemia a limitat progresul școlar al acestora – raport O.F.S.T.E.D.
…..
Izolarea repetată din cauza pandemiei de coronavirus a limitat progresul elevului, impactul primei stări de urgență se resimte și acum, iar școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, se arată într-un raport al inspectoratului școlar britanic O.F.S.T.E.D. (The Office for Standards in Education, Children’s Services and Skills).

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
11 decembrie 2020
1.*Analiză: Școala online, timpul de ecran, aplicațiile de familie – Schimbările profunde prin care au trecut tehnologiile pentru copii în 2020, sub presiunea pandemiei / Protecția datelor și siguranța, în centrul atenției și anul viitor
.....
Adoptarea rapidă a tehnologiilor educaționale, schimbarea obiceiurilor de petrecere a ,,timpului de ecran”, diversificarea accelerată a tipurilor de platforme digitale folosite de cei mici se numără printre principalele tendințe privind tehnologiile pentru copii, potrivit unei analize de final de an a SuperAwesome, companie specializată în astfel de tehnologii și implicată în cercetarea de piață pe teme legate de ,,kidtech”. Analiza consultată de EduPedu.ro prezintă și principalele tendințe care se vor face simțite, conform estimărilor companiei, în domeniul acestor tehnologii pe parcursul anului viitor – de la protejarea datelor la întărirea consimțământului parental.
Documentul notează evoluții evidente și fenomene mai puțin evidente din domeniul tehnologiilor pentru copii, cauzate în primul rând de schimbările fundamentale produse de școala online și de creșterea imensă a consumului de digital, în perioadele de izolare determinate de pandemie.

2.* Studiu publicat de National Geographic: Copiii cu vârsta sub 15 ani au de două ori mai puține șanse să transmită virusul către alte persoane / Aproape toate transmisiile de coronavirus către copii au provenit de la adulți
.....
Copiii cu vârsta sub 15 ani au de două ori mai puține șanse să transmită virusul către alte persoane, iar aproape toate transmisiile de coronavirus către copii au provenit de la adulți, arată un studiu islandez realizat pe 40.000 de persoane. „Școlile nu sunt un factor principal al răspândirii coronavirusului, însă cazurile vor pătrunde în mediul școlar și vor contribui la răspândirea bolii atunci când o țară pierde controlul asupra pandemiei”, arată studiul pe care l-au consultat jurnaliștii de la National Geographic.
Cercetătorii de la Direcția Națională a Sănătății și codificarea genetică, o companie din Reykjavik, au monitorizat fiecare adult și copil din țară care a fost pus în carantină după ce ar fi fost expus în primăvară, folosind tehnica de urmărire a contactelor și secvențierea genetică pentru a analiza legăturile dintre diferitele grupuri de focare.

3.* Op Ed / Mariya Gabriel, comisarul european pentru Educație: Învățământul superior trebuie să se schimbe. Lansez consultarea publică privind Agenda de transformare
.....
În întreaga Europă, peste 5. 000 de instituții de învățământ superior sunt în prima linie a eforturilor depuse pentru a crea o lume mai bună, fie prin succese de răsunet, cum ar fi cercetarea de vârf în domeniul Covid-19, fie prin reușite mai personale, ca cea a lui Giuseppe Paternò din Sicilia, un cursant adult care și-a obținut diploma anul acesta, la vârsta de 96 de ani.
Învățământul superior transformă vieți, dar, în același timp, trebuie să se transforme pe sine, pentru a-și continua contribuția la conturarea unui viitor mai bun pentru Europa.
Pentru a iniția această transformare, lansez la 10 decembrie un proces de consultare privind o Agendă de transformare a învățământului superior, în cadrul Summitului european pentru educație. Aceasta va consta într-o consultare publică online, care va fi lansată la începutul anului viitor, precum și în consultări specifice ale comunităților din învățământul superior și cercetare, care se vor desfășura timp de mai multe luni. Studenții vor fi pe deplin implicați în acest proces. 2020 nu a fost un an obișnuit pentru studenți și pentru instituțiile de învățământ superior, care nu au avut altă opțiune decât să se transforme. Impactul crizei provocate de pandemia de Covid-19 a însemnat că universitățile din întreaga Europă au fost nevoite, aproape peste noapte, să treacă la învățarea online. Am remarcat hotărârea fermă de a face ca lucrurile să meargă din partea tuturor celor implicați: studenți, cercetători, cadre universitare și administratori.

Expoziție și concursuri la C.C.D.

Miercuri, de ziua lui Andersen

Expoziție și concursuri la C.C.D.

Miercuri, 2 aprilie 2008, cu ocazia Zilei internaționale a cărții pentru copii (și ziua lui Hans Christian Andersen), la Casa Corpului Didactic a județului Bihor, a fost vernisată o expoziție de benzi desenate – ilustrație de carte pentru copii. Lucrările au fost realizate de elevi de la colegiile naționale „Mihai Eminescu” și „Emanuil Gojdu” și Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” în cadrul proiectului Asociației naționale a profesorilor de limbă și literatură română, intitulat „Cercuri de lectură”, sub genericul „Vino să visezi cu mine!”

Expoziția rămâne deschisă publicului timp de două săptămâni. Lucrările care vor reuși să incite la lectură vor primi votul vizitatorilor. Prin urmare, organizatorii (prof. Dana Pușcașiu, de la C.N. „E. Gojdu” și Angelica Barabaș, de la C.C.D., coordonatorii manifestării) vă invită să vizionați expoziția și să votați (pe baza voturilor și a urnei) lucrările care au reușit să vă incite la lectură!
Concursuri de desene și lectură
De la ora 13.00, echipaje de câte trei elevi de la Colegiul Național „Mihai Eminescu”, Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” și Liceul Teologic Baptist „Emanuel” au participat la cursuri de desene și lectură, în sala bibliotecii C.C.D. Bihor. Fiecare din cele șapte echipaje și-a tras la sorți textul pe care avea să-l ilustreze printr-un desen, iar câte un reprezentant al echipajului urma să participe la concursul de lectură și interpretare expresivă a unui text propus de juriu.
La manifestare, au onorat cu prezența inspector școlar Radu Mazilescu,  prof. Virginia Tiurbe, directorul C.C.D., profesorii metodiști Rodica Popa și Adelina Iacob, precum și profesorii însoțitori ai echipajelor prezente în concurs.  
Premianții concursurilor
La concursul de lectură:
Andrada Farcaș (de la C.N. „M. Eminescu”) – premiu pentru expresivitate și naturalețe; Denisa Cherecheș, David Popa și Patricia Popa (toți elevi ai Lic. Teologic Baptist „Emanuel”) - pentru complexitatea mesajului; Marius Popa (de la Lic. T. „O. Ghibu”) - pentru sensibilitate și tenacitate.
La concursul de ilustrație de carte:
Anamaria Mușet, Daiana-Maria Poleac și Denisa Avram (Lic. T. „O. Ghibu”) - pentru expresivitate; Cristina Diamant și Oana Boca (C.N. „M. Eminescu”) - pentru realizarea tehnică; Popoviciu Kosztan Brigitta-Andrea, Diana Bălăian și Andrada Cheseli (C.N. „M. Eminescu”) - pentru imaginație și originalitate. (Angi & Ovi)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Expoziție și concursuri la C.C.D.

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

duminică, 17 ianuarie 2021