Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Rezultate foarte bune obținute de elevii de la „Dacia”

La Concursul Național de Matematică LuminaMath

Rezultate foarte bune obținute de elevii de la „Dacia”

În 16 noiembrie 2013, s-a desfășurat cea de-a XVII-a ediție a Concursului Național de Matematică LuminaMath.

Concursul de anvergură națională, pornit cu 17 ani în urmă, a adunat, an de an, din ce în ce mai mulți „combatanți”. La actuala ediție, au participat 45.000 de elevi din toată țara, repartizați în 253 de centre de concurs.
Școala Gimnazială „Dacia” din Oradea a fost centru de concurs pentru 259 de elevi de la Școala Gimnazială „Dacia”, Liceul Ortodox „Ep. Roman Ciorogariu”, Șc. Gimnazială Nr. 11 și Șc. Gimnazială Nr. 16. Dna prof. de matematică Monica Berce a coordonat concursul desfășurat în centrul de concurs de la Școala Gimnazială „Dacia”.
Concursul s-a adresat elevilor din clasele II-VIII și a cuprins probleme de logică, matematică, algebră și geometrie. Pe parcursul a 120 de minute, elevii au avut de rezolvat 30 de probleme la clasele II-IV și 40 la clasele V-VIII.
De la Școala Gimnazială „Dacia” au participat 83 de elevi din cls. II-VIII, pregătiți de doamnele învățătoare și profesoare Hava Florica, Cîmpian Maria, Cheregi Felicia, Murg Viorica, Cobe Simona, Cuc Ana, Floruț Maria, Negruț Gabriela, Berce Monica, Curilă Diana, Iacob Emilia și Nuți Iulia. 46 dintre aceștia au obținut premii și mențiuni. La clasele II-IV s-au obținut 12 premii I, 14 premii II, 7 premii III și 5 mențiuni, iar la clasele V-VIII: 2 premii III și 6 mențiuni.
La clasa a II-a, eleva Creț Daria, pregătită de dna înv. Hava Florica, a obținut premiul I (cu punctaj maxim), fiind răsplătită cu 100 de  lei și o tabără națională la Camping Potigrafu. Tot la clasa a II-a, elevii dnei înv. Hava Florica: Faur Carina, Macra Alexandru, Gal Ionuț Darian și Șandor Ana, au obținut premiul I, iar Pele Mihail, premiul II.
La clasa a III-a, premiul I a fost obținut de elevii: Bughiu George, Jurău Denisa, Mincic Denis, Negruț Andrei Sergiu și Seica Daria, pregătiți de dna înv. Cheregi Felicia; premiul II: Baidog Daiana și Sime Oprea Maria (înv. Cheregi Felicia), Borbiu Alexia, Chișe Toni, Dușe Ștefana, Lezeu Alexandru, Lucaci George (înv. Murg Viorica) și Faur Vlad (înv. Cîmpian Maria); premiul III au obținut elevii: Erdei Robert (înv. Cheregi Felicia) și Mihele Carolina (înv. Murg Viorica).
La clasa a IV-a, elevii Cuc Vladimir și Marinău Vlad, coordonați de dna înv. Floruț Maria, au obținut premiul I; premiul II: Ban Cristian (înv. Cobe Simona), Ciaca Raul și Pop Bogdan (înv. Negruț Gabriela), Gânțe Patrick și Tărău Alexia (înv. Floruț Maria); premiul III: Baciu Rebeca și Fechete Luca (înv. Cobe Simona), Mitrea Bogdan (înv. Negruț Gabriela), Nicolae Mihai și Pop Teona (înv. Cuc Ana); mențiuni au obținut elevii: Abrudan Mara și Borza Andrei (înv. Floruț Maria), Gherman Tudor  și Tomoiagă Dragoș (înv. Negruț Gabriela), Pontoș Alexandru (înv. Cobe Simona).
La clasa a V-a, mențiuni au obținut elevii Cherecheș Mihai și Suciu Eduard, pregătiți de dna prof. Curilă Diana.
La clasa a VI-a, elevul Vlad Andrei pregătit de dna prof. Berce Monica a obținut mențiune.
La clasa a VII-a, mențiuni au luat elevii Itu Anca și Popa Daniel, pregătiți de dna prof. Iacob Emilia.
La clasa a VIII-a, elevele Haita Alexandra și Micula Cristina, pregătite de dna prof. Berce Monica au obținut premiul III, iar Cuc Daniel, mențiune.
Îi felicităm pe toți elevii câștigători și participanți, pe învățătorii și profesorii lor.
Monica Berce&Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Rezultate foarte bune obținute de elevii de la „Dacia”.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 07:25:34 Ora standard a Europei de Est