Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Rezultate foarte bune obținute de elevii de la „Dacia”

La Concursul Național de Matematică LuminaMath

Rezultate foarte bune obținute de elevii de la „Dacia”

În 16 noiembrie 2013, s-a desfășurat cea de-a XVII-a ediție a Concursului Național de Matematică LuminaMath.

Concursul de anvergură națională, pornit cu 17 ani în urmă, a adunat, an de an, din ce în ce mai mulți „combatanți”. La actuala ediție, au participat 45.000 de elevi din toată țara, repartizați în 253 de centre de concurs.
Școala Gimnazială „Dacia” din Oradea a fost centru de concurs pentru 259 de elevi de la Școala Gimnazială „Dacia”, Liceul Ortodox „Ep. Roman Ciorogariu”, Șc. Gimnazială Nr. 11 și Șc. Gimnazială Nr. 16. Dna prof. de matematică Monica Berce a coordonat concursul desfășurat în centrul de concurs de la Școala Gimnazială „Dacia”.
Concursul s-a adresat elevilor din clasele II-VIII și a cuprins probleme de logică, matematică, algebră și geometrie. Pe parcursul a 120 de minute, elevii au avut de rezolvat 30 de probleme la clasele II-IV și 40 la clasele V-VIII.
De la Școala Gimnazială „Dacia” au participat 83 de elevi din cls. II-VIII, pregătiți de doamnele învățătoare și profesoare Hava Florica, Cîmpian Maria, Cheregi Felicia, Murg Viorica, Cobe Simona, Cuc Ana, Floruț Maria, Negruț Gabriela, Berce Monica, Curilă Diana, Iacob Emilia și Nuți Iulia. 46 dintre aceștia au obținut premii și mențiuni. La clasele II-IV s-au obținut 12 premii I, 14 premii II, 7 premii III și 5 mențiuni, iar la clasele V-VIII: 2 premii III și 6 mențiuni.
La clasa a II-a, eleva Creț Daria, pregătită de dna înv. Hava Florica, a obținut premiul I (cu punctaj maxim), fiind răsplătită cu 100 de  lei și o tabără națională la Camping Potigrafu. Tot la clasa a II-a, elevii dnei înv. Hava Florica: Faur Carina, Macra Alexandru, Gal Ionuț Darian și Șandor Ana, au obținut premiul I, iar Pele Mihail, premiul II.
La clasa a III-a, premiul I a fost obținut de elevii: Bughiu George, Jurău Denisa, Mincic Denis, Negruț Andrei Sergiu și Seica Daria, pregătiți de dna înv. Cheregi Felicia; premiul II: Baidog Daiana și Sime Oprea Maria (înv. Cheregi Felicia), Borbiu Alexia, Chișe Toni, Dușe Ștefana, Lezeu Alexandru, Lucaci George (înv. Murg Viorica) și Faur Vlad (înv. Cîmpian Maria); premiul III au obținut elevii: Erdei Robert (înv. Cheregi Felicia) și Mihele Carolina (înv. Murg Viorica).
La clasa a IV-a, elevii Cuc Vladimir și Marinău Vlad, coordonați de dna înv. Floruț Maria, au obținut premiul I; premiul II: Ban Cristian (înv. Cobe Simona), Ciaca Raul și Pop Bogdan (înv. Negruț Gabriela), Gânțe Patrick și Tărău Alexia (înv. Floruț Maria); premiul III: Baciu Rebeca și Fechete Luca (înv. Cobe Simona), Mitrea Bogdan (înv. Negruț Gabriela), Nicolae Mihai și Pop Teona (înv. Cuc Ana); mențiuni au obținut elevii: Abrudan Mara și Borza Andrei (înv. Floruț Maria), Gherman Tudor  și Tomoiagă Dragoș (înv. Negruț Gabriela), Pontoș Alexandru (înv. Cobe Simona).
La clasa a V-a, mențiuni au obținut elevii Cherecheș Mihai și Suciu Eduard, pregătiți de dna prof. Curilă Diana.
La clasa a VI-a, elevul Vlad Andrei pregătit de dna prof. Berce Monica a obținut mențiune.
La clasa a VII-a, mențiuni au luat elevii Itu Anca și Popa Daniel, pregătiți de dna prof. Iacob Emilia.
La clasa a VIII-a, elevele Haita Alexandra și Micula Cristina, pregătite de dna prof. Berce Monica au obținut premiul III, iar Cuc Daniel, mențiune.
Îi felicităm pe toți elevii câștigători și participanți, pe învățătorii și profesorii lor.
Monica Berce&Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Rezultate foarte bune obținute de elevii de la „Dacia”.

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 14:31:22 Ora standard a Europei de Est