Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Examenul Cambridge pentru copii (YLE Exam)

Miercuri, la Școala „Dacia” din Oradea

Examenul Cambridge pentru copii (YLE Exam)

„Puțină lume știe că la Școala cu clasele I-VIII „Dacia” din Oradea se face engleză semiintensiv la toate clasele, câte trei ore săptămânal (având în vedere că la intensiv se fac patru ore), iar astăzi (miercuri, 2 aprilie 2008), la noi se organizează primul centru pe 2008 de testare a copiilor – Examenul Cambridge pentru copii (YLE), la care participă 17 copii”, după cum aveam să aflăm de la prof. Florian Hava, directorul școlii.

15 la nivelul Movers și 2 la Flyers
Din cei 17 candidați înscriși, doi urmează să fie testați la un nivel superior (Flyers), care corespunde nivelului A2 al Cadrului Comun European, aproximativ echivalent cu Cambridge Key English Test (KET), Starters și Movers corespund nivelului A1. La Școala „Dacia”, la nivelul Flyers s-au înscris Cristian Terec (din clasa a IV-a ) și Cristina Claudia Silaghi (din clasa a VI-a).
Așa după ne-au precizat organizatorii locali ai evenimentului (prof. Monica Urian și Rodica Măduța), examenul testează cele patru deprinderi: ascultare, vorbire, citire și scriere, punând accent pe probele de vorbire și ascultare. Fiecare nivel în parte are trei probe: ascultare (Listening) – un test tip grilă în care copiii ascultă o serie de texte scurte înregistrate pe o casetă și completează pe foaia de examen, pentru a demonstra ce au înțeles; citire și scriere (Reading and Writing) –un test scris în care copiii își demonstrează capacitatea de a citi și a scrie într-o engleză simplă; vorbire (Speaking) – un interviu scurt, ce durează între cinci și nouă minute, susținut cu un examinator instruit special pentru acest test. Acești examinatori sunt monitorizați de către Cambridge ESOL, pentru a asigura aceleași standarde în întreaga lume.
„Examenul arată ce știi, nu ce nu știi!”
Dna prof. Liana Gherdan, examinator și coordonator al examenului, reprezentantul local al Consiliului britanic pentru examenele Cambridge, ne-a oferit cu amabilitate și alte detalii.  Așa am aflat că aceste examene urmăresc să-i deprindă pe copii, de la o vârstă fragedă, cu cultura de examen. „Examenul arată ce știi, nu ce nu știi. Examenele Cambridge pentru copii sunt concepute pentru a fi distractive și lipsite de stres; testele se bazează pe activități familiare tuturor copiilor. Examenele sunt prezentate în format colorat, iar instrucțiunile sunt simple și clare, pentru a fi ușor înțelese de copii”.
Începând din 2006, în fiecare an se organizează mai multe sesiuni de examen (câte patru-cinci). Centrul de la Școala „Dacia” este primul centru organizat în 2008, următorul va fi organizat, probabil, la „Gojdu” (în luna noiembrie). Trebuie știut, însă, că în oricare centru se pot prezenta la examen copii din oricare școală din Oradea și județ. Astfel de examene se organizează și pentru persoanele de orice vârstă și pregătire profesională. Spre exemplu, pentru nivelul B1 european (PET), primul examen a fost susținut la Școala P.A.P.F. „Avram Iancu”; pentru elevii de liceu se organizează examenul CAE (nivel c1). În 4 mai, vor susține și profesorii un examen TKT (cu trei module).
Anumiți angajatori din Europa cer, de exemplu, examenul PET (pentru medici și asistenți)...
Pregătiri și ... simulări
Revenind la examenul de ieri, organizat în centrul de la Școala „Dacia”, să mai spunem faptul că doamnele profesoare Rodica Măduța și Monica Urian au făcut pregătiri cu acești copii, în weekend, gratuit, ba chiar și o simulare în condiții reale de examen, după cum a ținut să sublinieze dl director, Florian Hava, încântat de acest prim pas pe care l-au făcut elevii școlii. (Ovidiu DAN)       

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 04:03:51 Ora de vară a Europei de Est