Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Studenții orădeni sunt alături de tinerii constănțeni

Pentru respectarea Legii Educației Naționale

Studenții orădeni sunt alături de tinerii constănțeni

Asociația „Gheorghe Șincai” a studenților în Istorie, membră a Alianței Naționale a Organizațiilor Studențești din România, își exprimă susținerea față de demersul inițiat de Liga Studenților din Universitatea Maritimă din Constanța și Asociația Elevilor din Constanța prin care aceștia solicită respectarea Legii Educației Naționale în ceea ce privește respectarea drepturilor studenților și elevilor.

Faptul că autoritățile locale constănțene ignoră respectarea prevederilor în ceea ce privește acordarea reducerii la transport în comun pentru toți elevii și nu contribuie sub nicio formă la acordarea acesteia către studenți, reprezintă o lipsă crasă de respect față de procesul de învățământ. Autoritățile locale nu ar trebui să se folosească de prevederile neclare date de legislația în vigoare întrucât omologii din alte orașe importante precum București, Iași, Cluj- Napoca încearcă să contribuie, mai mult sau mai puțin, la respectarea facilităților acordate prin lege către studenți și elevi.
Un exemplu de bună practică în acest sens îl constituie Consiliul Local Oradea, care a aprobat prin Hotărârea de Consiliu Local nr. 356 din 24 mai 2013 acordarea unei reduceri de 50% la transportul în comun pentru toți studenții înscriși la cursuri de zi din cadrul instituțiilor de învățământ superior acreditate ce funcționează în Municipiul Oradea, indiferent dacă sunt de stat sau particulare. Considerăm atitudinea Consiliului Local Oradea una demnă de respectat. Acesta, așa cum se menționează în motivarea Hotărârii, a considerat că se impune elaborarea unui regulament și a unei metodologii care să ducă la respectarea Legii nr.1/2011. În ceea ce privește situația elevilor, aceștia beneficiază de o reducere de 50% pe tot parcursul anului școlar.
Condamnăm de asemenea reacția Primarului Municipiului Constanța, domnul Radu Mazăre, care consideră că nu este corect ca autoritățile locale să subvenționeze transportul în comun pentru studenții proveniți din alte localități sau județe. Considerăm că pentru orice oraș sau municipiu, existența unei universități reprezintă un adevărat izvor de cultură și civilizație, cu atât mai mult cu cât Universitatea Maritimă din Constanța se remarcă în învățământul superior românesc prin specializările oferite precum și prin poziția sa geografică. În plus, studenții alogeni contribuie pe perioada studiilor la economia locală. Atitudinea domnului Mazăre este cu atât mai mult condamnabilă cu cât acesta este printre fondatorii Ligii Studenților din Universitatea Maritimă din Constanța și a fost un militant important pentru respectarea drepturilor studenților, în perioada cât a fost student.
Asociația „Gheorghe Șincai” a studenților în Istorie va urmări în continuare desfășurarea evenimentelor în acest caz, susținând în mod necondiționat demersurile Ligii Studenților din Universitatea Martitimă din Constanța și cele ale Asociației Elevilor din Constanța.
Roland Olah,
președintele Asociației „Gheorghe Șincai” a studenților în Istorie

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 21:51:40 Ora standard a Europei de Est