Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Cu preșcolarii la teatru…

De la Grădinița Nr. 55 din Oradea

Cu preșcolarii la teatru…

Odată cu începutul noului an, preșcolarii Grădiniței Nr. 55, Oradea, au avut deosebita plăcere de a participa la o piesă de teatru inedită, intitulată „Făt frumos cel mofturos și un zmeu întors pe dos”, pusă în scenă de actorii companiei teatrale „Comoara cu povești”, din Oradea.

Încă înainte de începerea piesei, copiii au fost antrenați într-o atmosferă energică prin intermediul unor piese muzicale de actualitate și foarte cunoscute de ei, pe care aceștia le-au fredonat împreună cu o parte din actori.
După un așa început, a urmat dezvăluirea misterului, adică a piesei „Făt frumos cel mofturos și un zmeu întors pe dos”, dar și prezentarea personajelor. Acestea au fost cele care au făcut deliciul întregului spectacol, în special Făt frumos și zmeul, dar și prințesa, ea fiind cea care „balansa” întreaga acțiune și cea care aducea echilibrul între cei doi concurenți pentru „câștigarea inimii”  acesteia.
La fel cum ne-au obișnuit și cu alte ocazii, spectacolul a fost unul interactiv, unii dintre preșcolari având ocazia să fie atât simpli spectatori, dar și să interpreteze un rol pe scenă. Astfel, spectacolul nu a fost unul comun în care spectatorul stă la locul lui și urmărește piesa, din contră, câțiva copii, cei mai îndrăzneți, de altfel, au fost implicați direct în desfășurarea evenimentelor din poveste. Copiii au avut ocazia să pășească pe scenă alături de personaje, devenind și ei personaje în poveste, profitând de această ocazie, ei au interpretat diferite roluri precum: Scufița Roșie, surorile vitregi ale Cenușăresei și altele.
Interactivitatea nu s-a datorat doar acestui lucru, ci și menținerii unei bune dispoziții a spectatorilor prin întrebările adresate lor sau sfaturile cerute acestora și prin invitațiile de a cânta împreună sau de susținere a unuia dintre concurenții pentru „inima prințesei”. Așadar, publicul nu a avut timp să se plictisească, fiindu-i mereu captată atenția cu ceva nou și diferit.
Copiii au aplaudat toate momentele deosebite și au fost amuzați și entuziasmați pe tot parcursul spectacolului. Toate momentele speciale create de personaje au fost susținute după cum spuneam cu aplauze, dar dacă ne oprim strict asupra muncii prestate de actori, aceste momente au fost realizate cu ușurință și dezinvoltură și au fost susținute și de o recuzită diversificată: costume, accesorii, decor, sonorizare, lumini etc. Toate acestea adunate au dus la punerea în scenă a unui spectacol atractiv și de neuitat.
Și poate că cel mai important lucru….copiii au rămas cu ceva din tot acest spectacol cu rol moralizator, deoarece au putut învăța că:
„Rău faci, rău primești, bine faci, bine primești!”
„Răutatea și mândria îți strică omenia!”
„Lauda de sine nu miroase a bine!”
Prof. Găvruța Dana Florina
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Cu preșcolarii la teatru…

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 07:36:00 Ora de vară a Europei de Est