Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Elevii propun idei de afaceri pentru revigorarea agriculturii

În competiție, elevi din județele Alba, Bacău, Bihor, Bistrița-Năsăud, Călărași, Cluj, Ialomița, Ilfov, Neamț și municipiul București

Elevii propun idei de afaceri pentru revigorarea agriculturii

DuPont Pioneer și Junior Achievement România lansează AgroStart Challenge, prima competiție pentru tineri de idei de afaceri în domeniul agricol.
Competiția se adresează elevilor de liceu din 9 județe ale țării și municipiul București.

Consultanții voluntari DuPont Pioneer vor oferi tinerilor informații și consultanță pentru a face legătura dintre oportunitățile din comunitatea locală și piață.
Peste 1.300 de elevi de liceu din 9 județe și municipiul București învață să devină antreprenori prin modulul de educație antreprenorială la clasă JA Compania, iar competiția AgroStart Challenge le oferă oportunitatea de a pune în aplicare cunoștințele de la clasă.
Elevii de liceu vor juca rolul de antreprenori activi și vor propune idei de afaceri pentru valorificarea potențialului agricol al comunității în care trăiesc. Competiția urmărește astfel să pregătească tinerii pentru a deveni antreprenori în agricultură, prin recunoaștere oportunităților prea puțin exploatate pe care acest domeniu le oferă: comunitățile mici, dar prospere, cresc tineri mai educați, mai productivi, antrenează investiții și atrag turiști, iar agricultura poate oferi oportunități de afaceri sau locuri de muncă pentru un număr mare de persoane cu studii medii.
Consultanții voluntari ai DuPont Pioneer îi vor ajuta pe elevi să înțeleagă cum funcționează piața de agribusiness din România, printr-un webinar național și vizite la clasă, iar cele 10 propuneri finaliste vor primi consultanță pentru dezvoltarea unui concept complet de agribusiness.
La competiție vor participa elevi de liceu de la colegii agricole, naționale și licee tehnologice din județele Alba, Bacău, Bihor, Bistrița-Năsăud, Călărași, Cluj, Ialomița, Ilfov, Neamț și din București. Cele mai bune zece idei de afaceri se vor califica pentru finala care se va derula online la finalul lunii martie.
AgroStart Challenge face parte din parteneriatul DuPont Pioneer – JA România, care susține educația antreprenorială prin modulul JA Compania, declarat model de bună practică în educația antreprenorială de către Comisia Europeană (DG Industrie și Întreprinderi) pentru accesul oferit tinerilor la activități learning by doing și interacțiuni cu mediul de afaceri. Tinerii participanți se familiarizează cu mecanismele specifice unei afaceri, de la identificarea unei idei și până la lichidarea afacerii.
Despre Junior Achievement România
Junior Achievement România este cea mai mare și cea mai dinamică organizație internațională de educație economică și antreprenorială. În România, programele JA de tip learning by doing sunt urmate anual de peste 150.000 de elevi din 1.000 de instituții de învățământ și se desfășoară local în parteneriat cu Ministerul Educației Naționale, cu instituțiile de învățământ și sunt susținute financiar de către comunitatea de afaceri. Pentru detalii, accesați www.jaromania.org.
Loredana Poenaru

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 08:16:42 Ora de vară a Europei de Est