Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Întâlnire cu organizațiile neguvernamentale care acordă servicii sociale

Administrația Socială Comunitară Oradea a organizat

Întâlnire cu organizațiile neguvernamentale care acordă servicii sociale

Administrația Socială Comunitară Oradea a organizat în data de 21 ianuarie 2014, la sediul din str. Primăriei Nr. 42, o întâlnire cu organizațiile neguvernamentale din municipiul Oradea, care acordă servicii sociale cetățenilor orașului aflați în situații de dificultate.

Scopul acestei întâlnirii a fost evaluarea nevoii de servicii sociale în municipiul Oradea în perioada 2014 – 2020 și colaborarea între autoritățile publice locale și sectorul neguvernamental din domeniul social.
La această întâlnire au participat alături de dna director general, Arina Moș, dna deputat Florica Cherecheș, dl Marius Moș – director executiv al Direcției Management Proiecte cu Finanțare Internațională, dl Sebastian Lascu – președintele Comisiei Sociale din cadrul Consiliului Local al municipiului Oradea, dl Felea Adrian – consilier local,  și reprezentanții a 29 de organizații neguvernamentale care acordă servicii sociale cetățenilor în dificultate din municipiul Oradea.
În cadrul acestei întâlniri s-au prezentat obiectivele din sectorul social cuprinse în Planul Integrat de Dezvoltare Urbană pentru Oradea și propunerile cuprinse în Acordul de parteneriat ce va fi încheiat între România și Uniunea Europeană pentru programarea financiară  2014 -2020, astfel încât organizațiile să-și stabilească înființarea/dezvoltarea serviciilor sociale în perioada următoare, în funcție de nevoile beneficiarilor, cât și în funcție de obiectivele propuse pentru finanțare.
Totodată, cel mai important aspect al acestei întâlniri a fost abordarea dificultăților pe care le întâmpină organizațiile neguvernamentale în acordarea serviciilor sociale și sprijinul pe care îl poate acorda autoritatea publică în rezolvarea acestora.
Astfel, dna director Arina Moș a dorit să mulțumească organizațiilor neguvernamentale pentru tot sprijinul acordat în anul 2013 prin acordarea de servicii sociale cetățenilor în nevoie din municipiul Oradea și a reamintit  faptul că  Administrația Socială Comunitară Oradea este deschisă spre colaborarea cu furnizorii de servicii sociale, care au ca scop susținerea persoanelor și familiilor aflate în dificultate din municipiul Oradea.
Dna deputat Cherecheș Florica și-a manifestat susținerea pentru  inițiativele legislative care ar fi necesare pentru a sprijini organizațiile neguvernamentale în acordarea serviciilor sociale, iar dnii consilieri locali Sebastian Lascu și Felea Adrian și-au notat  propunerile organizațiilor pentru inițierea și susținerea unor proiecte sociale la nivel local.
Consuella Govor

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 10:53:06 Ora standard a Europei de Est