Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

La Școala Gimnazială „Oltea Doamna” s-au obținut 100 de premii și mențiuni

La LuminaMath

La Școala Gimnazială „Oltea Doamna” s-au obținut 100 de premii și mențiuni

În data de 13 noiembrie 2013, la Școala Gimnazială „Oltea Doamna” Oradea, s-a desfășurat Concursul Național de Matematică LuminaMath, sub coordonarea dnei prof. Ioana Baba.

La nivelul școlii au fost înscriși un număr de 163 de elevi, din care 100 au obținut diverse premii și mențiuni (36 premiul I, 28 premiul II, 15 premiul III și 21 de mențiuni): la clasa a II-a A – CURPAȘ ANA: două prem. II (Felecan Patrik, Florea Victor), un prem. III (Domocoș Cristian), două mențiuni (Hiciu Anastasia, Lascu Laura); II B – ANTON CRISTINA: trei prem. I (Frățilă Bianca, Creț Tudor, Costa Angela), două prem. II (Blaga Ionuț, Tatar Marius), trei prem. III (Crișan Ștefania, Ile Veronica, Tarr-Pal Francesca); II C – PAVEL ELENA: opt prem. I (Morar-Herlea Cezar, Cordoș Horia, Coita Ana, Stamatiu Medeea, Popa Cătălin, Marian Vlad, Simuț Patricia, Tod Filip), două prem. II (Tătaru Patricia, Robaș Ștefania), două prem. III (Musca Oana, Cociuba Gabriela), o mențiune (Deme Iannis); II D – IENEI-DAVID LAURA: un premiu I (Iaz Andrei), șapte prem. II (Băcilă Marcu, Botnaru Isabella, Călugăr Carla, Igna Raul, Laza Alexia, Tărău Radu, Ursu Teodora), două prem. III (Bejan Șerban, Pleș Denisa), două mențiuni (Bejan Antonia, Tărău Ruxandra); II EOROS DANIELA: un prem. I (Drăgan Daria), două prem. II (David Răzvan, Pop Darius); III A – VIDICAN CRISTINA: două prem. I (Creț Alexia, Țig Andreea), două prem. II (Ioniță Tania, Șerb Zidan); III B – SABĂU DOINA: șase prem.  I (Marinescu Dragoș, Ruzsa Darius, Barnos Alexandra, Făgaras Mara, Mitrasca Alex, Filimon Sara), două prem. II (Moș Andrei, Joldos Alex), două prem. III (Ani Diana, Sandru Mario); III C – FECHETE RODICA: 13 prem. I (Ardelean Mircea, Caba Raissa, Chișiu Bogdan, Florea Ionuț, Ghergheleș Mihai - a câștigat Tabără națională, Iovan David, Lascău Luca, Lazar Horia, Mate Erik, Mogoș Maximilian, Palaghianu Thomas, Uivaroșan Darius, Vonhală Raul); III D – MORLOCAN LUCIANA: un prem. I (Borzescu Faina Patrick), două prem.II (Domocoș Darian, Mihele Maria), trei mențiuni (Baba Paul, Porumb Radu, Tuduc Diana); III E – MOȘ MIRELA: un prem. I (Moldovan Andrei), două prem. II (Sas Roland, Cozac Victor), un prem. III (Liptak Daniel), două mențiuni (Popa George, Pantea David); IV A – SIMUȚ ELISABETA: un prem. III (Dănilă Mihnea); IV B – BORZ DIANA: trei mențiuni (Ciornei Ana Maria, Ghiurău Rareș, Costea Iulia); IV D – VONEA LAURA:  două prem. II (Porumb Mihai, Tripa Ruxandra), un prem. III (Borlean Alexandru), patru mențiuni (Florea Iulia, Kalman Suha, Mureșan Vlad, Sav Iulia); IV E – CODOREAN GABRIELA: două prem. II (Marta Damian, Durdeu Vlad), două prem. III (Țarcă Ianina, Petean Tudor), două mențiuni (Golea Damian, Moale Rafaela);VI C – MUSCA FLORINA: trei mențiuni (Ciucioiu Denisa, Deac Iulian, Incze Victor).
Prof. Ioana Baba
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: La Școala Gimnazială „Oltea Doamna” s-au obținut 100 de premii și mențiuni.

Trimite email
joi, 2 mai 2024, 00:52:57 Ora de vară a Europei de Est