Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Concursul Școlar Național de Competență și Performanță COMPER

La Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș

Concursul Școlar Național de Competență și Performanță COMPER

În urmă cu doi ani, școala noastră a încheiat un parteneriat cu Fundația Paralela 45 din Pitești, organizatoarea concursurilor COMPER - MATE 2000 și COMPER - COMUNICARE.

La nivelul școlii, coordonatorul concursului este prof. Cap Gheorghe. Profesorii coordonatori (mentori) la nivelul claselor sunt profesorii care predau la clasele de gimnaziu: limba română: Briscan Gabriela și Fășie Alina Monica, respectiv matematică: Bercovici Crina și Cap Simona. 
Profesorii au încurajat elevii de gimnaziu să participe la acest concurs, fără taxă. Multiplicarea subiectelor, a grilelor de concurs, tipărirea diplomelor intră în atribuțiile profesorilor mentori. Organizatorii au inițiat acest concurs pentru conștientizarea importanței învățării prin activități non-formale, inițierea în modalitățile de rezolvare și evaluare a probelor de concurs și obișnuința cu situațiile de concurs. Elaborarea testelor de evaluare standardizată pe nivele de clasă și disciplină, afirmarea învățământului românesc în plan european prin creșterea calității activității didactice.
Pe site-ul concursului, la adresa www.concursurilecomper.ro, printre organizatori, sunt menționați Ministerul Educației Naționale (MEN), Fundația pentru Științe și Arte Paralela 45 (FSAP), iar printre parteneri: Societatea de Științe Matematice din România (SSMR), Asociația Națională a Profesorilor de Limba și Literatura Română (ANPRO), Uniunea Scriitorilor din România (USR), Editura Paralela 45, Gazeta Matematică, Uniunea Scriitorilor din România, http://www.qvis.ro/ (Primul site românesc dedicat portofoliului digital al elevului și comunității elevilor creativi), http://www.qedu.ro/ (Prima platforma complexă din România dedicată portofoliului digital al cadrelor didactice: e-portofoliului profesorului, e-portofoliului directorului, e-portofoliului catedrei/comisiei metodice).
În anul școlar 2012-2013 au participat, în medie, la cele două etape, la  ComPer-Comunicare, 55 elevi și la ComPer-Mate 2000, 70 elevi. S-a calificat pentru etapa națională la ComPer-Mate 2000, desfășurată în 12 iunie 2013, elevul Cap Raul-Mihai, din clasa a VIII-a. Raul a obținut premiul I, fiind îndrumat de prof. Cap Simona.
În anul școlar 2013-2014, la prima etapă au participat 5 elevi la ComPer-Comunicare (27 noiembrie 2013) și 68 elevi la ComPer-Mate 2000 (4 decembrie 2013). La această etapă au fost răsplătiți, cu premii, la ComPer-Comunicare elevii: Ispas Vlad Haralambie (VIII)-premiul II, Florea Andreea (VIII) – mențiune, Boroș Nora (VIII) – mențiune. La ComPer-Mate 2000 s-au evidențiat elevii: Sabău Robert (V) – mențiune, Bene Ionuț (V) – mențiune, Ciorna Gabriel (V) – mențiune, Șerb Adelin (V) – mențiune, Băcuș David Claudiu (V) – mențiune, Sferle David Dumitru (VI) – premiul II, Sasca Diana Claudia (VI) – mențiune, Ungur Alexandra Rebeca (VI) – mențiune, Tau Andreea (VII) – premiul II, Briscan Dragoș (VII) – premiul II, Roman Paula Cătălina (VII) – premiul III, Perț Cătălin (VII) – premiul III, Copos Andreea (VII) – premiul III, Cosma Antonia (VII) – mențiune, Martin Paula (VII) – mențiune, Mihoc Iulia (VII) – mențiune, Ispas Vlad Haralambie (VIII) – premiul III.
După primirea rezultatelor, în 15 ianuarie 2014, fiecare elev a avut posibilitatea să-și facă o autoevaluare și împreună cu mentorii să întocmească un plan remedial. 
Mult succes la etapele următoare!
Prof. Crina Bercovici

Trimite email
miercuri, 3 decembrie 2025, 01:48:37 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Petrecere pe cinste!

,,Șezătoarea noastră a continuat cu tradiționala petrecere românească: masa tradițională, cu mămăligă, fasole și gogoși"...după cum aflăm de la doamnele educatoare, prof. Ienciu Coca-Dely și prof. Micu Camelia...
Așadar, de Ziua Națională a României, la Grădinița 52 din Oradea, s-a încins o petrecere... ca la mama acasă!
Priviți ce atmosferă, câtă bucurie!