Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„Colorăm, învățăm și ne jucăm”, împreună cu Ioana și Cătălina

Tineri și neliniștiți, responsabili și creativi

„Colorăm, învățăm și ne jucăm”, împreună cu Ioana și Cătălina

Prietene foarte bune încă din copilărie, pe vremea când străbăteau împreună diversele trasee de munte, Ioana și Cătălina s-au reîntâlnit în toamna trecută (2013), pe holurile colegiului la care învață, amintindu-și cu drag de clipele frumoase ale copilăriei petrecute împreună. Au depănat amintiri, iar la propunerea Ioanei, s-au decis să colaboreze în diverse proiecte!

Ioana cochetează cu matematica și informatica, iar Cătălina, cu arta (desenul)
Ioana Dzițac este elevă în clasa a IX-a, specializarea Matematică Informatică - Intensiv Informatică la Colegiul Național „Emanuil Gojdu” din Oradea. O cunoaștem ca fiind deja autoare a patru volume din colecția Trepte matematice, precum și a unor jocuri didactice, articole prezentate în cadrul unor activități, proiecte, simpozioane la care a strălucit. Pasionată încă de la o vârstă fragedă de lucrul cu calculatorul, Ioana începe pregătirea examenelor de ECDL Complet și ECDL Web-Starter de la vârsta de 10 ani, reușind astfel ca în 2011 să obțină cele două certificări. Pasiunea, talentul și munca susținută au ajutat-o, în anii de gimnaziu, să obțină 10 premii și o medalie de argint la concursuri județene și naționale în domeniul informaticii, în tehnologia informației. S-a implicat în 15 proiecte educaționale, iar din clasa a V-a a participat la nenumărate activități de voluntariat. În 7 februarie 2012, cu ocazia  Zilei siguranței pe Internet, a participat cu o lucrare la Competiția națională cu tema „Descoperiți lumea digitală împreună. Conexiune între generații”, organizată de Consorțiul Sigur.info., dar și la un curs de pregătire în vederea susținerii de activități educaționale în domeniul siguranței online, în cadrul Programului european Safer Internet, 26 - 27.10.2013. De-a lungul anilor, a avut șansa să cunoască și să interacționeze cu nenumărate personalități din domeniul IT, care au marcat-o.
Cătălina Ionescu este elevă în clasa a XI-a, specializarea Matematică Informatică la același colegiu național („Emanuil Gojdu”). Fire de artist, Cătălina este atrasă de desen, iar la vârsta de 8 ani, a început să frecventeze cursurile de pictură susținute de doamna prof. Tripe Floare, la Palatul Copiilor și Elevilor. Din clasa a V-a a făcut parte din clasa de excelență a doamnei profesoare Anca Bulc, până în clasa a VIII-a. În această perioadă a participat la diverse concursuri de desen cu tematică religioasă și olimpiade unde a obținut șapte premii, ajungând în fruntea ierarhiei județene. La sfârșitul ciclului gimnazial a impresionat cu expoziția personală  „Teama de-a avea curaj”, în care și-a promovat portofoliul, constând în 28 de lucrări dintre cele mai importante și mai aproape sufletului…
O carte de colorat și un joc!
„Cartea și jocul anexat acesteia cuprind informații utile care se adresează copiilor de la cea mai fragedă vârstă și până la absolvenții de gimnaziu, utilizatori ai calculatoarelor și Internetului. Cuvintele cheie ce caracterizează cele două materiale sunt: ilustrație, culoare, informație, joc și toate acestea cu referire la calculator și Internet…”, aflăm din Prefața scrisă de cele două tinere gojdiste. „Fiecare dintre utilizatorii Internetului, indiferent de vârstă, trebuie să cunoască oportunitățile și pericolele utilizării Internetului, iar prin intermediul unui schimb de informații între generații, noi am considerat că acest lucru este posibil”.
Cartea „Colorăm, învățăm și ne jucăm” conține 34 de ilustrații originale care vor putea fi colorate de către cei pasionați de desen; fiecare ilustrație este însoțită de note informative care să-i determine pe cei care colorează să-și facă o părere despre ce reprezintă desenul respectiv și astfel să încerce să răspundă la întrebarea: imaginea respectivă este o situație de tip AȘA DA sau AȘA NU? O situație demnă sau nu de urmat? Pentru a se asigura că în urma colorării desenului și a descifrării informațiilor, cititorul și-a însușit corect situația respectivă, am colorat și noi pe pagina imediat următoare fiecare desen, oferind și un răspuns corect. Ca o anexă la această carte, am realizat Jocul didactic Internet „Așa Da – Așa Nu”, care cuprinde cele 34 de desene, alături de alte sintagme de folosire corectă sau incorectă a Internetului și, astfel, pe baza celor însușite și a regulamentului de joc, cititorul să rămână cu informații corecte despre ceea ce înseamnă Internetul, privit prin prisma oportunităților și a pericolelor. Trebuie să mai știți că jocul poate fi folosit și independent de carte, deci poate fi jucat și de către cei care nu doresc să coloreze. Ne referim în special, la elevii mai mari și la cei care doresc să se inițieze în tainele Internetului prin intermediul jocului.
Intenționăm să prezentăm aceste materiale copiilor din grădinițe, școli primare și gimnaziale, în cadrul unor acțiuni de voluntariat; de asemenea, vom prezenta aceste materiale la diferite simpozioane și concursuri.
Încercăm astfel să stabilim o punte între generații, ajutând colegii mai mici să se informeze corect, prin desen și joc”.                                                            
Cartea se bucură de aprecieri favorabile
„Scrie ca să nu pierzi florile gândului tău, pe care, altfel le ia vântul”, spunea Nicolae Iorga.
Am ales să încep cu acest citat pentru că eu consider importantă inițiativa autoarelor de a crea o carte de colorat și un joc didactic care se adresează atât copiilor, cât și tinerilor, în vederea dezvoltării  imaginației,  creativității, a gândirii, a formării priceperilor și deprinderilor prin propriile forțe. Având o vârstă mai apropiată de cei cărora le este dedicată această carte, autoarele ajută copilul să integreze în educația sa atât jocul, cât și utilizarea corectă și eficientă a mijloacelor de comunicare și informare. […] Nu pot decât să le să le felicit pe cele două tinere talentate pentru realizările lor și să le doresc să manifeste în continuare aceeași perseverență și tenacitate”, apreciază dna prof. Corina Luncan.
„O cunosc pe Ioana de când s-a născut. Am avut posibilitatea de a-i urmări evoluția frumoasă de-a lungul timpului. […] Iat-o astăzi cum reușește din nou să mă surprindă în mod plăcut, alături de prietena ei, Cătălina, prin această nouă realizare care îmbină în conținutul unei cărți, anexată de un joc, informații atât de utile pentru tinerii utilizatori ai Internetului. Nu pot decât să le felicit pe cele două domnișoare și să le asigur de toată susținerea mea în promovarea acestor materiale în rândul tinerilor învățăcei; de asemenea, le invit la colaborări în cadrul unor proiecte și simpozioane”, scrie dna prof. Alina Luncan.
Vă semnalăm, așadar, apariția celor două materiale folositoare copiilor „copleșiți” de magia Internetului.
Felicitări, gojdistelor!  
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Colorăm, învățăm și ne jucăm”, împreună cu Ioana și Cătălina. 

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 00:27:13 Ora standard a Europei de Est