Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Concurs de eseuri „Cartea care m-a impresionat”, ediția a IV-a

În cadrul proiectului „Fii și tu voluntar”

Concurs de eseuri „Cartea care m-a impresionat”, ediția a IV-a

Direcția Județeană pentru Sport și Tineret Bihor a derulat proiectul „Fii și tu voluntar”, proiect al cărui scop a fost stimularea voluntariatului în rândul tinerilor în general, inclusiv în ce privește promovarea lecturii, printre activitățile proiectului numărându-se și realizarea unui concurs de eseuri „Cartea care m-a impresionat” – ediția a IV-a, precum și activități stradale de promovare a lecturii.

Prioritățile avute în vedere de acest proiect au fost dezvoltarea și diversificarea acțiunilor privind implicarea tinerilor în viața comunității, stimularea creativității tinerilor și a participării civice, sprijinirea de acțiuni specifice de voluntariat. Concursul s-a adresat elevilor din liceele județului Bihor; s-au înscris cu eseuri  90 de elevi de la mai multe licee bihorene: Liceul Teoretic „Aurel Lazăr”, Colegiul Tehnic „Alexandru Roman” din Aleșd, Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”, Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” din Beiuș, Colegiul Național „Octavian Goga” din Marghita și Colegiul Național „Iosif Vulcan” din Oradea. Elevii au avut libertatea de a aborda oricare gen literar. Opțiunile de lectură ale elevilor au fost variate. Premierea participanților a avut loc miercuri, 29 ianuarie 2014, la Centrul de Tineret Oradea, administrat de DJST Bihor, în parteneriat cu Uniunea Studenților Maghiari din Bihor. Au fost acordate 24 de premii,  pe clase și cicluri de învățământ (clasa a IX-a, a X-a și a XI-a), dar și câteva premii junior pentru elevi din clasele de gimnaziu. Jurizarea a fost făcută de către d-na conf. univ. dr. Dana Sala, de la Facultatea de Litere a Universității din Oradea.
Proiectul a fost organizat și derulat de Direcția Județeană pentru Sport și Tineret Bihor, fiind finanțat de Ministerul Tineretului și Sportului prin Direcția Județeană pentru Sport și Tineret Bihor.
Concursul de lectură sau „Pariul cu sine”
În deschiderea evenimentului, dna consilier pentru tineret Daniela Băltățescu a felicitat participanții și mai cu seamă câștigătorii celei de-a IV-a ediții a concursului, remarcând faptul că numărul celor care s-au înscris este mai mic decât la celelalte ediții.
La rândul său, doamna conf. univ. dr. Dana Sala, cea care a jurizat concursul, avea să sublinieze faptul că această competiție nu urmărește atât să facă diferențieri și să stabilească ierarhii, cât să stimuleze gustul pentru lectură; domnia sa a vorbit despre „pariul cu sine” pe care fiecare cititor l-a câștigat vizavi de lectura cărții preferate. Și acesta este lucrul cel mai important. Îndemnându-i să facă un exercițiu de imaginație (cu foaia albă), dna conferențiar avea să evidențieze faptul că „O carte, niciodată, nu ne constrânge. Lectura unei cărți este un timp câștigat pentru noi, este o interacțiune cu noi înșine. Practic, lectura unei cărți ne economisește timp în loc să ne ia timp. De ce? „Talentul înseamnă timp”, spunea Nicolae Breban. Scriitorul se referea la faptul că scriitorul adevărat își găsește timp, pentru că apoi, acest timp este dăruit oamenilor prin cărțile sale”, a conchis dna conf. univ. dr. Dana Sala.
Ovidiu Dan
Câștigătorii ediției
La clasa a IX-a
Premiul I - Lucaciu Larisa, C.N. „O. Goga”, Marghita
Premiul II - Dobai Denisa Rebeca, C. N. „Iosif Vulcan”, Oradea
Premiul III - Isai Ramona Mariana, C.T. „Ioan Ciordaș”, Beiuș
Mențiune 1 – Ungur Tabita, C.T. „Ioan Ciordaș”, Beiuș
Mențiune 2 - Varga Daniela Florina,  C.T. „Ioan Ciordaș”, Beiuș
La clasa a X-a
Premiul I - Popa Georgiana,  C.N. „Octavian Goga”, Marghita
Premiul II - Pop Iulia Diana,  Lic. T „Onisifor Ghibu”, Oradea
Premiul III - Batiz Andreea, C.T. „Alexandru Roman”, Aleșd,
Mențiune 1- Popa Raul,  C. T. „Ioan Ciordaș”, Beiuș
Mențiune 2 - Marcus Denisa, C.N. „O. Goga”, Marghita
Mențiune 3 -  Filip Carla, C.T. „Alexandru Roman”, Aleșd
La clasa a XI-a
Premiul I - Movilă Carmen,  C.T. „Alexandru Roman”, Aleșd
Premiul II - Dobai Denisa Ioana, , C.N. „Iosif Vulcan” Oradea 
Premiul III - Orjan Mihnea, C.T. „Ioan Ciordaș”, Beiuș,
Mențiune 1 - Popa Damaris, C.N. „Iosif Vulcan”, Oradea
Mențiune 2 - Ciuclea Andreea, C.T. „Alexandru Roman”, Aleșd
Mențiune 3 - Trif Amalia, C.N. „Octavian Goga”, Marghita
Mențiune 4 - Măgui Mădălina,  Lic. T. „Aurel Lazăr”, Oradea
Premiu de participare
Ionescu Denisa - clasa a XII-a C, C.N. „Iosif Vulcan”, Oradea
Premii junior
Copos Andreea, Vlad Fabiana, Cosma Antonia, Tău Andreea și Roman Cătălina, elevi din clasa a VII-a de la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” din Beiuș.
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Concurs de eseuri „Cartea care m-a impresionat”, ediția a IV-a

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 14:00:34 Ora de vară a Europei de Est