Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

A apărut nr. 17/129 al revistei „OviDan”

Semnal

A apărut nr. 17/129 al revistei „OviDan”

Ediția conține știri și fotoreportaje din școli, de la diferite evenimente din municipiu și județ.

Numărul se deschide cu Sărbătoarea de suflet a geniului și spiritului eminescian. Cu ocazia Zilei Culturii Naționale, dl ministru Remus Pricopie a ieșit cu un mesaj pe care îl puteți citi în pagina II. Tot acolo, am publicat articolul pe care l-am primit de la dna prof. Irina Vasilescu, de la Școala Gimnazială Nr. 195 din București, care ne-a scris despre Un portal de succes pentru cadrele didactice. În pagina următoare, îi puteți cunoaște pe cei 15 șefi de promoție ai Universității din Oradea și pe cei 29 de olimpici bihoreni premiați de Primăria Oradea, cu câte 600 de lei pe fiecare, pentru performanțele obținute. Tot aici, vă aducem în atenție Proiectul bugetului de venituri și cheltuieli al Municipiului Oradea pe anul 2014. La ediția a VI-a a Maratonului lecturii, au fost încoronați nu mai puțin de nouă regi și regine, iar toți cei 83 de participanți la competiție sunt nominalizați în pagina 4, fiecare cu premiul obținut. În pagina Agora, dl rector Ioan Dzițac anunță cele șapte posturi didactice scoase la concurs pentru semestrul al doilea al anului universitar 2013-2014. În aceeași pagină, mai puteți afla cum au sărbătorit elevii Școlii internaționale Agora Ziua Culturii Naționale și pe poetul nostru național. La conferința de presă de marți, generalul ISJ Bihor, dl prof. Daniel Negrean, a pus pe tapet trei probleme: Modificările pe care le aduce Ordonanța de Urgență 117, Planul de școlarizare și „cazul” de la Marghita (sau lupta pentru scaunul de director al Colegiului Național „Octavian Goga”). La rubrica sa juridică, dl notar Gârba Cornel ne vorbește despre modul cum se execută întreținerea, în lumina Noului Cod Civil. În aceeași pagină, despre manifestările desfășurate la „Oltea Doamna” de ziua Domnului Eminescu. În mijlocul revistei, am publicat fotoreportajul realizat la Colegiul Național „Mihai Eminescu” de Ziua școlii (15 ianuarie); fotoreportajul cuprinde nu mai puțin de 17 poze, din care trei acolo. În pagina următoare, citim despre omagierea lui Eminescu la Liceul Tehnologic Nr. 1 din Salonta. În pagina alăturată, citim despre evenimentele importante și rezultatele deosebite obținute de liceenii de la Colegiul Tehnic „Alexandru Roman” din Aleșd. 37 de elevi de la Școala „Dacia” s-au întors de la Concursul Internațional de Matematică Aplicată „Math Experience”, ediția a IV-a, cu trei premii III și 16 mențiuni. La „Cântarea zilei”, Alexandra publică versurile cântecului „Veniți creștini la rugăciune!” De ziua lui Eminescu, mai multe clase de la „Oltea Doamna” au desfășurat un proiect tematic, aflat la ediția a II-a, intitulat „Eminescu prin ochi de copil”. Doamna prof. Elena Erdeli (profesor metodist la CCD Bihor) ne scrie despre „Integrarea socială și școlară a copiilor cu CES”. Concursul cu premii a ajuns la ediția a V-a. Vă așteptăm cu răspunsurile! În pagina (de) Promovarea imaginii, pe lângă promovarea partenerilor noștri, am promovat două articole de la două școli: „Un măr pe zi”, scris de dna prof. Laura Ienei-David, iar celălalt, semnat de ed. Georgiana Laza, din Dicănești.
Acestea sunt subiectele care au încăput în cele 16 pagini ale revistei „OviDan” nr. 17/129 din 21-27 ianuarie 2014; numărul cuprinde 67 de poze.
Ovidiu Dan   

Trimite email
marți, 16 aprilie 2024, 06:25:22 Ora de vară a Europei de Est