Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 mai 2021
Ministrul Sorin Cîmpeanu: Sunt universități care se gândesc ca din toamnă să impună anumite condiții: Purtarea de combinezoane de către studenții nevaccinați. Susțin această variantă
Studenții nevaccinați ar putea fi obligați să se prezinte purtând combinezon dacă vor să participe fizic la ore din toamnă, pe când cei vaccinați vor putea să se deplaseze fără astfel de măsuri, iau în calcul unele universități din România, a declarat astăzi ministrul Educației Sorin Cîmpeanu în cadrul unui interviu de la Hotnews.ro. De asemenea, ministrul a adăugat că ar putea exista o prioritizare a studenților vaccinați la cazarea în cămine.
„Sunt unul dintre cei care susțin importanța prezenței fizice pentru derularea stagiilor de practică și activităților directe. Pentru asta, sunt universități care se gândesc ca din toamnă să nu facă rabat de la prezența fizică în cadrul orelor de laborator/lucrări practice și să impună o serie de condiții, spre exemplu participarea studenților vaccinați la aceste ore de laborator și lucrări practice, fără a fi îngrădit participarea studenților care nu sunt vaccinați. Studenții care nu se vor fi vaccinat în toamnă ar putea să aibă la dispoziție, spre exemplu, combinezoane de protecție pe care să le poarte pe tot parcursul programului didactic. Sunt câteva universități și eu personal susțin această variantă”, a declarat Cîmpeanu.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
23 martie 2021
1.*BREAKING
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie 2021 pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației. Sorin Cîmpeanu precizează că, practic, două săptămâni din vacanța de vară se mută în vacanța de primăvară.
„Finalul semestrului al II-lea se decalează două săptămâni. Vacanța de primăvară se prelungește cu două săptămâni. Se mută practic două săptămâni din vacanța de vară în vacanța de primăvară.
În loc să finalizăm semestrul al II-lea pe 18 iunie, se va încheia pe 2 iulie.
• elevii clasei a VIII-a care termină pe 25 iunie (în loc de 11 iunie),
• elevii clasei a XII-a care termină în 18 iunie (în loc de 4 iunie) și
• învățământul profesional și tehnic care termină pe 23 iulie (în loc de 9 iulie)
Dacă nu ar fi fost această variantă a prelungirii vacanței de primăvară cu două săptămâni și a mutării Evaluării Naționale pentru clasa a VIII-a după Bacalaureat, cu tot cu Admiterea la liceu, „ar fi fost destul de clară închiderea școlilor, inclusiv pentru derularea simulărilor”, a declarat ministrul Educației Sorin Cîmpeanu. Oficialul a dat exemplu că în București, școlile s-ar fi închis de mâine, dacă nu accepta această variantă.
Cîmpeanu a spus că dacă nu ar fi acceptat această modificare a structurii anului școlar, nu s-ar fi semnat modificarea ordinului comun de ministru, ordin pe care trebuia să îl semneze Vlad Voiculescu, ministrul Sănătății.

2.*OFICIAL
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare prin publicarea în Monitorul Oficial, marți seara.
Ordinul nou prevede că scenariul de funcționare al unei unități de învățământ se va actualiza săptămânal, cu referința în fiecare zi de vineri, în funcție de evoluția epidemiologică, cu excepția situației în care localitatea intră în carantină”.

Proiectul „Engleză pentru viață” demarează și la Oradea

Un proiect din suflet, cu suflet și pentru suflet

Proiectul „Engleză pentru viață” demarează și la Oradea

Proiectul „Engleză pentru viață” a câștigat în 2013 European Language Label Award, premiul pentru inovație și originalitate în învățarea limbilor străine, acordat de Comisia Europeană.

„Engleză pentru viață” este un proiect coordonat de către Asociația Shakespeare School pentru Educație și presupune un program amplu de voluntariat prin care asociația își propune să schimbe viitorul copiilor din mediile defavorizate, prin ore non-formale de limba engleză.  
Metodele de predare a limbii engleze folosite în cadrul proiectului stimulează interesul copiilor prin jocuri didactice, cântece și concursuri, iar marionetele Ziggy și Zaggy vor deveni prietenii lor și îi vor ajuta să îndrăgească limba engleză și să învețe de plăcere și cu plăcere.
Prin natura activității, organizația are contact direct atât cu copii supradotați, fără posibilitatea unei pregătiri corespunzătoare, cât și cu copii defavorizați, cu situații materiale și familiale precare. 
Centrul județean de voluntariat Bihor
Centrul județean de voluntariat Bihor își va demara activitățile începând cu modulul de primăvară al proiectului; el cuprinde un număr de 20 de voluntari, dintre care 10 studenți și 10 elevi cu vârsta de peste 14 ani, vorbitori de limbă engleză. În urma trimiterii unui CV și a unei scrisori de intenție, redactate în limba engleză și apoi a susținerii unui interviu, tinerii voluntari au fost selectați cu mare atenție, așa încât putem spune că la Oradea s-a format un grup de tineri cu suflet care-și vor dedica săptămânal 2 ore din timpul lor liber pentru a le preda copiilor din centrele sociale, cu care se vor încheia acorduri de colaborare, limba engleză prin joc. Astfel, după training-ul care va avea loc la Oradea, la finele lunii februarie, echipa de voluntari va fi pregătită să-și înceapă activitatea, o activitate cu și pentru suflet! Echipa de voluntari este formată din tineri care au avut șansa de a primi o educație de calitate și care stăpânesc limba engleză foarte bine, este o echipă dornică să împărtășească din cunoștințele lor unor copii inteligenți și ambițioși, dar care au fost lipsiți de aceste oportunități.
Training-ul de la Oradea despre metodologia predării limbii engleze prin joc, precum și activitățile de mentorat pentru îmbunătățirea calității orelor de engleză vor fi susținute de către dna lector univ. dr. Andrada Marinău, de la Universitatea din Oradea, Facultatea de Litere, Departamentul de limba și literatura engleză, Andrada fiind, totodată, coordonatorul activităților care se vor desfășura în cadrul Centrului județean de voluntariat, reprezentantul local al  Asociației Shakespeare School pentru Educație. Doamna Irina Ștefănescu, coordonatorul proiectului la nivel național, a desemnat-o pe eleva Ioana Dzițac, elevă în clasa a IX-a la Colegiul Național „Emanuil Gojdu” din Oradea, coordonator al Centrului județean de voluntariat, Ioana fiind cunoscută pentru cunoștințele de limbă engleză dobândite în cadrul a două școli de vară internaționale, de la Oxford Cheltenham (UK) – 2012, respectiv Kean University (NY) – 2013, de unde s-a întors cu certificate de absolvire a cursurilor de limba engleză și diplome de apreciere, acreditate British Council, English UK și atestare de la Kean University.
Vorbim despre un proiect din suflet, cu suflet, pentru suflet”
„Este o bucurie imensă să coordonez acest centru de voluntariat, alături de dna Andrada. Dincolo de avantajele de a fi voluntar, vreau să afirm faptul că „Engleza pentru viață” este un proiect în care mă voi implica în primul rând sufletește, deoarece vorbim despre un proiect din suflet, cu suflet, pentru suflet. Îmbrățișez de mică munca în cadrul unor proiecte, activitățile de voluntariat, precum și activitățile desfășurate cu colegi mai mici, așa cum tot de mică sunt adepta introducerii jocurilor didactice în școli. Rezultatul: satisfacții multiple! Este minunat să vezi licăririle din privirile celor mici, să poți citi fericirea pe chipul lor și să știi că ai aprins o rază de lumină în viața lor! Prin intermediul centrului nostru de voluntariat vom încerca să propunem coordonatorilor de proiect și alte materiale la care noi lucrăm, vom organiza diverse concursuri, activități, chiar și caritabile, așa încât să contribuim benefic la dezvoltarea acestui proiect pe viitor.
Le mulțumesc colegilor mei, mai mari și mai mici, care au decis să ni se alăture în acest proiect, dnei Andrada pentru coordonare și sunt convinsă că, împreună vom contribui la o viață mai frumoasă a celor cărora ne vom adresa, dar și a noastră. Doresc să le mulțumesc anticipat tuturor oamenilor de bine care se vor implica în acest proiect: de la părinți, profesori, sponsori și chiar și alți elevi, posibili viitori voluntari în cadrul proiectului nostru! Facem apel centrelor sociale din județul Bihor care doresc să se implice în cadrul acestui proiect – ne găsesc pe pagina noastră de Facebook”, declară Ioana Dzițac, coordonatorul Centrului județean de voluntariat Bihor.
Ovidiu Dan

Trimite email

sâmbătă, 19 iunie 2021