Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Colțul micului pieton, la „Nicolae Popoviciu”

Proiect educativ în școala beiușeană

Colțul micului pieton, la „Nicolae Popoviciu”

Asociația Română pentru Promovarea Educației și Siguranței Rutiere, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Bihor, cu Poliția Beiuș și Școala Gimnazială „Nicolae Popoviciu” din Beiuș au lansat, în data de 17 ianuarie 2014, la nivel local, proiectul „Colțul micului pieton”, prin care se dorește prevenirea victimizării elevilor din clasele primare în accidente rutiere.

În acest proiect sunt implicate doar patru școli din județul Bihor, printre care se află și școala noastră. Grupul țintă îl reprezintă elevii din clasele primare. Campania are ca scop reducerea riscului de implicare a elevilor în accidente rutiere, iar activitățile vizează: informarea elevilor cu privire la consecințele grave în cazul accidentelor rutiere, modalitățile concrete de prevenire a acestora atât în zona unităților de învățământ, precum și implicarea elevilor în activități de prevenire a accidentelor rutiere.

Astfel, reprezentanta A.R.P.E.R. doamna Jari Vanda și ASP domnul Opre Marian din cadrul Serviciului  Rutier  Beiuș, au organizat întâlniri cu elevii noștri. Pe parcursul acestor întâlniri elevilor li s-au prezentat filme educativ - preventive, respectiv scurt metraje reprezentând cazuri concrete de accidente rutiere. Reprezentantul Serviciului Rutier, ASP Marian Opre, a vorbit elevilor despre riscurile la care se expun nerespectând regulile de circulație și a făcut recomandări pentru elevi privind circulația corectă pe drumurile publice.

Cu acest prilej, după  această  activitate de informare și transmitere a mesajului campaniei, se va organiza concursul „Micul pieton”, în cadrul căruia elevii Școlii Gimnaziale „Nicolae Popoviciu”, participanți la concurs, au posibilitatea să se exprime prin intermediul desenelor și eseurilor create de ei, cu scopul de a conștientiza și învăța importanța regulilor de circulație.

Toate lucrările vor fi analizate de un juriu constituit la nivel local, iar cel mai frumos desen și eseu vor fi premiate, multiplicate, înrămate și expuse în incinta școlilor implicate în campanie”, a precizat doamna Vanda Jari, președinte ARPER.

Prof. Bărcaș Laura-Maria

P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Colțul micului pieton, la „Nicolae Popoviciu”.

Trimite email
duminică, 14 decembrie 2025 la 11:16:23 Ora standard a Europei de Est