Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Un fond de 18.000 lei pentru proiectele liceenilor

YouthBank lansează

Un fond de 18.000 lei pentru proiectele liceenilor

Echipa YouthBank Oradea a organizat miercuri, 12 februarie 2012, la Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai” evenimentul de lansare a concursului de proiecte Youthbank adresat liceenilor din Oradea și Salonta, cu participarea partenerilor.

Inspectoratul Școlar Județean Bihor a fost reprezentat de dna inspector școlar Mioara Þigan.  
YouthBank, unul dintre cele mai bune programe de educație non-formală pentru liceeni din țară, se află la a doua ediție în Oradea.
Echipa, formată din 14 liceeni orădeni, a derulat în perioada noiembrie 2013 – februarie 2014 o campanie de strângere de fonduri din comunitate, reușind să constituie un fond de 18.000 lei. Această sumă va contribui - după cum aveam să aflăm de la dra Daciana Deac, coordonator YouthBank - la susținerea proiectelor cu impact în comunitate, inițiate și implementate de liceenii din Oradea și Salonta. Fondul va fi alocat în urma unui concurs de proiecte, suma maximă care poate fi acordată unui proiect fiind de 2.000 lei.
În perioada noiembrie 2013 – februarie 2014, liceenii din echipa YouthBank Oradea au desfășurat mai multe activități de mobilizare de resurse din comunitatea orădeană și cea din Salonta: „Tudi Popa și Zmenta Show” – stand-up comedy cu cele două vedete ale Youtube-ului, „Youth Christmas” - un târg de Crăciun, organizat în decembrie, concursul de fotbal între companii „Frozen Football Cup” și „Licitația de experiențe”. Din banii mobilizați astfel a fost creat fondul disponibil pentru această rundă de finanțare. Fondul, în valoare de 18.000 lei, va fi alocat în urma unui concurs de proiecte, suma minimă care poate fi acordată unui proiect fiind de 1.000 lei, iar cea maximă de 2.000 lei.
Astfel, YouthBank provoacă liceenii să identifice o nevoie în jurul lor, să-și folosească creativitatea și să vină cu o soluție pentru acea nevoie identificată. Iar dacă reușesc să convingă că proiectul lor este unul bun, YouthBank vine cu banii pentru ca ideea să devină realitate. Pentru a înscrie o idee de proiect în concurs, liceenii care învață în liceele din Oradea sau Salonta trebuie să formeze o echipă de minim 3 persoane. Formularul si ghidul de finanțare pot fi descărcate de pe site-ul programului – www.oradea.youthbank.ro, iar formularul completat trebuie trimis pe adresa oradea@youthbank.ro până cel târziu la data de 7 martie 2014. Proiectele propuse pot acoperi orice domeniu: sport, mediu, sănătate, artă, cultură, antreprenoriat social etc. Mai multe detalii despre concursul de finanțare YouthBank găsiți pe site-ul programului.
Programul este implementat în orașul nostru de către Fundația Comunitară Oradea, iar la nivel național este coordonat de către Asociația pentru Relații Comunitare, în parteneriat cu BRD – Groupe Société Générale”, a mai spus dra Daciana Deac, coordonator program.
Celor interesați de concursul de proiecte, le facem cunoscut
Calendarul evenimentului
Primirea aplicațiilor........... 12 febr. - 7 martie
Preselecția lor ……......................8 - 9 martie
Consultanță proiecte…................11 - 16 martie
Interviuri………………................18 - 20 martie
Selecția aplicațiilor……....................21 - 23 martie
Anunțarea proiectelor selectate..............  24 martie
Sesiune de feedback………….................25 martie 
Contractare………………..............25 - 28 martie
Training pentru echipele proiectelor selectate…28 – 29 martie
Implementarea proiectelor……..31 martie – 2 iunie 2014.
Ovidiu Dan

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 12:25:50 Ora de vară a Europei de Est