Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

În 18, 19 și 20 februarie, va avea loc simularea Evaluării naționale la clasa a VIII-a

În condiții reale de examen,

În 18, 19 și 20 februarie, va avea loc simularea Evaluării naționale la clasa a VIII-a

Elevii din clasa a VIII-a sunt așteptați marți, 18 februarie 2014, să participe la prima probă din cadrul simulării Evaluării naționale la limba și literatura română.

Chiar dacă rezultatele nu se trec în catalog, evenimentul trebuie privit cu toată seriozitatea și responsabilitatea, el fiind un exercițiu important și benefic, pentru că se desfășoară în condiții reale de examen național. Prin urmare, prezența la simulare trebuie privită ca atare de fiecare elev.
Miercuri și joi, vor simula Evaluarea la matematică și limba maternă, iar în 7 martie, vor fi afișate rezultatele.
Simularea BAC-ului, în 3, 4, 5 și 7 martie
Elevii din clasa a XII-a vor simula Examenul de bacalaureat în zilele de 3, 4, 5 și 7 martie, iar în 14 martie, se vor afișa rezultatele.
Luni, 3 martie, este programată proba scrisă la Limba și literatura română, marți, simularea la limba maternă, miercuri, proba scrisă obligatorie a profilului, iar vineri, 7 martie, proba la alegere a profilului și specializării.
„Ministerul Educației Naționale a introdus în acest an simulările la nivel național tocmai pentru a putea să crească nivelul de pregătire a elevilor în vederea susținerii examenelor naționale și mai mult să se cunoască stadiul în care se găsesc elevii pe parcursul anului școlar, a subliniat inspectorul școlar general, dl prof. Daniel Negrean, în cadrul conferinței de presă de miercuri, 12 februarie.
Simulările au un dublu scop: familiarizarea elevilor cu rigorile unei evaluări naționale, respectiv ale unui examen de bacalaureat, precum și optimizarea rezultatelor obținute de fiecare elev din învățământul preuniversitar. În urma rezultatelor de la aceste evaluări, fiecare unitate de învățământ va trebui să analizeze la nivel de școală, la nivel de clasă, la nivel de elev, rezultatele obținute și să stabilească un plan de măsuri, astfel încât la susținerea examenelor, rezultatele să fie cele pe care și le propun și le doresc atât elevii, cât și cadrele didactice. Anul trecut, la evaluarea națională, am avut un procent de promovabilitate de 78 la sută, iar la bacalaureat de 64,5 la sută”, a precizat dl inspector general.
Și pentru că rezultatele nu se trec în catalog, profesorii vor trebui să ducă muncă de lămurire cu elevii pentru ca aceștia să trateze cu toată seriozitatea aceste simulări, a adăugat generalul ISJ.
Simularea Evaluării naționale va începe la ora 9.00 și va dura două ore, dar elevii vor fi prezenți în sală la 8.30. La ora 15.00, subiectele și baremele de corectare vor fi postate pe site. Pentru evaluarea națională, la nivelul județului Bihor, sunt așteptați să participe aproximativ 5.700 de elevi de clasa a VIII-a. Și tot cam atâția sunt și în clasa a XII-a.
Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic
Pentru cel de-al doilea subiect de pe ordinea de zi, cel legat de Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic din învățământul preuniversitar în anul școlar 2014 - 2015, au fost invitați inspectorii școlari Alin Novac-Iuhas și Horea Abrudan din cadrul departamentului Management Resurse umane.
Înainte însă, dl inspector școlar general a ținut să evidențieze două particularități legate de metodologie: „crește autonomia școlilor în selectarea și angajarea cadrelor didactice și ne dorim ca toate aceste etape de mobilitate să se desfășoare transparent, corect, astfel încât, fiecare cadru didactic, în funcție de pregătire, să poată să-și găsească locul cel mai potrivit într-o școală”.
Pe baza unei prezentări în PowerPoint, dl inspector școlar Horea Abrudan s-a oprit la câteva puncte esențiale privind mobilitatea personalului didactic până la înscrierea la concursul național de titularizare.
Metodologia-cadru este o anexă la Ordinul ministrului Educației Naționale nr. 5451 din 12.XI.2013; există posibilitatea de întregire a normei didactice pentru titularii în două sau mai multe școli sau de pe două discipline pe una sigură; cadrele didactice detașate în interesul învățământului pentru restrângere nesoluționată pot solicita transferul; în perioada 25-27 februarie, se vor înregistra la ISJ cererile pentru completarea normei didactice, iar în 28 februarie va avea loc ședința publicăetapa de completare de normă.
„Un element de noutate privind metodologia este acordul de principiu, vizavi de pretransferul consimțit între unitățile de învățământ, care se va face etapizat (în trei etape). Cine poate participa la pretransferul consimțit? Cadrele didactice care au obținut definitivare în învățământ sau o vor obține în acest an școlar.
Există în vigoare articolul 253, modificat printr-o Ordonanță de Urgență din decembrie 2013 care permite titularizarea. E vorba despre acei suplinitori repartizați în acest an școlar pe un post complet care au obținut în ultimii șase ani o notă de peste 7 în disciplina postului, aceasta este foarte important, și nu au obținut ulterior vreo notă sub 5, în disciplina postului. De asemenea, cadrele didactice care îndeplinesc condițiile de pensionare până la 1 septembrie 2014, pot solicita menținerea ca titular în învățământ, cu acordul consiliului de administrație.
Continuitatea
Cadrele didactice suplinitoare care solicită continuitate sunt împărțite, la fel ca și anul trecut, în două categorii: cele care au obținut la concurs notă peste 7 în ultimii doi ani sau notă între 5 și 7. Doar că de anul acesta se pune și condiția să fi obținut examenul de definitivat; deci o continuitate cu notă peste 7 poate fi obținută de un cadru didactic definitiv”.
Dl inspector și-a manifestat apoi dorința ca reprezentanții presei să popularizeze cât mai mult site-ul Inspectoratului Școlar, unde cadrele didactice găsesc toată legislația cu privire la mobilitatea personalului didactic, inclusiv Calendarul mobilității și modele de cerere. Deci, toate acestea pot fi găsite pe www.isjbihor.ro la secțiunea Resurse umane.
Listele vor fi afișate până în 24 februarie
Răspunzând unei întrebări, dl inspector școlar Alin Novac -Iuhas avea să precizeze faptul că „listele (cele patru liste) cu posturile vacantate vor fi afișate până în 24 februarie pe site-ul ISJ: posturi pe o perioadă nedeterminată (viabile pe patru ani), cele complete pe un an (adică pe o perioadă determinată), cele incomplete și acele fracțiuni pe care vor fi operate completările de normă. Aceste liste vor fi actualizate după fiecare etapă de mobilitate”, a subliniat dl inspector Alin Novac-Iuhas.
Pentru concursul național unic de titularizare din 16 iulie, perioada de înscriere este 6 – 16 mai, conform Calendarului, iar în perioada 26 mai - 26 iunie se va susține inspecția la clasă.
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 15:15:14 Ora de vară a Europei de Est