Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Seminar: Închiderea anului fiscal 2013

În perioada 21-23 februarie 2014, la Sinaia

Seminar: Închiderea anului fiscal 2013

Este vorba despre un seminar de informare a agenților economici prin care aceștia beneficiază de informație la zi, completă și din cea mai autorizată sursă; reglementari actuale: Contabilitate & Impozit pe profit.

Seminarul va fi susținut de: Georgeta PETRE (director, Direcția Reglementări Contabile - MFP) și Georgeta TOMA (șef serviciu Impozit pe Profit MFP).
Ce veți afla:
Închiderea exercițiului financiar și întocmirea declarației fiscale pentru anul 2013;
Principalele cerințe legale teoretice și practice privind întocmirea situațiilor financiare anuale cu noutățile aplicabile acestui an;
Pe lângă aceste subiecte de ultimă oră, dumneavoastră puteți solicita, pe baza unui chestionar transmis anterior, și alte subiecte specifice activității dumneavoastră și care se pot încadra în tematica generală.
Subiecte dezbătute:
Contabilitate
Vor fi prezentate aspecte teoretice și practice cu aplicabilitate la închiderea exercițiului financiar.
Probleme abordate:
1.Prezentarea legislației relevante aplicabile la întocmirea situațiilor financiare anuale cu actualizările recente: OMFP 1898/2013 (MO 727/2013), OMFP 2067/2013 (MO 6/2014), OMFP 79/2014 (MO 70/2014);
2.Inventarierea și evaluarea elementelor de natura activelor, datoriilor și capitalurilor proprii, în vederea întocmirii situațiilor financiare anuale.
3.Tratamente contabile și operațiuni specifice efectuate în vederea întocmirii situațiilor financiare anuale, estimări, corectări de erori, evenimente ulterioare datei bilanțului.
4.Întocmirea situațiilor financiare anuale potrivit Reglementarilor contabile conforme cu Directiva a IV-a a CEE aprobate prin Ordinul ministrului Finanțelor Publice nr. 3055/2009, cu modificările și completările ulterioare și potrivit Reglementarilor contabile simplificate, aprobate prin Ordinul ministrului Finanțelor Publice nr. 2239/2011
5.Întocmirea situațiilor financiare anuale IFRS de către entitățile ale căror valori mobiliare sunt tranzacționate pe o piața reglementată.
6.Întocmirea raportărilor contabile în relația cu autoritățile statului de către entitățile care au această obligație.
7.Cerințe legale privind auditarea și publicarea situațiilor financiare anuale.
8.Principalele modificări în dezbatere (modificare Plan de Conturi General, reglementări sedii permanente, tratamentul punctelor-cadou, noutăți în privința terenurilor scoase din evidența contabilă, tratamentul contabil al certificatelor verzi acordate, înregistrarea în contabilitate a diverselor cheltuieli etc.)
Detalii tematică
II. Impozit pe profit
Tratamentul fiscal și evidențierea în contabilitate a operațiunilor referitoare la obligațiile fiscale ale agenților economici. Impozitul pe profit la închiderea exercițiului fiscal 2013
Principalele modificări în domeniul impozitului pe profit din 2013.
Principalele modificări în vigoare de la 1 ianuarie 2014 (anul fiscal vs exercițiul financiar, noi reguli pentru dividende, reguli declarare/plată impozit pe profit pentru contribuabilii care aplică an fiscal modificat etc.)
Alte teme de interes la cererea participanților
Sesiune de întrebări și răspunsuri privind tematica abordată.
Organizare și înscriere
Program: sâmbătă, 22 februarie 2014, orele 9.00 – 13.30; 15.00 – 17.00
Taxa instruire: 690 Lei + TVA
Discounturi: 3% - 2 persoane; 5% - 3 persoane; 7% - peste 4 persoane
Organizare:
Servicii hoteliere (opțional):
Hotel Internațional (21-23 februarie 2014)
Cazare SG (2 nopți) + pensiune completă - 1 legitimație masă - 890 lei (taxe incluse)
Cazare DB (2 nopți) + pensiune completă - 2 legitimații de masă - 1090 lei (taxe incluse)
Se poate oferi și doar o singură noapte de cazare, la cerere!
Înscrieri:
Fax: (021) 319 12 96 / Email: wtib@wtib.ro / Tel: (021) 202 44 09
Persoană de contact: Silvan Constantin, mobil : 0724­/ 413. 568
World Trade Institute Bucharest

Trimite email
luni, 3 noiembrie 2025, 12:53:32 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).