Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

Seminar: Închiderea anului fiscal 2013

În perioada 21-23 februarie 2014, la Sinaia

Seminar: Închiderea anului fiscal 2013

Este vorba despre un seminar de informare a agenților economici prin care aceștia beneficiază de informație la zi, completă și din cea mai autorizată sursă; reglementari actuale: Contabilitate & Impozit pe profit.

Seminarul va fi susținut de: Georgeta PETRE (director, Direcția Reglementări Contabile - MFP) și Georgeta TOMA (șef serviciu Impozit pe Profit MFP).
Ce veți afla:
Închiderea exercițiului financiar și întocmirea declarației fiscale pentru anul 2013;
Principalele cerințe legale teoretice și practice privind întocmirea situațiilor financiare anuale cu noutățile aplicabile acestui an;
Pe lângă aceste subiecte de ultimă oră, dumneavoastră puteți solicita, pe baza unui chestionar transmis anterior, și alte subiecte specifice activității dumneavoastră și care se pot încadra în tematica generală.
Subiecte dezbătute:
Contabilitate
Vor fi prezentate aspecte teoretice și practice cu aplicabilitate la închiderea exercițiului financiar.
Probleme abordate:
1.Prezentarea legislației relevante aplicabile la întocmirea situațiilor financiare anuale cu actualizările recente: OMFP 1898/2013 (MO 727/2013), OMFP 2067/2013 (MO 6/2014), OMFP 79/2014 (MO 70/2014);
2.Inventarierea și evaluarea elementelor de natura activelor, datoriilor și capitalurilor proprii, în vederea întocmirii situațiilor financiare anuale.
3.Tratamente contabile și operațiuni specifice efectuate în vederea întocmirii situațiilor financiare anuale, estimări, corectări de erori, evenimente ulterioare datei bilanțului.
4.Întocmirea situațiilor financiare anuale potrivit Reglementarilor contabile conforme cu Directiva a IV-a a CEE aprobate prin Ordinul ministrului Finanțelor Publice nr. 3055/2009, cu modificările și completările ulterioare și potrivit Reglementarilor contabile simplificate, aprobate prin Ordinul ministrului Finanțelor Publice nr. 2239/2011
5.Întocmirea situațiilor financiare anuale IFRS de către entitățile ale căror valori mobiliare sunt tranzacționate pe o piața reglementată.
6.Întocmirea raportărilor contabile în relația cu autoritățile statului de către entitățile care au această obligație.
7.Cerințe legale privind auditarea și publicarea situațiilor financiare anuale.
8.Principalele modificări în dezbatere (modificare Plan de Conturi General, reglementări sedii permanente, tratamentul punctelor-cadou, noutăți în privința terenurilor scoase din evidența contabilă, tratamentul contabil al certificatelor verzi acordate, înregistrarea în contabilitate a diverselor cheltuieli etc.)
Detalii tematică
II. Impozit pe profit
Tratamentul fiscal și evidențierea în contabilitate a operațiunilor referitoare la obligațiile fiscale ale agenților economici. Impozitul pe profit la închiderea exercițiului fiscal 2013
Principalele modificări în domeniul impozitului pe profit din 2013.
Principalele modificări în vigoare de la 1 ianuarie 2014 (anul fiscal vs exercițiul financiar, noi reguli pentru dividende, reguli declarare/plată impozit pe profit pentru contribuabilii care aplică an fiscal modificat etc.)
Alte teme de interes la cererea participanților
Sesiune de întrebări și răspunsuri privind tematica abordată.
Organizare și înscriere
Program: sâmbătă, 22 februarie 2014, orele 9.00 – 13.30; 15.00 – 17.00
Taxa instruire: 690 Lei + TVA
Discounturi: 3% - 2 persoane; 5% - 3 persoane; 7% - peste 4 persoane
Organizare:
Servicii hoteliere (opțional):
Hotel Internațional (21-23 februarie 2014)
Cazare SG (2 nopți) + pensiune completă - 1 legitimație masă - 890 lei (taxe incluse)
Cazare DB (2 nopți) + pensiune completă - 2 legitimații de masă - 1090 lei (taxe incluse)
Se poate oferi și doar o singură noapte de cazare, la cerere!
Înscrieri:
Fax: (021) 319 12 96 / Email: wtib@wtib.ro / Tel: (021) 202 44 09
Persoană de contact: Silvan Constantin, mobil : 0724­/ 413. 568
World Trade Institute Bucharest

Trimite email
duminică, 6 iulie 2025, 06:08:57 Ora de vară a Europei de Est