Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Cursul „Educație pentru sănătate. Instruire în acordarea primului ajutor”, la CIDAS Sântion

Sâmbătă și duminică,

Cursul „Educație pentru sănătate. Instruire în acordarea primului ajutor”, la CIDAS Sântion

Sâmbătă și duminică (15-16 februarie 2014), la sediul Centrului de Instruire pentru Dezvoltarea Abilităților Salvatorilor din Sântion, județul Bihor, la inițiativa dlui conf. univ. dr. Valentin Cosmin Blândul, Asociația pentru Educație și Formare „Top Formalis”, în parteneriat cu Casa Corpului Didactic a Județului Bihor, a organizat cursul cu tema „Educație pentru sănătate. Instruire în acordarea primului ajutor”.

Evenimentul s-a adresat atât studenților, cât și personalului didactic dornic să-și dezvolte abilități de acordare a primului ajutor în caz de urgențe medicale. Cursul a fost susținut de dl doctor Mircea Șandor, medic chirurg, asistat de paramedicul SMURD Szabo Tiberiu; au fost abordate teme ca: imobilizarea victimelor, resuscitarea cardio-respiratorie la adulți, copii și nou-născuți, hemoragiile și hemostaza, fracturi și șocuri… Toate temele au fost însoțite de practica intervenției salvatorilor. La activitatea de la Sântion au participat numeroase cadre didactice și studenți din Oradea, Aleșd, Borș, Oșorhei, Þețchea, Tilecuș, Beiuș și Ștei. Colegiul Tehnic „Unirea” din Ștei (director, dl. ing. Burta Voicu) a fost reprezentat de către dna prof. Coste Monica Diana care apreciază evenimentul ca fiind o activitate de un real succes, argumentat elocvent și de prezența unui număr foarte mare de cursanți din județ, dar și prin calitatea informațiilor și abilităților dobândite, cu mențiunea că toate cunoștințele însușite sunt utile în diferite împrejurări ce pot solicita ajutor medical de urgență.
La încheierea cursului, într-un cadru festiv, au fost înmânate diplomele de participare, prilej cu care dl. conf. univ. dr. Valentin Blândul a făcut cunoscute câteva dintre evenimentelor pe care urmează să le  organizeze Asociația pentru Educație și Formare „Top Formalis” din Oradea.
Prof. Coste Diana Monica
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Cursul „Educație pentru sănătate. Instruire în acordarea primului ajutor”, la CIDAS Sântion.

Trimite email
luni, 22 decembrie 2025 la 20:09:43 Ora standard a Europei de Est