Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Reuniune de proiect, cu parteneri din Polonia, Finlanda, Germania, Grecia, Slovacia și Turcia

„Săptămâna Comenius”, la Școala ”Ioan Slavici” din Oradea

Reuniune de proiect, cu parteneri din Polonia, Finlanda, Germania, Grecia, Slovacia și Turcia

Luni (7 aprilie 2008), a debutat, la Școala cu clasele I-VIII „Ioan Slavici” din Oradea, „Săptămâna Comenius”, o manifestare de excepție dedicată celei de-a V-a reuniuni de proiect, de la Oradea. Este vorba despre proiectul de dezvoltare școlară intitulat „Școală mai bună, viață mai bună, viitor mai bun”, aflat în cel de-al II-lea an de derulare, în care Școala „Ioan Slavici” din Oradea are parteneri din șase țări: Polonia – țara coordonatoare de proiect, Finlanda, Germania, Grecia, Slovacia și Turcia.

„Săptămâna Comenius” s-a deschis cu prezentarea partenerilor de proiect din cele șase țări, manifestare găzduită de Teatrul de Stat pentru Copii și Tineret „Arcadia”, unde, mai bine de două ore, partenerii de peste hotare și-au prezentat cărțile de vizită, după care au înmânat directorului școlii gazde simbolul prieteniei și parteneriatului.
În cuvântul de deschidere a reuniunii, directorul Școlii „Ioan Slavici” , prof. Lucia Obreja, a salutat cu căldură prezența la Oradea a distinșilor parteneri de proiect, și prezența în sală a dnei Peto Csilla, reprezentantul Inspectoratului Școlar județean Bihor.
„După cele patru vizite pe care echipa de proiect a școlii le-a efectuat în Polonia, Fnlanda, Grecia și Germania, astăzi (luni –n.n.) a venit rândul nostru să găzduim această întâlnire, la fel și întâlnirea directorilor școlilor partenere, întâlniri pe care le dorim cât mai plăcute și eficiente”, a spus în cuvântul său directorul Școlii „Ioan Slavici”, dna Lucia Obreja.
„Pe parcursul celor cinci de vizită, vom încerca să împărtășim partenerilor și prietenilor noștri de peste hotare câte ceva din experiența noastră, să le încântăm privirile cu frumusețile naturii prietenoase, și să le arătăm câteva aspecte din trecutul nostru istoric, dar și din prezentul care ne înconjoară”, ne-a declarat directorul instituției.
Coordonatorul de proiect al echipei gazde a mulțumit apoi sponsorilor și gazdelor, directorului instituției, Marius Aron.
Momente artistice reușite
Prezentările în power point ale partenerilor de peste hotare au fost condimentate cu momente artistice reușite, susținute de artiști ai Școlii „Ioan Slavici” și nu numai.
Programul a fost deschis de membrii grupului vocal al gimnaziștilor, condus de prof. Rodica Gale, care au destins atmosfera cu câteva piese muzicale internaționale de succes, cunoscute și îndrăgite de copii. Mici, dar grozavi s-au dovedit a fi dansatorii claselor I A și D. Elevii învățătoarelor Cristina Anton și Maria Popa au impresionat prin frumusețea costumelor populare și prin mișcări bine coordonate. În cea de-a treia rundă, au evoluat membrii grupului vocal al claselor  I, II, III și IV C (înv. Alina Duma, Diana Suciu, Daniela Pop și Maria Dărăban). Trei dintre elevii care învață să danseze la clubul Stephany și-au adus partenerele pentru un număr de grație și frumusețe. Finalul a fost electrizant grație dansatorilor care au ridicat sala cu suita lor de dansuri țigănești.
În holul teatrului, artiștii s-au lăsat pozați de distinșii oaspeți. Tot aici puteau fi admirate zeci de lucrări aparținând elevilor Școlii „Ioan Slavici” din Oradea, care s-au vrut a fi o primă carte de vizită și o „vitrină” a calității.
Un tur al orașului...
Potrivit programului, după ora 14.30, grupul oaspeților a pornit într-un tur al municipiului de pe Crișul Repede pentru  descoperirea frumuseților urbei.
Seara, partenerii de proiect s-au întâlnit cu dascălii școlii în cadrul unui party. (Ov. D.)    
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Reuniune de proiect, cu parteneri din Polonia, Finlanda, Germania, Grecia, Slovacia și Turcia.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 19:14:42 Ora de vară a Europei de Est