Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Conferința regională Nord-Vest a Consiliului Regional al Elevilor

Vineri, sâmbătă și duminică, la Oradea

Conferința regională Nord-Vest a Consiliului Regional al Elevilor

Lucrările conferinței regionale au debutat vineri (28 februarie 2014), în sala „Traian Moșoiu” a Primăriei Oradea, cu participarea inspectorului școlar general, dl prof. Daniel Negrean, și a inspectorului școlar cu munca educativă, dna prof. Mioara Þigan.

La conferință participă delegațiile consiliilor județene ale elevilor din județele Bihor, Cluj. Maramureș, Satu Mare, Bistrița și Sălaj.
În deschiderea evenimentului, Alexandra Ruhama Daragiu, președintele Consiliului Județean Bihor al Elevilor, a prezentat distinșii invitați și participanții la Adunarea Generală a Consiliului Regional al Elevilor, precum și agenda reuniunii.
Poate că aici ar trebui făcut ceva, adică aceste activități ale consiliului elevilor, care sunt instituționale, să fie sprijinite de către minister”
Invitat să ia cuvântul în deschiderea manifestării, inspectorul școlar general, dl prof. Daniel Negrean, a salutat participanții la conferința regională, manifestându-și sprijinul pentru demersul Consiliului Județean al Elevilor în organizarea acestui eveniment.
Vorbind despre rolul în general al consiliilor elevilor și despre întâlnirea de la Oradea a membrilor Consiliului Regional din Nord-Vest al Elevilor, inspectorul școlar general a spus: „S-a vorbit mult, în ultima perioadă, despre importanța și rolul consiliului elevilor. Cred că în aceste zile pe care o să le petreceți la Oradea, veți avea posibilitatea să spuneți și să vă puneți de acord asupra unor principii pe care vreți să le susțineți, pentru că trebuie să vă spun că o parte din ele mi se par corecte, mi se par pertinente, dar există și unele care cred că dacă o să marjați în continuare pe ele, s-ar putea întâmpla să nu aveți câștig de cauză.
Am aflat că la alegerea președintelui pe țară a fost o competiție mai ceva ca și competiția electorală, adică s-a câștigat la un vot. Asta arată că există o mobilizare, există interes pentru a deține anumite poziții în cadrul acestui consiliu național. Sigur că e foarte important ca elevii să reușească prin intermediul consiliului elevilor din fiecare unitate de învățământ să aducă îmbunătățiri în ceea ce înseamnă activitatea educațională și activitatea extrașcolară și chiar și anumite aspecte legate de activitatea administrativă. Bine-nțeles că încă nu există un rol definit al activității pe care dumneavoastră o desfășurați. Știu că există o mare bătaie pe acel loc în consiliul de administrație al unei școli. Eu cred că în anumite chestiuni, puteți să fiți consultați, mai ales atunci când e vorba de aspecte legate de interesul elevilor, dar sunt destul de reținut în ceea ce înseamnă prezența unui elev atunci când se discută chestiuni legate de cadrele didactice și chestiuni mai sensibile. Sigur că activitatea consiliului elevilor vine probabil să arate partea democratică în desfășurarea activității unei unități de învățământ… Cred că acest consiliu al elevilor trebuie să vizeze partea educativă și nu partea administrativă a unei școli”.
Urându-le succes în dezbaterea problemelor, dl inspector școlar general i-a îndemnat să descopere în aceste zile și frumusețile Municipiului Oradea. Generalul ISJ Bihor e de părere că ministerul de resort ar trebui să sprijine aceste structuri ale elevilor, inclusiv finanțând reuniunile de acest gen.
„Din păcate, iată, activitățile acestea ale consiliilor elevilor nu-și găsesc surse de finanțare. Poate că aici ar trebui făcut ceva, adică aceste activități ale consiliului elevilor, care sunt instituționale, să fie sprijinite de către minister”, a recunoscut dl inspector școlar general Daniel Negrean.
Eu îi sprijin, dar mai mult îi las să-și demareze, să-și propulseze toate proiectele
La rândul său, dna inspector școlar Mioara Þigan a salutat participanții la conferința regională, reprezentanții celor șase consilii județene ale elevilor, elevi și cadre didactice însoțitoare, inclusiv inspectori școlari, asigurându-i de tot sprijinul în desfășurarea în cele mai bune condiții a lucrărilor conferinței regionale pe durata celor trei zile.
„Să știți că noi, profesorii, vă sprijinim în toate activitățile pe care le demarați și acest consiliu al elevilor să știți că are o importanță foarte mare, cel puțin la nivelul Județului Bihor. Eu doresc să felicit toate echipele care au fost și sper că vor fi la fel de bune, pentru că au un interes și potențial foarte mare. Sunt foarte implicați în toate activitățile pe care ei și le propun. Și vă spun sincer că eu îi sprijin, dar mai mult îi las să-și demareze, să-și propulseze toate proiectele și toate activitățile. Mai dorim să vă precizăm că ne onorează faptul că Alexandra dorește să candideze pentru un post vacant de vicepreședinte al Consiliului Regional al Elevilor”, a mai spus dna inspector școlar educativ Mioara Þigan.
Prima zi a lucrărilor a continuat cu prezentarea participanților la adunarea generală, dar și a celorlalți elevi invitați, președinți de consilii școlare din Oradea și seniori, foști membri ai Consiliului Județean Bihor al Elevilor, în frunte cu bătăiosul și îndrăgitul său președinte Mark-Christopher Lukacs.
La dezbaterile care au urmat pe ordinea de zi a conferinței au participat atât membrii Consiliului regional, cât și profesorii coordonatori din cele șase județe participante.
Pe agenda zilelor de sâmbătă și duminică figurează, pe lângă întâlnirile de lucru din cadrul Conferinței regionale și multe alte activități non-formale, de destindere și socializare, vizitarea Municipiului Oradea, precum și o vizită la Băile Felix.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Conferința regională Nord-Vest a Consiliului Regional al Elevilor.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 11:05:36 Ora standard a Europei de Est