Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Simpozionul interjudețean „Dimensiunea interculturală în educație”

Joi, la CCD Bihor

Simpozionul interjudețean „Dimensiunea interculturală în educație”

Casa Corpului Didactic a Județului Bihor a găzduit, joi, 27 februarie 2014, simpozionul interjudețean, cu tema „Dimensiunea interculturală în educație”, organizat în parteneriat cu Universitatea din Oradea, Facultatea de Științe Socio - Umane și Inspectoratul Școlar Județean Bihor.

În deschiderea manifestării, directorul instituției, doamna profesor drd. Carmen Bodiu, a salutat participanții, urând succes lucrărilor și invitând-o pe doamna
prof. univ. dr. Florica Ștefănescu să susțină prima comunicare -„Dimensiunea interculturală a educației” (provocări pentru viitor).
În tratarea subiectului, doamna profesor univ. dr. Florica Ștefănescu a avut în vedere trei chestiuni („teme de reflecție”, cum le-a numit domnia sa).
„Perspectiva interculturală caută să integreze datele psihologice, sociale istorice, politice, culturale în căutarea de soluții pentru coexistența unor populații de origini diferite”, consideră dna prof. univ. dr. Florica Ștefănescu, iar cele trei teme de reflecție despre care a făcut vorbire sunt: E necesar demersul intercultural? Are educația din zilele noastre o dimensiune interculturală? Cum construim demersul intercultural?
În cadrul primei teme, au fost abordate: Migrațiunea internațională, Contextul economic, social și cultural, precum și Cultură, culturi și interculturalitate, fiind adusă în atenție și teza lui Samuel Huntington, intitulată „Ciocnirea civilizațiilor”.
La cea de-a doua temă (Are educația din zilele noastre o dimensiune interculturală?), răspunsul dnei Ștefănescu a fost categoric: „NU, dar tinde s-o dobândească (sisteme naționale de educație, cadrul european al calificărilor, programe de schimburi internaționale între cadre didactice, elevi, grădinițe și școli private în limba chineză, J. Schrenk)”.
În susținerea celei de-a treia teme s-a pornit de la definirea termenului de interculturalitate, s-a ajuns la algoritmul cunoaștere – înțelegere – dialog – interacțiune și influențe reciproce, la ecumenism, la redefinirea filosofiei școlare, la educația interculturală și explorarea altor identități culturale.
Următoarea comunicare „Promovarea interculturalității prin concursul național „Diversitatea – o șansă o șansă în plus pentru viitor” a fost prezentată de dna inspector școlar Ile Erzsebet. În calitate de moderator al simpozionului, dna prof. dr. Rodica Popa s-a referit la cele două lucrări prezentate, insistând asupra fenomenului de migrațiune și consecințele socioculturale în educația școlară. Dna profesor Valentina Matei (de la Școala Gimnazială „Dacia”) a vorbit despre „Dimensiuni interculturale în predarea astronomiei”, iar dna prof. Livia Petruț (de la Grădinița din Șoimi), despre modalități de integrare a romilor și de realizare a educației interculturale. Prof. Balogh Camelia Dumitra (de la Grădinița Nr. 37, structura Grădiniței Nr. 54) a privit educația interculturală în grădiniță prin prisma derulării unor proiecte de parteneriat cu Școala din Gepiș (structura Școlii Gimnaziale din Lăzăreni) și Grădinița Americano – Română „Crinul” din Oradea. În același registru, al învățământului preșcolar, s-a încadrat și comunicarea prezentată de dna educatoare Maria Tănase (de la Grădinița Nr. 42 – „Maria”, structura Școlii Gimnaziale „Octavian Goga” din Oradea).
La simpozionul interjudețean s-au primit 86 de lucrări, aparținând unor cadre didactice în majoritate din județul Bihor (din Oradea, Buntești, Finiș, Săliște de Vașcău, Budureasa, Ștei, Chișlaz, Aștileu, Beiuș, Stâncești, Vadu Crișului, Căpâlna, Urviș de Beiuș, Cociuba Mică, Vașcău, Salonta, Șoimi, Spinuș, Livada, Tileagd, Tinca, Bulz și Păcălești), dar și din municipiile Satu Mare și Timișoara, precum și șase lucrări din județul Arad (din municipiul Arad și localitățile Seitin, Pâncota și Zărand).
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Simpozionul interjudețean „Dimensiunea interculturală în educație”. 

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 03:00:13 Ora de vară a Europei de Est