Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Prima ediție a concursului județean de limba englezã „LET’S GROWL!”

Grãdinițele „Trei Ursuleți”lanseazã

Prima ediție a concursului județean de limba englezã „LET’S GROWL!”

Grãdinițele „Trei Ursuleți” lanseazã, în aceastã primãvarã, împreunã cu 10 instituții de învãțãmânt, prima ediție a concursului de limba englezã pentru copii „Let’s Growl!”

„Scopul concursului Let’s Growl! este crearea unui mijloc de confirmare a abilitãþilor lingvistice dobândite de copii, care sã îndeplineascã un rol reglator pentru profesorii care predau limba englezã copiilor de vârstã fragedã”, aºa dupã cum a precizat ieri (marþi, 4 martie 2014), la lansarea proiectului, dna prof. de englezã Timea Curta, managerul Grãdiniþelor „Trei Ursuleþi” ºi coordonatorul de proiect.
Partenerii sunt: Inspectoratul ªcolar Județean Bihor, reprezentat de inspectorul școlar general, prof. Daniel Negrean, inspectorul de proiecte și programe, prof. Florin Negruțiu, inspectorul de specialitate, prof. Mile Anca, inspectorul de specialitate învãțãmânt preprimar prof. Vancu Voichița, inspectorul pentru învãțãmânt particular, prof. Lupãu Mãdãlina, inspectorul cu perfecționarea, prof. Curta Lucia; Casa Corpului Didactic Bihor, reprezentatã de  doamna director, prof. drd. Bodiu Carmen; Biblioteca Județeanã „Gheorghe Șincai” , reprezentatã de doamna director Mirișan Ligia și dna Barna Mariana; Universitatea Agora ºi ªcoala Internaționalã Agora, reprezentate de directorul de relații internaționale și programe europene, lect. univ. dr. Alina Manolescu.
Concursul se va desfãºura miercuri, 14 mai 2014, la sediul Grãdiniței cu Program Prelungit „Trei Ursuleți” (de pe str. Horea, nr. 6), cu începere de la ora 8.30 pentru preșcolari, și de la 10.30 pentru școlari.
„Competiþia are rolul de a încuraja copiii ºi de a le recompensa efortul depus în anii de grãdiniþã și clase primare, oferindu-le motivaþia necesarã de a studia limba englezã, atât la grãdinițã sau la ºcoalã, cât ºi în timpul liber, ca hobby.
Proiectul Concurs în limba englezã ,,Let' s growl!” înseamnã ambiția și tenacitatea cu care profesorii de limba englezã se dedicã asimilãrii de cãtre preșcolari și școlari a acestei limbi, cât și perseverența constructivã a copiilor de a descoperi și stãpâni acest întreg univers lingvistic”, a mai adãugat coordonatorul de proiect, dna prof. Timea Curta.
Concursul va fi jurizat de: inspectorul ºcolar de specialitate, dna prof. Mile Anca, inspectorul ºcolar pentru  învãțãmântul particular, dna prof. Lupãu Mãdãlina, de profesori de englezã de la CCD ºi Biblioteca Judeþeanã, precum ºi de dna lect. univ. Gherdan Liana, de la Universitatea din Oradea, reprezentant al Bristh Council.
La aceastã primã ediþie, vor participa 12 echipaje, reprezentând 11 unitãþi de învãþãmânt: ºapte grãdiniþe, cu un total de 35 de preºcolari (din grupele mijlocie ºi mare) ºi cinci ºcoli, cu 25 de elevi (din clasa pregãtitoare ºi clasa întâi), respectiv: Grãdinița „Trei Ursuleți-1”, director, prof. Bistran Mihaela; Grãdinița cu Program Prelungit „Trei Ursuleți”, director: Iluța Mihaela; Grãdinița Nr. 28, director, prof. Româneac Cornelia; Grãdinița Nr. 46, director, prof. Ștef Rodica; Grãdinița Nr. 56, director, prof. Lukacs Dana; Grãdinița din Sânmartin, director, prof. Pantea Domnica; Grãdinița „Don Orione”, director, prof. Stoica Alexandru. Școala Gimnazialã „Dacia”, director, prof. dr. Hava Florian; Școala Gimnazialã Nr.11, director, prof. dr. Iacob Adelina; Școala Gimnazialã „Avram Iancu”, director, prof. dr. Bîrlãdeanu Gheorghina; Școala Gimnazialã Sîntandrei, director, prof. Duma Elena; Școala Internaționalã „Agora”, director, prof. Popa Alina.
Regulamentul concursului
Concursul se adreseazã preșcolarilor și elevilor cu vârsta cuprinsã între 5 ºi 7 ani: la nivel preșcolar: grupa mijlocie și grupa mare, iar la nivel primar: clasa pregãtitoare și clasa I.
Pot participa preºcolarii ºi ºcolarii din învãþãmântul preșcolar și primar din judeþul Bihor; fiecare cadru didactic înscris poate participa cu un numãr maxim de 5 preșcolari/ elevi; nu se percepe taxã de participare; la începutul concursului, fiecare echipã își prezintã participanții prin structuri simple, de genul: Hello. My name is... I am ...years old. I live in... My teacher is Mrs/ Mr...
Fiecare echipã primește o probã teoreticã prin tragere la sorți, proba de colorat este individualã, spre deosebire de cea artisticã, ce implicã tot echipajul. Preșcolarii au scurte pauze dupã fiecare probã.
Secþiunile concursului
Proba teoreticã (în echipã): Partea I: Show me/ Point: Fiecare participant din grupã va avea de recunoscut mai multe imagini de pe o planșã, (preșcolarii - 5 imagini, iar școlarii - 7 imagini), arãtând examinatorului cã a înțeles ceea ce trebuie sã facã, prin simplul gest de a-i arãta acestuia cu degetul/by pointing.
Partea a II-a: Quiz - fiecare grupã va avea de recunoscut 5 cartonașe și de rãspuns la diverse întrebãri legate de acestea, de exemplu: What is this...?, What color is it?, Do you like...?, How many...?, Is it....?
Partea a III-a: Mix and meci - fiecare grupã va avea pe masã mai multe jetoane amestecate, din mai multe arii tematice (5 arii tematice), pe care trebuie sã le grupeze la aria tematicã corespunzãtoare, dupã care sã numeascã fiecare jeton în parte. (Preșcolarii vor avea 5 jetoane/ arie tematicã, iar școlarii, 7 jetoane/arie tematicã).
1.Proba de colorare (probã individualã)
Fiecare copil va primi o fișã, pe care va trebui sã o coloreze conform indicațiilor examinatorului. Preșcolarilor li se vor dicta instrucțiuni pentru a colora 5 obiecte, iar școlarilor, 7 obiecte. Fișele vor fi individuale.
2.Proba artisticã (individual/în echipã): va dura maximum 5 minute, îndrumãtorii grupelor pot opta pentru una dintre secțiuni: soliști vocali, teatru, recitatori, scenete.
Noțiunile de vocabular și gramaticã nu depãșesc lista tematicã/lista structurilor prezentate în anexã (vezi Thematic vocabulary list și Grammar and structures list);
Înscrierea participanþilor se face pe baza fiºei de înscriere din Anexã, (pânã la 1 mai 2014);
Concursul se va desfãºura în 14 mai, cu începere de la ora 8.30 pentru preșcolari, și ora 10.30 pentru elevi, la sediul Grãdiniței cu Program Prelungit „Trei Ursuleți” (str. Horea, nr. 6);
Concursul se va finaliza cu Gala de premiere (max. 35 minute) la Biblioteca Județeanã „Gheorghe Șincai”, cu începere de la ora 12.00, unde se vor prezenta momente artistice (de 5-10 minute), în cadrul cãreia copiii vor primi un premiu special. Momentele artistice pot consta în: scenete, recitãri de poezii, cântece etc, toate prezentate în limba englezã;
Se vor acorda premii, menþiuni ºi diplome de participare pentru fiecare copil, iar fiecare cadru didactic va primi diplomã de îndrumãtor/ adeverințã.
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 19:05:33 Ora de vară a Europei de Est