Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Un nou număr al revistei de cultură „Curtea de la Argeș” (Nr. 3/2014)

Pentru delectare și îmbogățire spirituală

Un nou număr al revistei de cultură „Curtea de la Argeș” (Nr. 3/2014)

Cu „complicitatea” distinsului rector Ioan Dzițac avem, iar și iară, plăcuta misiune de a răsfoi revista de cultură „Curtea de la Argeș”, de data aceasta numărul din luna martie 2014.

După revoluția și evoluția aduse în discuție de dl redactor-șef Gheorghe Păun, ajungem la cele lumești ale Domnului Mihai Eminescu pe care îl cităm „Ceea ce este revoltător pentru orice conștiință liberă este plecarea bisericii sub autoritatea statului, exploatarea credințelor religioase pentru scopuri politice. Astfel vedem mișcându-se popoare întregi în urma crucii, pentru a-i asigura triumful, se zice, în realitate însă pentru a răspândi dominațiunea puterii lumești a împărăției respective”. Cât e de util inutilul, aflați de la inconfundabilul Horia Bădescu. Știați că „Lipsa de caracter este o lume vidă”? Citiți-l pe Cătălin Mamali în Roadele autosusținerii. În numărul la care facem vorbire, Dan Farcaș se oprește la Drama inteligenței artificiale. Cică în 1956, când lumea era entuziasmată de performanțele calculatoarelor electronice, se credea că aceste instrumente vor putea să converseze inteligent, să traducă, să creeze lucrări artistice, să inventeze… la fel ca oamenii, dacă nu cumva mult mai bine! Academicianul Răzvan Theodorescu ne cucerește cu Reperul brâncovenesc! Că bine le-a spus Brîncoveanu alor săi: „bine știți toți că eu am fost la casa mea ca un domn (…), trăit-am cum am vrut, nimic lipsindu-mi, și domnia aceasta eu nu o pohtesc ca să-mi înmulțesc grijile și nevoile, ci dumneavoastră m-ați pohtit și fără voea mea m-ați pus domn în vremi ca acestea tulburate…” Ioan Casian - Teme din „Convorbiri duhovnicești”. În serialul pe care îl inaugurez acum, voi încerca să prezint, cu acuratețe științifică, dar pentru publicul larg, etapele desăvârșirii spirituale descrise de Ioan Casian în „Convorbirile duhovnicești”, scrie Cristian Bădiliță. În „Altarul inimii”, cu ÎPS Calinic, puteți citi despre Geometria în spațiu și Respectul, haină luminoasă. „Cât de mângâietor este atunci când vezi în jurul tău oameni asemenea ție, care-și manifestă respectul și nobila bunăcuviință! Ai o mare bucurie în inimă și sufletul îți tresaltă de veselie. Oricât ar fi de amar greul zilei, respectul ce-l primești și starea de bunăvoință te fac să-ți uiți vârsta pe care o încerci de la o vreme oarecare”, scrie ÎPS Calinic. Dna Paula Romanescu, tot căutând femeia, descoperă „Femeia, eterna poveste”. „Pe pământul plin de muritori…, femeia rămâne simbol și ideal de frumusețe, grație, tandrețe…” Iar mai jos, la „Lacrima Anei”, citim o poezie superbă, scrisă de Grigore Vieru „Mica baladă” (dedicată lui Marin Sorescu) „Pe mine/ mă iubeau toate femeile./ Mă simțeam puternic și sigur./ Ca Meșterul Manole/ am cutezat /să ridic o construcție/ care să dăinuie veșnic./ Am început lucrul/ și le-am chemat la mine/ pe toate:/ pe Maria, pe Ana,/ pe Alexandra, pe Ioana…/ Care întâi va ajunge/ Pe-aceea-n perete o voi zidi./ Dar din toate femeile/ A venit una singură:/Mama./ -Tu nu m-ai strigat,/ Fiule?”
La „Seniori ai culturii”, îl avem pe acad. Nicolae Breban; prilej cu care dl Alex. Ștefănescu oferă „Șampanie pentru Nicolae Breban”. Aflăm și motivul: „La 1 februarie 2014, Nicolae Breban a împlinit 80 de ani. Te gândești la un bătrân când vrei să-ți reprezinți această vârstă, dar când îl întâlnești pe Nicolae Breban vezi nu un bătrân, ci un bărbat care refuză să îmbătrânească”, scrie Alex. Ștefănescu. Celălalt senior încondeiat este George Astaloș. În „Știința, parte a culturii”, aflăm cum se programează primul calculator cuantic. La „Anticariatul” revistei a apărut O aritmetică de acum un secol. Dar câte lucruri nu veți mai afla lecturând cele 24 de pagini ale revistei!
În acest număr articolele sunt semnate de scriitori, academicieni, psiho-sociolog, teolog, publicist și diplomat, din Cluj-Napoca, Norvegia, SUA, București, Franța, Noua Zeelandă, Chișinău, Craiova și Japonia.
Pentru o plăcută zăbavă accesați  www.curteadelaarges.ro
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 18:02:46 Ora standard a Europei de Est