Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Familia mea în concurs”

Joi, în Orășelul Copiilor

„Familia mea în concurs”

Activitatea de joi, 27 februarie 2014, desfășurată în Orășelul Copiilor din Oradea, se încadrează în calendarul activităților proiectului educativ interjudețean „Familia în școala vieții” care a fost lansat la G.P.P. Nr. 54 Oradea în luna decembrie 2013.

Scopul proiectului este eficientizarea relației familie – grădiniță - școală, printr-o colaborare responsabilă între acești trei parteneri în vederea implicării cât mai active a familiei în procesul de dezvoltare a personalității copilului. Așadar, părinții și copiii au avut ocazia să participe împreună la o activitate inedită a cărei protagonistă a fost însăși familia.
După cum se sugerează chiar în titlu, activitatea s-a desfășurat sub forma unui concurs de cultură generală, care a vizat cunoștințe prevăzute în curriculumul pentru învățământul preșcolar. Pentru ca totul să se desfășoare ca la un adevărat concurs, a fost realizat un sistem de becuri cu ajutorul căruia să fie identificată familia care are prima răspunsul.
Părinți și copii, cu emoțiile înscrise pe chip și bucuria revărsându-se din prea-plinul sufletelor, au venit în Orășelul Copiilor curioși să afle ce surprize li s-au pregătit.
Au participat la concurs familii ale copiilor de la G.P.P. Nr. 54,  cât și de la unitățile de  învățământ partenere, respectiv Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu”- prof. Viorica Brege, Liceul Teoretic „Lucian Blaga” - prof. Adina Merce, CSEI „Cristal” -  prof. Dana Tomozei și Etelca Durne.
Dna directoare alături de dnele educatoare i-au întâmpinat cu zâmbete și cuvinte de încurajare. În cuvântul de deschidere dna Curtui Eleonora, director al Grădiniței NR. 54 a mulțumit părinților pentru că au acceptat să participe la această activitate și i-a asigurat că vor fi momente frumoase pe care le vor păstra cu drag în suflet.
Dna prof. Ulici Sanda a prezentat regulamentul de concurs. Prin extragere de cartonașe s-au format grupe de câte trei familii concurente. Fiecare grupă a avut de răspuns la un set de 10 întrebări, grupa câștigătoare urmând să se califice pentru etapa următoare.
Dna prof. Știube Dorina a citit pe rând fiecare întrebare și variantele de răspuns. Un juriu atent, format din dna prof. Derban Florentina, dna prof. Lazăr Lenuța, dna prof. Urdea Laura, a urmărit care familie a apăsat prima pe buton pentru a da răspunsul corect. Dna prof. Peleș Camelia a cuantificat răspunsurile corecte, iar dna prof. Anca Moisi a fost responsabilă cu proiectarea răspunsurilor. Dna prof. Fofiu Aurica a imortalizat cu aparatul de fotografiat  momentele importante ale concursului.
Părinții ai devenit copii – s-au implicat în concurs cu extraordinară dăruire, iar copiii au devenit mici adulți asumându-și cu multă responsabilitate rolul de concurenți.
Fiecare familie a primit câte o diplomă de participare, iar copiii un mic premiu material. Familiile clasate pe locurile I,II și III au primit medalii de aur, argint și bronz.
„Dincolo de aceste premii, am câștigat cu toții pentru că am descoperit cât de multe lucruri știu copiii noștri și cât de frumos ne putem bucura împreună și ne putem asuma responsabilități. Chiar dacă am câștigat premiul I, eu cred că meritul este al tuturor celor care au venit azi aici. Vă mulțumim pentru această ocazie și ne dorim și altele”, a mărturisit dl Zancu, membru al familiei care s-a clasat pe primul loc, președintele comitetului de părinți pe grădiniță.
Activitatea s-a încheiat într-o atmosferă de bună dispoziție. Cu toții și-au dat mâna la un pahar de suc și o prăjitură oferite de către organizatoarele concursului.
Prof. Sanda Ulici

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 10:59:32 Ora de vară a Europei de Est