Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„Cărticica primăverii”, de Mariana Trofin și Emilia Huza

Marți, la CCD Bihor a fost lansată

„Cărticica primăverii”, de Mariana Trofin și Emilia Huza

După „Cărticica toamnei”, lansată în 18 decembrie 2012 și „Cărticica iernii”, apărută în 14 februarie 2013, marți, 4 martie 2014, la CCD Bihor, a fost lansat cel de-al treilea „anotimp” din ciclul celor patru, intitulat „Cărticica primăverii”;

ciclul este coordonat de dna prof. bibliotecar Mariana Trofin, de la CCD Bihor și dna înv. Emilia Huza, de la Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller”.
„Dacă suntem astăzi la cea de-a treia publicație, după „Cărticica toamnei” și „Cărticica iernii”, se întrevede efortul autoarelor de a-și perfecționa tehnica, de a selecta judicios materialele, de a le ordona în structuri normate, respectând categoriile de gen și specie, de a sprijini demersul instructiv-educativ pentru că aș vrea să subliniez intenția unui auxiliar didactic vine din dorința de a prelungi, de a continua actul învățării”, a apreciat directorul CCD Bihor, dna prof. drd. Carmen Bodiu, în deschiderea evenimentului. Din prezentarea făcută de dna înv. Emilia Huza aveam să aflăm că lucrarea se adresează, în egală măsură, copiilor, dascălilor, dar și părinților, care sunt interesați să folosească povești și poezii în educarea propriilor copii. Cărticica este structurată în trei părți: prima parte – obiceiuri de primăvară, cuprinde folclorul obiceiurilor de primăvară, alături de legende despre Baba Dochia și Mărțișor; a doua parte cuprinde texte literare în versuri și proză referitoare la anotimpul primăvara, care completează programa și manualele școlare la multe discipline; deosebit de valoroase sunt ghicitorile, scenetele, textele și legendele despre păsările care se întorc primăvara la noi în țară. A treia parte este rodul muncii unor copii deosebiți, din ale căror texte au fost citite câteva spre exemplificare. „Această carte este, așadar, un suport didactic util cadrelor didactice, dar și atractiv pentru copii și o recomand tuturor celor care vor să-și îmbogățească colecția de cărți educative. Cartea este inedită și pentru imaginile de colorat, alese cu grijă și pricepere de dna Trofin Mariana și așezate aproape la fiecare pagină pentru a întregi conținutul textelor. „Cărticica primăverii” este însoțită și de un DVD, care vine să completeze prin muzică și triluri de păsări toată veselia și optimismul pe care ni le aduce primăvara. Să ne păstrăm sufletul mereu tânăr și să ne bucurăm de un nou început, de o nouă primăvară!” a conchis doamna învățătoare Emilia Huza.
Referindu-se la DVD-ul cărții, doamna prof. bibliotecar Mariana Trofin a precizat: „Ce este nou la acest DVD este faptul că imaginile sunt originale. La trei dintre filmulețe, pozele au fost realizate de dl Radu Robert Huza, de la Muzeul Þării Crișurilor, care a avut amabilitatea să ni le pună la dispoziție, iar la filmulețul cu „Primăvara”, de Antonio Vivaldi, avem poze făcute de mine, de-acasă spre serviciu și la Grădina Botanică din Jibou”.
La aprecierile elogioase făcute de doamna director Carmen Bodiu, s-au adăugat și altele în cadrul luărilor de cuvânt. „Este foarte adevărat că și eu am așteptat cu nerăbdare această cărticică a primăverii și am fost surprinsă foarte plăcut, universul mirific al primăverii fiind proiectat într-o explozie de legendă, culoare, lumină și completat de acest DVD; un material extrem de valoros și util pentru toate cadrele didactice”, a apreciat dna inspector școlar Felicia Ianța. La acest eveniment s-a făcut propunerea ca și participările (prezența) la lansarea de carte să fie punctate de către inspectoratul școlar, fie și cu 0,01 puncte, iar dl Dinicu Braghină, participând în premieră la o lansare de carte la CCD, s-a arătat încântat de eveniment. „E păcat că nu există o diseminare a momentului în masă, pentru că sunt convins că dacă mai multă lume ar fi știut de eveniment, veneau. Haideți să nu-i criticăm așa gratis, să ne bazăm pe niște dovezi. Poate că trebuie încă spus ca de la ureche la ureche”, consideră redactorul de la Radio România Actualități, Dinicu Braghină.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Cărticica primăverii”, de Mariana Trofin și Emilia Huza.

Trimite email
marți, 19 martie 2024, 06:13:29 Ora standard a Europei de Est