Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Cui nu i-e frică de 13?

De la C.N. „Samuil Vulcan” Beiuș

Cui nu i-e frică de 13?

Cunoscut e faptul că, oricât ar fi iarna de grea sau de ușoară, cu toții ne dorim sosirea primăverii, un nou început.

Primăvara, primele zile ale lui martie, sunt întâmpinate cu bucurie de elevii și dascălii din Vulcania. Elevii gimnaziști muncesc jucându-se și se joacă muncind cu seriozitate pentru a oferi clipe de încântare părinților, profesorilor, colegilor, prietenilor, în spectacolul MĂRÞISHOW, devenit, și acesta, în cei treisprezece ani de existență, o tradiție a școlii.
Așadar, după săptămâni de școală, de pregătire a simulărilor Examenelor Naționale, a venit vremea jocului, soarelui, vremea ghioceilor, brebeneilor și toporașilor care au zugrăvit fericirea pe chipul invitaților prin poezie, cântece și dansuri, dar mai ales prin voie bună și râsete.
S-a întâmplat de 8 Martie, dar anticipat, în 7 martie.
De data aceasta, copiii au făcut o pregătire individuală, diriginții lor fiind angrenați în activitățile de simulare a Examenelor Naționale. Și parcă și mai mult au privit momentele de relaxare și veselie cu seriozitate, pentru a urca la rampă cu adevărate momente de show.
Corul Colegiului, pregătit cu măiestrie, dar mai ales cu drag de doamna profesor Gabriela VESCAN, a încântat sufletele celor prezenți cu armonii închinate mamelor, care rămân asociate, în mintea oricărui copil, cu anotimpul cântat – primăvara.
Au urmat dansurile Mărțișorului cochet, pregătite repede și foarte bine de ghioceii claselor V – VIII.
Elevii clasei a VII-a, organizatorii spectacolului, și-au introdus colegii în scenă acompaniindu-i cu versuri delicate.
Un sensibil moment a fost pregătit de Antoniu Nicolae ILLE, din clasa a VII-a, care a declamat o „Simplă scrisoare în vers alb”, creație personală.
Și, ca de obicei, cu toții, asemenea fiecărei generații trecute câte patru ani prin showul vulcanist al Primăverii, au așteptat proba surpriză. Echipajele reprezentative pentru fiecare clasă au primit câte o cutie. S-a dovedit cutia din poveste, nu cea mare și frumos împodobită, ci modestă, dar plină de lucruri magice, din care copiii trebuiau să producă, desigur cu îndemânare și imaginație, câte ceva. Încă o dată copiii au demonstrat că știu să învețe, dar și să se distreze împreună, căci din lucruri incompatibile au făcut adevărate opere de artă, pe care le-au adaptat momentului. Apoi le-au prezentat cu foarte mult umor, haz și autoironie, acestea fiind apanaje ale celor înțelepți.
Și elevii vulcaniști au demonstrat înțelepciune, talent, voioșie, bucuria de a se distra împreună, de a-și petrece clipele cu colegii și dascălii lor, omagiind sosirea primăverii și dăruind fericire mamelor, bunicilor, profesoarelor, colegelor, prietenelor, tuturor celor care au dorit să fie împreună cu ei. Și ochii tuturor au strălucit de bucurie și de lacrima emoției.
Scena s-a transformat, în finalul spectacolului, într-un peisaj cu flori, albinuțe, ghiocei, fluturi, raze de soare, cu copii frumoși și bucuroși, toți gimnaziștii îmbiindu-se la joacă.
De treisprezece ani „vina” de a crea atmosferă de sărbătoare, de primăvară în școala vulcanistă îi revine inițiatorului și organizatorului spectacolului – doamna profesor Florentina HORA. De-a lungul timpului, a fost secondată de diriginții claselor de gimnaziu –Viorel CODREANU, Silvia ȘORA, Natalia HEREDEA, Cristina DĂNGULEA, Marta IENCIU, Elena OJICĂ. 
Cronicar de serviciu, E. O.
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Cui nu i-e frică de 13?
 

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 21:04:00 Ora de vară a Europei de Est