Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Protecția drepturilor copiilor în mediul online”

Miercuri, ELSA Oradea a organizat un seminar pe tema

„Protecția drepturilor copiilor în mediul online”

Miercuri, 5 martie 2014, ELSA Oradea a organizat, în sala festivă a Facultății de Drept, un seminar pe tema „Protecția drepturilor copiilor în mediul online”, în cadrul evenimentului, intitulat ELSA Day.

„Prin acest eveniment, ne-am propus să tratăm, punctual, cazurile privind traficul de minori, pedofilie, pornografie infantilă, și să arătăm în ce mod este afectată dezvoltarea copilului în cazurile expunerii în cadrul unor materiale nepotrivite/indecente, problema prietenilor virtuali (cine sunt ei cu adevărat și ce doresc), dar și alte asemenea cazuri”, ne-a spus președintele ELSA, Lucian Costa.
Tema propusă a fost tratată specific profesiei de fiecare dintre distinșii invitați: judecătoarea Carmen Domocoș, vicepreședinte al Judecătoriei Oradea, avocat Răzvan Doseanu, avocat în cadrul Baroului Bihor, dl comisar-șef Valerian Șipoș, din cadrul Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Oradea, dl Tiberiu Pugna – președinte al Colegiului Psihologilor din Oradea, dna lect. univ. dr. Delia Bârle, psiholog, profesor la Facultatea de Științe Socio-Umane, Oradea, departamentul de Psihologie, precum și Petru Pavel Radu, agent-șef de poliție.
 Pentru început, tema a fost tratată de dna psiholog Delia Bârle „Am să vă vorbesc liber despre ceea ce am studiat, am cercetat, am proiectat și ceea ce practic în acest domeniu al protecției copiilor pe internet. Experiența mea se rezumă la două cercetări importante, una care are rolul să identifice principalii factori de risc din punct de vedere psihologic, atunci când vorbim de riscurile la care sunt supuși copiii pe internet și o altă cercetare cu privire la eficiența unei posibile intervenții atunci când dorim să informăm copiii și părinții, dar și cadrele didactice despre ce înseamnă pericolele pe internet și ce am putea să facem în acest sens pentru a-i sprijini mai mult. În acest sens, am proiectat două programe de intervenție, unul care se desfășoară în mediu privat, cu grupe de copii, face parte dintr-un proiect mai amplu, se numește „Eu sunt eu” și modulul pentru clasele I – II are rolul de a sprijini informarea copiilor despre ce înseamnă internetul și ce înseamnă riscurile atunci când utilizăm internetul. Un alt proiect pe care l-am gândit și care derivă din cercetările conduse anterior, se intitulează „Căpitan pe internet navighează deștept” și anul trecut s-a desfășurat în mai multe școli din județul Bihor”.
În „incursiunea” făcută, doamna psiholog a descoperit care sunt activitățile care îi atrag pe copii pe internet, cât timp stau copiii pe internet, câte site-uri cunosc ei (elevi din clasele a II-a și a III-a) și câte site-uri accesează. Punând întrebări asemănătoare părinților acestora, s-a urmărit să se vadă dacă ceea ce știu părinții coincide cu ceea ce fac copiii. S-a constatat că într-un număr destul de mare de cazuri, părinții nu știu în totalitate ceea ce fac copiii lor pe internet. Nu știau despre site-urile pe care copiii le accesează pentru a vedea filme și pentru a descărca muzică; părinții știau despre site-urile cu joculețe ușoare, nu despre site-urile de socializare și despre site-urile de pe care se descarcă materiale. Ca psiholog, dna Delia Bârle a descoperit și corelația care există între anumite trăsături (agitația sau lipsa de concentrare a atenției) și timpul pe care acei copii îl petrec pe internet. Din cea de-a doua cercetare, a constatat că „părinții nu cunosc politicile de securitate pe care le pun la dispoziție diverse site-uri și în momentul în care părintele nu le cunoaște este greu să-și ajute copilul și întrebarea retorică este: dacă nu părintele, atunci cine? Dacă nu părintele, atunci o poate face școala sau un anumit specialist, cum ar fi psihologul”, a conchis dna psiholog Delia Bârle.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Protecția drepturilor copiilor în mediul online”.        

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 13:28:41 Ora de vară a Europei de Est