Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Prelegere la Pavilion București

Joi, 20 martie 2014, ora 19.00

Prelegere la Pavilion București

@PAVILION | proudly supported by UniCredit Țiriac Bank Str. C.A. Rosetti 36 (intrarea din str. Jean Louis Calderon) FB event: www.facebook.com/events/250884055092175/

De la arta feministă la institutional critique, la mișcarea galeriilor -apartament, la relational aesthetics/social practice/community art, există, într-o oarecare măsură, un act de nesupunere. Actul de nesupunere este important în orice societate sau comunitate, inclusiv în lumea artei, nu doar pentru a lupta împotriva neregulilor unei puteri guvernamentale corupte, dar și pentru a testa sistemul din care face parte și a da minorității aceeași putere ca cea a majorității.
În contextul practicii artistice, este o acțiune de sfidare sau negare a regulilor stabilite de o instituție (într-un procent mic de muzeu, de galerie, și chiar de piața artei; și, într-un procent covârșitor, de școala de artă). Fie că este vorba despre arta feministă, galeriile-apartament sau social practices, acțiunile de nesupunere s-au dovedit a fi productive, creând o alternativă la instituții, discipline sau funcții deja cunoscute. În cazul artei feministe, un efect pozitiv a fost apariția altor discipline, discipline considerate periferice până atunci, precum ceramica, textilele sau perfomance-ul. Galeriile de apartament, din orașe precum Manchester (anii ’90) sau Chicago (anii ’80 și mai târziu, după 2000), au încercat să creeze o alternativă la scena de artă locală, elitistă și mică, continuând procesul creativ și sfidând ideea de prestigiu ca fiind legată de un spațiu. Al treilea exemplu este community art/social practice/relational aesthetics, care a creat o nouă funcție pentru spațiu și pentru practică.
Pe de altă parte, există acte de nesupunere care se dovedesc a fi distructive, în sensul că lipsește orice rezultat creativ. În același timp, lipsa acestor acte de nesupunere ar fi mult mai rea deoarece, având un sistem în continuă mișcare, așa cum este lumea artei, stagnarea poate fi cel mai prost scenariu.
Despre Silvia Vasilescu
Silvia Vasilescu (n.1986) lucrează ca artist și manager cultural. A terminat programul de masterat la School of the Art Institute of Chicago/Saic în 2012 și a absolvit Universitatea Națională de Arte din București în 2008. Este adepta unei practici colaborative și lucrează cu diferiți curatori, artiști și scriitori. Printre aceste colaborări se numără proiectul Public Opinion (cu Christina Long) și (cu Simina Neagu). Din 2009 lucrează ca administrator cultural și a făcut parte din diferite proiecte curatoriale și educaționale în cadrul mai multor instituții precum Enclave, Gasworks și Fordham Gallery în Londra; school of the Art Institute of Chicago și Hyde Park Art Center în Chicago; Pavilion în București.
Diana R.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 07:11:30 Ora de vară a Europei de Est