Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Rezultatele de la simularea examenelor naționale

Miercuri, la conferința de presă

Rezultatele de la simularea examenelor naționale

La conferința de presă de miercuri, 19 martie 2014, inspectorul școlar general Daniel Negrean a prezentat și analizat rezultate obținute la simulările examenelor naționale: Evaluarea națională la clasa a VIII-a și Bacalaureatul (simulare la clasele a XI-a și a XII-a).

„Rezultatele eu le apreciez ca fiind slabe spre medii”, afirmă generalul ISJ Bihor.
La Evaluarea națională suntem în prima jumătate la nivelul țării, adică în primele 20 de județe, cu un procent de promovabilitate de 47,7 %, sub media națională, de 48,8 la sută; la Limba română, procentul de promovabilitate este de 62, 9 la sută, sub media națională, care este de 67; la Matematică, 26, 4%,  sub media națională, de 30,4%; la Limba maternă, 69,4, sub media națională, de 76 la sută.
„Ne îngrijorează acest procent de 26,4 la sută la Matematică; un procent care arată că abia un sfert dintre elevii de clasa a VIII-a din Bihor ar putea lua note peste cinci la examenul de Evaluare națională”, apreciază inspectorul general. În atari condiții, însă, unii au reușit note de 10: 8 note de 10 la Lb. română, la Mate -17, iar la Limba maternă – 5 note de 10. S-au realizat statistici și în ceea ce privește mediul rural și cel urban, dar și fete-băieți. Procentul de promovabilitate la Limba română în mediul urban este de 76,41, iar în mediul rural, doar de 48,39 la sută; fetele învață mai bine, procentul fiind de 71,68, față de 54,64 al băieților. La Mate, urban – 36,04, rural – 15,89; fetele – 28,54, băieții – 24,23; la Limba maternă, în urban – 75,21, în rural – 62,32; fetele – 77,19, băieții – 62,61.
„Aceste date statistice au venit cumva să ne arate o realitate pe care o cunoaștem, aceea că în mediul urban nivelul educației este mai ridicat decât în mediul rural, sigur, cu excepțiile de rigoare”, afirmă generalul ISJ.
Cerându-le inspectorilor școlari de specialitate de la cele trei discipline să identifice cauzele care au condus la aceste rezultate, s-au desprins câteva concluzii. „La Mate, acest procent foarte scăzut se datorează în mare parte dificultății subiectului la Matematică, care la simulare a fost mai greu decât subiectul din vara trecută la examenul de Evaluare națională. De asemenea, lipsa perioadei de lucru pe subiecte tip. Și astăzi, se dovedește că elevii învață mai mult dacă au modele de subiecte și nu au un parcurs de învățare constant, așa cum ar trebui să-l aibă. La Lb. română, s-a făcut confuzie între valoarea morfologică și valoarea sintactică; compunerea narativă a depășit numărul de rânduri și a avut un pronunțat caracter descriptiv. Se înregistrează în partea de nord a județului, în comunele Curtuișeni, Tarcea și Șimian, un procent foarte scăzut de promovabilitate la toate disciplinele, unele școli au 0 (zero) promovabilitate. Acolo se pare că avem o problemă în ceea ce însemnă înțelegerea limbii române. De asemenea, o lipsă de preocupare a elevilor pentru învățat, deoarece aceștia sunt deseori folosiți la munci agricole și munci casnice și o anumită condiție socială”, a conchis dl inspector general. La polul opus, în topul unităților cu grad înalt de educație se mențin: C.N. „Gojdu” – 98, 48 la sută,  Lic. T. German „Fr. Schiller” – 100 la sută (dar cu un număr relativ mic de elevi, doar 17), „Betel”, „Ady Endre”, Școala din Butani, Balc, C.N. „Avram Iancu”, „Mihai Eminescu”, „Emanuel”, Lic. „Don Orione” , „Lazăr”, „Iosif Vulcan”, „Dacia”, „Oltea Doamna” și C.N. „Samuil Vulcan” Beiuș.  La polul opus înregistrăm 12 unități de învățământ care au un procent de 0 (școlile din Petreu, Urviș de Beiuș, Lic. Tehnologic Cadea, „Iosif  Vulcan” Holod, Curtuișeni, Vășad, Otomani, Adoni, Galoșpetreu, Mădăras, Cetariu, Cheresig)
La simularea Bacalaureatului
„La clasa a XI-a, stăm mai prost decât la Evaluarea națională”, precizează șeful ISJ, deoarece ne situăm în a doua jumătate a clasamentului. La Limba română, Bihorul a înregistrat un procent de 39,96 la sută, sub media națională care este de 44,22, la Lb. maternă – 63,68 la sută, peste media națională, care este de 62, 42. La proba E,C, 33,50 la sută, sub media națională, de 36,32. Și aici sunt școli cu promovabilitate 0, dar și unități cu procente mari cum sunt, la Limba română: „Emanuel”, „Gojdu”, „C.N. „Teodor  Neș” Salonta, „Betel”, „Lazăr”, „Ghibu”, Eminescu”. La proba EC, apare o surpriză, C.N. „E. Gojdu”, are un procent de promovabilitate la Matematică de 52,76, inexplicabil la un asemenea colegiu național.
„La clasa a XII-a, Bihorul la proba E,A  are un procent la Limba română de 52,37, media pe țară fiind de 52,80, suntem foarte aproape de medie, dar tot sub. La proba E,B la Limba maternă, procentul Bihorului este de 76,21, procentul pe țară este de 67,78, suntem mai buni la maternă. La proba E,C (matematică și istorie), procentul Bihorului este de 38,99, iar media pe țară, 42,51; la proba E,D proba la alegere avem 55,60, pe țară este 53,92, aici suntem peste. Avem practic la a XII-a rezultate mai bune decât la a XI-a, apreciază dl inspector școlar general Daniel Negrean. La aceste simulări, ceea ce am constatat sunt rezultatele proaste la Matematică, în special. Dar avem și unități cu procente mari: „Betel” - 100 la sută, „Emanuel” – 96%, Budoi – 92, „Don Orione” – 85, „A.Lazăr” – 84, „Episcop Roman Ciorogariu” – 71, „Iuliu Maniu” – 68, „Partenie Cosma” – 66, „Mihai Eminescu” – 66; și aici, la clasa a XII-a, „Gojdu” este la 51,60.  Surpriza este la „Partenie Cosma” din perspectiva mea, ținând cont de numărul foarte mare de elevi, procentul de promovabilitate este bun, ținând cont că și acolo la 10 clase, evident că ai trei-patru clase care sunt mai slabe. În schimb, la Matematică, la „Gojdu”, trebuie văzut  ce s-a întâmplat.
Aceste rezultate au fost prelucrate în cadrul ședințelor dintre inspectorii de specialitate și consiliile consultative, în cadrul ședințelor cu directorii unităților de învățământ, de asemenea,  organizarea în cadrul cercurilor pedagogice a unor dezbateri cu profesorii de specialitate implicați în vederea identificării cauzelor nepromovabilității și necorelării notelor obținute de elevi la simulare cu notele la clasă, după care la nivelul fiecărei unități de învățământ trebuie realizate următoarele măsuri: monitorizarea modului de aplicare a curriculumului național, nivelului performanțelor realizate de elevi în învățare raportat la standarde educaționale, o mai bună mobilizare a personalului didactic, o reglare și o mediere, o diferențiere a demersului educațional, conform unui grafic care să fie prezentat în cadrul consiliului profesoral și la nivelul consiliului de administrație. De asemenea, aceste rezultate trebuie prezentate părinților, în cadrul  ședințelor cu părinții, astfel încât fiecare părinte să cunoască nivelul de pregătire al propriului copil. Încât să existe o mobilizare mai bună în vederea susținerii examenului din vară”, a conchis dl inspector școlar general Daniel Negrean.
Ovidiu Dan   

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 06:53:41 Ora de vară a Europei de Est