Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Dezvoltarea infrastructurii de afaceri transfrontaliere

Proiectul s-a finalizat cu

Dezvoltarea infrastructurii de afaceri transfrontaliere

Vineri, 21 martie 2014, la Liceul „Don Orione” din Oradea, Societatea de Binefacere „Don Orione” și partenerul său de proiect din Ungaria, Camera de Comerț și Industrie a Județului Békés, au prezentat rezultatele proiectului „Acces transfrontalier la sprijin în afaceri”, care se va încheia pe 31 martie 2014.

La reuniune au participat, pe lângă reprezentanții celor doi parteneri din România și Ungaria, dna Daniela Călinescu, consilier pentru afaceri europene al Prefecturii Bihor, dna Smaranda Scridon, consilier județean și dl viceprimar Ovidiu Mureșan. Partenerul din Ungaria a fost reprezentat de președintele Camerei de Comerț și Industrie a Județului Békés, dl Hodsagi Tamas, secretarul Camerei, dl Toth Zsolt, alți reprezentanți.
Dl manager Miheller Martin a prezentat distinșii invitați și scopul evenimentului, după care l-a invitat pe dl viceprimar să ia cuvântul în deschiderea reuniunii. Dl viceprimar Ovidiu Mureșan a asigurat Societatea de Binefacere „Don Orione” de tot sprijinul Primăriei Oradea și de aprecieri pentru implementarea proiectelor menite să dezvolte infrastructura și baza materială a școlii, domnia sa a apreciat realizările și a felicitat conducerea Societății de Binefacere și a liceului pentru realizarea incubatorului de afaceri. Adresându-se elevilor, dl viceprimar și-a exprimat bucuria pentru performanțele lor.
„Performanțele voastre se văd și ce ne bucură pe noi, Primăria Municipiului Oradea, este faptul că voi continuați o linie pe care vrem să o extrapolăm la majoritatea unităților de învățământ liceal. Am spus cu mai multor prilejuri că nu ne propunem în Municipiul Oradea s-avem studenți și ulterior absolvenți de facultate care să nu-și găsească locuri de muncă. Din acest punct de vedere, la „Don Orione”, pragmatismul este demn de apreciat”, a subliniat dl viceprimar Ovidiu Mureșan.
Mulțumind dlui viceprimar pentru aprecieri, dl manager a accentuat importanța incubatorului de afaceri. „Preluând ideea dlui viceprimar, decât a fi șomer cu diplomă de facultate, este mult mai bine să ai firma ta și afacerea ta pe care să știi să o conduci. Noi o considerăm această investiție în tineri, în speță în voi, cei care sunteți aici, și vă invităm să participați la ea”, a concluzionat managerul liceului, dl Miheller Martin. În intervenția sa, președintele Camerei de Comerț și Industrie a Județului Békés, dl Hodsagi Tamas, s-a referit la rolul Camerei de Comerț și Industrie în sprijinirea practică a formării profesionale prin firmele care sunt membre ale Camerei de Comerț și la rezultatele proiectului, apreciind buna colaborare pe care a avut-o cu președintele Societății de Binefacere „Don Orione”, părintele Mihai Fechetă și cu managerul școlii, dl Miheller Martin.
În cuvântul său, părintele Mihai a ținut să se asigure că elevii înțeleg bine ceea ce se întâmplă la această reuniune finală de proiect. De când Don Orione se ocupă de afaceri, pentru că au citit că Don Orione se ocupă de caritate, de slujire, de învățământ. Cum de a ajuns la afaceri? Pentru înțelegerea exactă a lucrurilor, părintele le-a spicuit fragmente dintr-o scrisoare a lui Don Orione, scrisă în 1920.
„Noi nu facem politică; politica noastră este marea și sfânta caritate, de a face binele tuturor. Da, pentru a reuși mai bine să-i ajutăm pe copii, tineri…trebuie totuși să știm, să adoptăm metode noi și să nu încremenim în anumite tipare care au devenit depășite, demodate”. Părintele a lăsat să se înțeleagă că pentru a merge înainte, toată lumea trebuie să se adapteze la noile condiții ivite, la vremurile pe care le trăim.  
Prin intermediul acestui proiect, Societatea de Binefacere „Don Orione”, în colaborare cu partenerul său de proiect din Ungaria, și-a propus îmbunătățirea colaborării transfrontaliere dintre România și Ungaria prin dezvoltarea infrastructurii de afaceri transfrontaliere. Rezultatul principal al proiectului este înființarea unui Incubator de afaceri la Oradea, destinat tinerilor întreprinzători și crearea unui Centru de afaceri la Békéscsaba. Proiectul, finanțat prin Programul de Cooperare Transfrontalieră Ungaria – România 2007 – 2013, a dispus de un buget total de 696.222,52 euro, din care 439.500 euro au revenit liderului de proiect, respectiv Societății de Binefacere „Don Orione”, iar 256.722,52 euro au revenit partenerului de proiect, Camera de Comerț și Industrie a Județului Békés. Perioada de derulare a proiectului a fost de 24 luni și s-a desfășurat în perioada 1 aprilie 2012 - 31 martie 2014.
Principalele activități ale proiectului au fost: construirea Incubatorului de afaceri la Oradea, amenajarea și dotarea acestuia, achiziționarea, reabilitarea, amenajarea și dotarea viitoarei clădiri a Centrului de afaceri din Békéscsaba, promovarea celor două investiții, demararea procesului de incubare, organizarea unor conferințe, întâlniri de afaceri, participarea firmelor la târguri și expoziții și organizarea unor cursuri de formare profesională.
Prin implementarea acestui proiect s-a urmărit creșterea calității infrastructurii de afaceri în regiunea de frontieră româno – maghiară. Spațiul destinat Incubatorului  de afaceri din Oradea și cursurilor de formare profesională are o suprafață de peste 870 mp, fiind dotat și mobilat complet. Până acum au fost incubate 4 firme și s-au desfășurat un mare număr de cursuri. Centrul de afaceri la Békéscsaba are o suprafață de 216 mp și oferă servicii de consultanță în domeniul colaborării economice maghiaro – române, după cum aveam să aflăm de la dl manager Miheller Martin.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Dezvoltarea infrastructurii de afaceri transfrontaliere.

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 10:29:12 Ora de vară a Europei de Est