Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Programul de educație ecologică „Viață pentru mediu, viață pentru om”

În atenția profesorilor!!!

Programul de educație ecologică „Viață pentru mediu, viață pentru om”

La nivelul regiunii Nord-Vest se desfășoară Programul de educație ecologică „Viață pentru mediu, viață pentru om” - ediția a VIII-a, inițiat de către Agenția pentru Protecția Mediului Satu Mare, în colaborare cu APM Bihor, APM Bistrița-Năsăud, APM Cluj și APM Maramureș.

Proiectul se adresează școlilor gimnaziale și liceelor din județele: Bihor, Bistrița-Năsăud, Satu Mare, Cluj și Maramureș și din județul Szabolcs Szatmar-Bereg (din Ungaria). Tema concursurilor din cadrul proiectului este axată pe un domeniu de interes major: Ecoturismul în contextul gestiunii deșeurilor.
Scopul proiectului constă în informarea și conștientizarea tinerei generații privind importanța promovării ecoturismului în contextul  gestiunii deșeurilor. 
Proiectul se desfășoară în perioada 1.10.2013 - 1.06.2014 și constă în derularea unui concurs teoretic (etapa județeană) și a unui concurs practic (etapa regională/internațională).
În data de  13.12.2013  Agenția pentru Protecția Mediului Bihor și Inspectoratul Județean Bihor au organizat în 13.12.2013 concursul teoretic de educație ecologică – etapa județeană.
Concursul s-a adresat celor 28 de unități școlare (16 din ciclul gimnazial și 12 din cel liceal) înscrise în cadrul acestui proiect și a constat în susținerea a 3 probe: test grilă, menționarea unor reguli de comportament ecologic pe baza vizionării unei prezentări PowerPoint; proba 3 (gimnaziu): test Adevarat/Fals, (liceu) completarea cu argumente a  unei analize Swot privind ecotursimul în România).
Rezultatele concursului
La liceu
Locul I – C.T. „Alexandru Roman” Aleșd – 20 puncte; locul II -  Lic. Tehnologic Nr. 1 Salonta – 19,5 puncte; locul III – Lic. T. „Aurel Lazăr” – 16,25 p.; mențiune – C. Agricol Nr. 1 Valea lui Mihai – 15,75 p.
La gimnaziu
Locul I – Școala Gimnazială „Avram Iancu” Oradea – 19,25 puncte; locul II -       Șc. Gim. Nr. 1 Sântandrei – 19,20 p.;
locul III – Șc. Gim. „D. Cantemir” – 19,15 p.; mențiune – Lic.T. „L. Blaga”– 19 p.
Fiecare școală a primit diplome de participare, iar unitățile de învățământ câștigătoare au fost recompensate cu echipamente sportive care au fost asigurate de către CCR Logistics Syistems RO București.
Cadrele didactice menționate mai jos sunt rugate să se prezinte la sediul APM Bihor pentru a-și ridica adeverințele care au fost emise pentru participarea în cadrul acestui proiect: prof. Vîlceanu Daniela – C.T. „C-tin Brâncuși”, prof. Roman Doboș Gabriela – C.T. „A. Șaguna”, prof. Șchiop Adina – C.T. Nr. 1 Vadu Crișului, prof. Gabrian Mihaela – Șc. Gim. Nr. 1 Aștileu, prof. Beladi Tamara – Șc. Gim. „Gaspar Andras” Biharia, prof. Peșel Lavinia – Șc. Gim. Nr. 2 Chișcău, prof. Filip Livia – Șc. Gim. Nr. 1 Abram, prof. Duma Elena – Șc. Gim. Nr. 1 Sântandrei, prof. Drugaș Corina – C.T. „Traian Vuia”, prof. Filip Marinela – C.T. „Mihai Viteazul”.
Etapa zonală/internațională, la Jojib, jud. Satu Mare
Primele 3 echipaje de la gimnaziu si primele trei echipaje de la liceu vor participa la etapa regională/ internațională care se va desfășura la începutul lunii iunie 2014, în localitatea Jojib, din județul Satu Mare.
Aceste echipaje trebuie să pregătească pentru etapa internațională
Fiecare echipaj va identifica de pe raza județului pe care îl reprezintă, o locație turistică (stațiune, zonă de agrement etc) și având la bază informațiile dobândite pe parcursul programului, va pregăti o machetă (format A2 – aprox. 420mmX594mm) care să reprezinte aspectul pe viitor cu îmbunătățirile care se impun pentru ca locația aleasă că corespundă cerințelor europene impuse obiectivelor ecoturistice; prezentarea machetei va fi susținută de o prezentare PowerPoint ( max. 5 min) în care va fi prezentat un mic istoric al zonei identificate (caracterizare, imagini) și modalitățile de îmbunătățire a zonei alese (cum ar trebui reamenajate zone, ce tehnologii verzi s-ar putea realiza, eventual și imagini cu modul de realizare a machetei).
La jurizare se va ține cont de creativitatea de care au da dovadă echipajele, modul de prezentare și sustenabilitatea propunerilor.
Premii
Pentru ocupanții locurilor 1,2,3 la secțiunea gimnaziu, respectiv liceu, recompensa este o săptămână de relaxare la Tabăra ecologică de la Tarna Mare jud. Satu Mare. Alături de ei, se vor regăsi și membrii echipajului de la școala care a colectat cea mai mare cantitate de deșeuri (DEEE, hârtie, pet) pe toată perioada implementării programului septembrie 2013 - mai 2014. Colectarea acestor deșeuri se poate realiza de TOATE  instituțiile de învățământ înscrise în program, nu doar de cele câștigătoare ale etapei județene.
Deșeurile colectate vor fi predate operatorului economic cu care s-a semnat contractul pe perioada implementării programului, până la data de 30.05.2014.
Ing. Loredana Þîrț

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 09:55:02 Ora de vară a Europei de Est