Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Bugetul universității și planul operațional

Senatul Universității în a 39-a ședință plenară

Bugetul universității și planul operațional

Comisia de Relații Internaționale și Interne (CRII) vă informează despre subiectele discutate în ședința Senatului Universității din Oradea de luni, 24 martie 2014.

Luni, 24 martie, 2014, Senatul Universității din Oradea s-a reunit pentru a finaliza un lung șir de dezbateri, minuțios studiate în cele 9 Comisii de specialitate ale Senatului, în săptămânile precedente, și materializate în rapoarte sectoriale precise, bazate pe indicatori cuantificabili.
Legislativul universitar, sub conducerea președintelui prof. univ. dr. Sorin Curilă, a dezbătut într-o ședință de cinci ore, o problematică diversă (24 de subiecte), dar concentrată în jurul a două teme principale: bugetul universității și planul operațional pentru 2014.
Invitați speciali
La ședința plenară au participat ca invitați speciali: reprezentanți ai facultăților IETI și IEMI; rectorul universității și doamna director economic Crina Gherlea.
Prezența rectorului în Senat a devenit o constantă a conlucrării universitare. Domnia sa onorează Senatul ori de câte ori sunt supuse aprobării Senatului rapoartele de activitate, planurile de lucru ale Executivului – strategii, planuri operaționale, inițiative pe care Consiliul de administrație nu și le asumă direct.
Și în ședința de luni, domnia sa a avut o lungă expunere legată, în principal, de inițiativele de tipul menționat. Inițiativa a fost urmată de un dialog animat finalizat cu ideea că asumarea de responsabilități noi trebuie să fie fixată în formule procedurale clare și exprimată în indicatori preciși. Dl rector a invitat-o pe doamna Crina Gherlea, director general economic, să se pronunțe în legătură cu bugetul universității și problemele adiacente.
Doamna Crina Gherlea a comentat scurt invitând toți factorii de decizie să citească Informarea privind situația financiară, un  raport word, privind starea de fapt și să-și reunească forțele pentru a lua măsurile necesare funcționării universității.
Invitarea membrilor facultăților – alții decât cei aleși în Senat – pentru a-și expune problemele, îngrijorările, dar și rezultatele remarcabile (personale și instituționale) în plen a fost inițiată ca formulă de comunicare specifică a Senatului cu colegii din corpul academic. Ea a devenit o cutumă pe care mai mulți decani au întărit-o prin prezența directă a domniilor lor. Senatul așteaptă și colegii tineri, care prin energia domniilor lor pot contribui la formularea unor probleme încă neabordate în Senat, dar importante pentru tinerii universitari.
La Ședința de luni au participat domnii decani, prof univ. dr. ing. Teodor Leuca (IETI) și prof. univ. dr. ing. (EMI) Gabriel Bendea (EMI). Dânșii au luat cuvântul în numele colectivelor pe care le conduc și au expus principalele probleme cu care se confruntă. Au evaluat succint riscurile, amenințările și resursele pe care le-au identificat, precum  și soluțiile pe care le întrevăd.
Acestea ar putea fi exprimate într-un singur cuvânt: reformare. Domnul profesor Leuca a pronunțat și oficial o soluție radicală: o singură facultate de ingineri!
Dezbateri în jurul bugetului
Universitatea trece prin constrângeri bugetare. Toate documentele supuse aprobării Senatului arată aceste lucruri.
Documentele bugetare precum: Aprobarea Bugetului de Venituri și Cheltuieli pe anul 2013; Aprobarea Execuției Bugetare pe universitate/2013; Aprobarea bugetului previzionat de venituri și cheltuieli pe anul 2014, Informare privind situația financiară anuală indică situația în termeni cuantificabili.
Din cauza acestor constrângeri, Senatul se solidarizează cu Consiliul de administrație în rezolvarea situației și a aprobă, în variante propusă de Consiliul de administrație, o serie de măsuri austere. Dintre acestea cităm:  Organigramele unor compartimente ale universității; propunerile de stabilire a formațiilor de studiu la numărul maxim permis de lege. De asemenea, Senatul nu a respins propunerea Consiliului de administrație care amână acordarea unor noi gradații de merit până la identificarea surselor de finanțare.
Discuțiile în jurul unor inițiative au fost ample și s-au finalizat în cereri de încadrare strictă în proceduri. Domnul președinte prof. univ. dr. ing. Sorin Curilă, după ce a exprimat dorința de a aproba trecerea Bazei sportive și a Stațiunii Pomicola în administrarea facultăților de profil, ca structuri didactice și de cercetare, a subliniat necesitatea ca orice aprobare, oportună și salutară pentru funcționalitatea unui compartiment sau altul, să fie bazată pe proceduri clare și responsabilități bine demarcate, atât material, cât și financiar.
Numirea unor noi șefi de secție în cadrul Spitalului Universitar „Doctor  Gavril Curteanu”
Propunerile de numire în funcția de șef de secție la Secția de Clinică de Psihiatrie I și șef de secție la Secția de Clinică de Psihiatrie II, propuneri venite din partea Consiliului Facultății de Medicină și Farmacie au fost analizate  de către doamna prof. univ. dr. Mariana Mureșan și comisia pe care o conduce. Domnia sa a susținut cu căldură numirea ca șefi de secție a domnilor doctori șef lucrări dr. Belba Adriana și asistent univ. dr. Iova Claudiu. Senatul a aprobat numirea.
Prof. univ. dr. Lia Pop,
președintele CRII

Trimite email
joi, 18 aprilie 2024, 04:10:59 Ora de vară a Europei de Est