Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Huedin, tot mai aproape de Oradea

Parteneriatul educațional „Prieteni de pe Criș”

Huedin, tot mai aproape de Oradea

În cadrul parteneriatului educațional „Prieteni de pe Criș”, ieri (marți, 15 aprilie 2008), la Școala cu clasele I-VIII „Dacia” din Oradea, a avut loc o nouă întâlnire a partenerilor de proiect de la Școala cu clasele I-VIII „Dacia” din Oradea și Grupul Școlar Huedin.

Proiectul de parteneriat educațional dintre cele două școli din Huedin și Oradea se derulează din anul școlar 2006 -2007, coordonatori de proiect fiind înv. Elena Gligan, de la Grupul Școlar Huedin (județul Cluj) și inst. Florica Hava, de la Școala cu clasele I-VIII „Dacia” din Oradea (județul Bihor), colaboratori: Marinela Cozea, director adjunct al Grupului Școlar Huedin, înv. Maria Marincaș și înv. Dorel Breșan, precum și prof. Florian Hava, directorul Școlii cu clasele I-VIII „Dacia” din Oradea.
„Proiectul nostru de parteneriat educațional urmărește o cunoaștere reciprocă între elevii claselor și școlilor noastre, un dialog sincer, o comunicare directă pentru a lega noi prietenii, o mai bună informare legată de cele două orașe și comunități, tradiții și obiceiuri, vizitarea unor locuri ce păstrează vestigii ale trecutului din cele două zone ale Crișului Repede, cultivarea respectului elevilor pentru istoricul, tradițiile și obiceiurile zonelor noastre”, ne-a declarat coordonatorul parteneriatului, înv. Elena Gligan.
Școala „Dacia”, școală reprezentativă a județului Bihor  
În deschiderea reuniunii de proiect, găzduite de sala de sport a școlii, directorul instituției, prof. Florian Hava, a prezentat oaspeților palmaresul impresionant al elevilor școlii (sute de premii municipale, județene, naționale și internaționale), proiecte școlare naționale și intenaționale, care au drept înfăptuitor și suport un colectiv deosebit de cadre didactice și o dotare de excepție, ce concură la imaginea unei școli reprezentative a județului Bihor.
Micii artiști pe marea scenă   
Elevii institutoarei Florica Hava și-au prezentat cartea de vizită, mai întâi în sala de sport, unde au evoluat recitatorii (Alexandru Popa, Andrei Franțiu) și artiștii (Alexa Prada, Alexandra Popovici, Cynthia Tomulețiu, Ioana Copil și Harabula Tiffany - dansatoare și majorete), și mai apoi în sala de clasă, prin diplomele, premianții și lucrările lor. În replică, oaspeții au prezentat un moment literar.
Vizitarea școlii și bibliotecii, masa festivă și ieșire în oraș
Partenerii de proiect au făcut schimb de atenții și adrese, s-au pozat cu artiștii, iar oaspeții au vizitat școala (săli de clasă, laboratoare și biblioteca), au luat masa (având parte și de un tort-surpriză cu artificii), după care au dat fuga în Orășelul copiilor. După-amiază, partenerii de proiect au vizitat Muzeul militar și Grădina zoologică din Oradea.
Următoarea întâlnire de proiect este programată în luna mai, la Grupul Școlar Huedin.
„Așteptăm cu interes, vizita partenerilor și prietenilor noștri orădeni la Huedin, prilej cu care le vom prezenta școala și orașul, precum și realizările elevilor noștri. Dorim să știe că ne-am simțit excelent la Oradea. Le mulțumin pentru primirea călduroasă și îi felicităm pentru școala frumoasă în care învață și rezultatele deosebite obținute”, a ținut să ne spună directorul adjunct al Grupului Școlar Huedin, dra Marinela Cozea.
Am reținut, de asemenea, faptul că distanța de 100 de kilometri dintre Huedin și Oradea se micșorează cu fiecare întâlnire de proiect, astfel încât, orașul Huedin e tot mai aproape de Oradea, Crișul (cel) Repede fiind unul dintre lianții lor naturali care le „mediază” apropierea. (Ovidiu DAN)  
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:  Huedin, tot mai aproape de Oradea.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 18:40:05 Ora de vară a Europei de Est