Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Simpozionul județean „Dezvoltarea socio-emoțională a copiilor preșcolari”, ediția a II-a

Vineri, de Ziua Grădiniței „Voinicel”

Simpozionul județean „Dezvoltarea socio-emoțională a copiilor preșcolari”, ediția a II-a

Grădinița Nr. 27 „Voinicel”, structură a Colegiului Național „Iosif Vulcan” din Oradea, și-a sărbătorit, vineri (4 aprilie 2014), ziua, în cadrul celei de-a II-a ediții a simpozionului județean „Dezvoltarea socio-emoțională a copiilor preșcolari”.

„Grădinița funcționează în această clădire din 4 aprilie 1977, deci, de 37 de ani, urmând Grădiniței „Înfrățirea”, înființată în 1955, ne-a spus doamna director Georgeta Druța.
Anul trecut ne-am gândit să legăm de ziua grădiniței un alt eveniment drag nouă, un simpozion județean, care a depășit mult granițele județului. Simpozionul se află la cea de-a doua ediție și tratează o temă „la modă” și de mare impact „Dezvoltarea socio-emoțională a copiilor preșcolari”.
La cele două secțiuni ale sale, simpozionul a înregistrat un succes nesperat. Cele 48 de povestiri, 17 poezii și 17 jocuri create de educatoare au fost publicate într-o carte (auxiliar didactic), iar la cea de-a doua secțiune, la concursul de desene, am primit peste 200 de lucrări din tot județul, dar și din alte județe: Satu Mare, Bistrița-Năsăud și Slobozia - județul Ialomița”.
„Ani de zile cadrele didactice s-au focalizat foarte mult pe dezvoltarea competențelor cognitive”
La ediția de vineri a simpozionului, coordonatorii manifestării, doamnele prof. Natalia Coroiu și Ioana Mihuț, au avut bucuria de a avea alături reprezentați ai partenerilor și doi invitați îndrăgiți, lect. univ. dr. Marius Drugaș și Ioana Omuț – Cherecheanu. În abordarea temei, Marius a adus exemple concrete, între care unul întâlnit pe stradă, care l-a marcat profund, dar având satisfacția că în final copilul a învins. Ioana, deși recunoaște că și până acum educatoarele s-au preocupat de educația socio-emoțională a copiilor, ține să sublinieze faptul că „ani de zile cadrele didactice s-au focalizat foarte mult pe dezvoltarea competențelor cognitive. Cel puțin în clasele primare, am văzut că asta era preocuparea numărul unu: socotit, toate metodele de rezolvare a problemelor, cât mai multe teste, 10.000 de culegeri…Conform studiilor, se știe, foarte bine, că nu inteligența cognitivă sau competențele cognitive ne asigură neapărat succesul în viață. Cunoaștem foarte mulți care sunt foarte docți în domeniul în care s-au format și cu toate acestea eșuează. Nu sunt capabili să întrețină relații funcționale cu cei din jur, poate nu reușesc să aibă un partener de viață mult timp. La serviciu au destul de multe probleme… De aici, importanța aceasta a dezvoltării socio-emoționale, care, se spune că e bine să se facă în perioada preșcolară pentru că aceasta este perioada de achiziții fundamentale, la nivel cognitiv, social, emoțional, motric. Acum, de când o am pe Lea (fetița ei), văd puțin altfel lucrurile și nici nu mai știu ce să spun despre dezvoltarea socio-emoțională. Din ceea ce am citit și am văzut, îmi dau seama că este extrem de importantă inclusiv perioada intrauterină. Modul în care naști, ce se întâmplă apoi, alăptezi, nu alăptezi, cine e lângă copil, cum se soluționează diferite probleme în familie înainte de a merge la grădiniță”…
Andra, Andrea și Petra – premiul I
Vizitând expoziția cu lucrări, doamna director Georgeta Druța a ținut să ne prezinte trei dintre lucrările pe care juriul le-a cotat ca fiind premiul I, în prima fază „pentru că jurizarea va continua și după simpozion”, a dorit să ne asigure doamna director. Așadar, deocamdată, premiul I: Andra Marinău, de la Grădinița Nr. 44, educatoare Lucia Caciora; Kalmar Andrea, Grădinița Nr. 47, ed. Biro Sara; Corbuț Petra Rebeca, Grădinița Nr. 47, ed. Þurcaș Valeria.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Simpozionul județean „Dezvoltarea socio-emoțională a copiilor preșcolari”, ediția a II-a.

Trimite email
luni, 10 noiembrie 2025, 18:34:29 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Din Oradea la Băile Felix

Știați că
Cea de-a XII-a ediție a festivalului-concurs „D'ALE PORCULUI" se va desfășura... nu la Oradea, ci la Băile Felix, sâmbătă și duminică, în 15 și 16 noiembrie 2025...