Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Simpozionul județean „Dezvoltarea socio-emoțională a copiilor preșcolari”, ediția a II-a

Vineri, de Ziua Grădiniței „Voinicel”

Simpozionul județean „Dezvoltarea socio-emoțională a copiilor preșcolari”, ediția a II-a

Grădinița Nr. 27 „Voinicel”, structură a Colegiului Național „Iosif Vulcan” din Oradea, și-a sărbătorit, vineri (4 aprilie 2014), ziua, în cadrul celei de-a II-a ediții a simpozionului județean „Dezvoltarea socio-emoțională a copiilor preșcolari”.

„Grădinița funcționează în această clădire din 4 aprilie 1977, deci, de 37 de ani, urmând Grădiniței „Înfrățirea”, înființată în 1955, ne-a spus doamna director Georgeta Druța.
Anul trecut ne-am gândit să legăm de ziua grădiniței un alt eveniment drag nouă, un simpozion județean, care a depășit mult granițele județului. Simpozionul se află la cea de-a doua ediție și tratează o temă „la modă” și de mare impact „Dezvoltarea socio-emoțională a copiilor preșcolari”.
La cele două secțiuni ale sale, simpozionul a înregistrat un succes nesperat. Cele 48 de povestiri, 17 poezii și 17 jocuri create de educatoare au fost publicate într-o carte (auxiliar didactic), iar la cea de-a doua secțiune, la concursul de desene, am primit peste 200 de lucrări din tot județul, dar și din alte județe: Satu Mare, Bistrița-Năsăud și Slobozia - județul Ialomița”.
„Ani de zile cadrele didactice s-au focalizat foarte mult pe dezvoltarea competențelor cognitive”
La ediția de vineri a simpozionului, coordonatorii manifestării, doamnele prof. Natalia Coroiu și Ioana Mihuț, au avut bucuria de a avea alături reprezentați ai partenerilor și doi invitați îndrăgiți, lect. univ. dr. Marius Drugaș și Ioana Omuț – Cherecheanu. În abordarea temei, Marius a adus exemple concrete, între care unul întâlnit pe stradă, care l-a marcat profund, dar având satisfacția că în final copilul a învins. Ioana, deși recunoaște că și până acum educatoarele s-au preocupat de educația socio-emoțională a copiilor, ține să sublinieze faptul că „ani de zile cadrele didactice s-au focalizat foarte mult pe dezvoltarea competențelor cognitive. Cel puțin în clasele primare, am văzut că asta era preocuparea numărul unu: socotit, toate metodele de rezolvare a problemelor, cât mai multe teste, 10.000 de culegeri…Conform studiilor, se știe, foarte bine, că nu inteligența cognitivă sau competențele cognitive ne asigură neapărat succesul în viață. Cunoaștem foarte mulți care sunt foarte docți în domeniul în care s-au format și cu toate acestea eșuează. Nu sunt capabili să întrețină relații funcționale cu cei din jur, poate nu reușesc să aibă un partener de viață mult timp. La serviciu au destul de multe probleme… De aici, importanța aceasta a dezvoltării socio-emoționale, care, se spune că e bine să se facă în perioada preșcolară pentru că aceasta este perioada de achiziții fundamentale, la nivel cognitiv, social, emoțional, motric. Acum, de când o am pe Lea (fetița ei), văd puțin altfel lucrurile și nici nu mai știu ce să spun despre dezvoltarea socio-emoțională. Din ceea ce am citit și am văzut, îmi dau seama că este extrem de importantă inclusiv perioada intrauterină. Modul în care naști, ce se întâmplă apoi, alăptezi, nu alăptezi, cine e lângă copil, cum se soluționează diferite probleme în familie înainte de a merge la grădiniță”…
Andra, Andrea și Petra – premiul I
Vizitând expoziția cu lucrări, doamna director Georgeta Druța a ținut să ne prezinte trei dintre lucrările pe care juriul le-a cotat ca fiind premiul I, în prima fază „pentru că jurizarea va continua și după simpozion”, a dorit să ne asigure doamna director. Așadar, deocamdată, premiul I: Andra Marinău, de la Grădinița Nr. 44, educatoare Lucia Caciora; Kalmar Andrea, Grădinița Nr. 47, ed. Biro Sara; Corbuț Petra Rebeca, Grădinița Nr. 47, ed. Þurcaș Valeria.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Simpozionul județean „Dezvoltarea socio-emoțională a copiilor preșcolari”, ediția a II-a.

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

joi, 9 aprilie 2020