Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Simpozionul județean „Dezvoltarea socio-emoțională a copiilor preșcolari”, ediția a II-a

Vineri, de Ziua Grădiniței „Voinicel”

Simpozionul județean „Dezvoltarea socio-emoțională a copiilor preșcolari”, ediția a II-a

Grădinița Nr. 27 „Voinicel”, structură a Colegiului Național „Iosif Vulcan” din Oradea, și-a sărbătorit, vineri (4 aprilie 2014), ziua, în cadrul celei de-a II-a ediții a simpozionului județean „Dezvoltarea socio-emoțională a copiilor preșcolari”.

„Grădinița funcționează în această clădire din 4 aprilie 1977, deci, de 37 de ani, urmând Grădiniței „Înfrățirea”, înființată în 1955, ne-a spus doamna director Georgeta Druța.
Anul trecut ne-am gândit să legăm de ziua grădiniței un alt eveniment drag nouă, un simpozion județean, care a depășit mult granițele județului. Simpozionul se află la cea de-a doua ediție și tratează o temă „la modă” și de mare impact „Dezvoltarea socio-emoțională a copiilor preșcolari”.
La cele două secțiuni ale sale, simpozionul a înregistrat un succes nesperat. Cele 48 de povestiri, 17 poezii și 17 jocuri create de educatoare au fost publicate într-o carte (auxiliar didactic), iar la cea de-a doua secțiune, la concursul de desene, am primit peste 200 de lucrări din tot județul, dar și din alte județe: Satu Mare, Bistrița-Năsăud și Slobozia - județul Ialomița”.
„Ani de zile cadrele didactice s-au focalizat foarte mult pe dezvoltarea competențelor cognitive”
La ediția de vineri a simpozionului, coordonatorii manifestării, doamnele prof. Natalia Coroiu și Ioana Mihuț, au avut bucuria de a avea alături reprezentați ai partenerilor și doi invitați îndrăgiți, lect. univ. dr. Marius Drugaș și Ioana Omuț – Cherecheanu. În abordarea temei, Marius a adus exemple concrete, între care unul întâlnit pe stradă, care l-a marcat profund, dar având satisfacția că în final copilul a învins. Ioana, deși recunoaște că și până acum educatoarele s-au preocupat de educația socio-emoțională a copiilor, ține să sublinieze faptul că „ani de zile cadrele didactice s-au focalizat foarte mult pe dezvoltarea competențelor cognitive. Cel puțin în clasele primare, am văzut că asta era preocuparea numărul unu: socotit, toate metodele de rezolvare a problemelor, cât mai multe teste, 10.000 de culegeri…Conform studiilor, se știe, foarte bine, că nu inteligența cognitivă sau competențele cognitive ne asigură neapărat succesul în viață. Cunoaștem foarte mulți care sunt foarte docți în domeniul în care s-au format și cu toate acestea eșuează. Nu sunt capabili să întrețină relații funcționale cu cei din jur, poate nu reușesc să aibă un partener de viață mult timp. La serviciu au destul de multe probleme… De aici, importanța aceasta a dezvoltării socio-emoționale, care, se spune că e bine să se facă în perioada preșcolară pentru că aceasta este perioada de achiziții fundamentale, la nivel cognitiv, social, emoțional, motric. Acum, de când o am pe Lea (fetița ei), văd puțin altfel lucrurile și nici nu mai știu ce să spun despre dezvoltarea socio-emoțională. Din ceea ce am citit și am văzut, îmi dau seama că este extrem de importantă inclusiv perioada intrauterină. Modul în care naști, ce se întâmplă apoi, alăptezi, nu alăptezi, cine e lângă copil, cum se soluționează diferite probleme în familie înainte de a merge la grădiniță”…
Andra, Andrea și Petra – premiul I
Vizitând expoziția cu lucrări, doamna director Georgeta Druța a ținut să ne prezinte trei dintre lucrările pe care juriul le-a cotat ca fiind premiul I, în prima fază „pentru că jurizarea va continua și după simpozion”, a dorit să ne asigure doamna director. Așadar, deocamdată, premiul I: Andra Marinău, de la Grădinița Nr. 44, educatoare Lucia Caciora; Kalmar Andrea, Grădinița Nr. 47, ed. Biro Sara; Corbuț Petra Rebeca, Grădinița Nr. 47, ed. Þurcaș Valeria.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Simpozionul județean „Dezvoltarea socio-emoțională a copiilor preșcolari”, ediția a II-a.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 18:54:33 Ora de vară a Europei de Est