Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Cum poți obține mai ușor un job și strategii de succes la un interviu?

Joi, în Aula Magna

Cum poți obține mai ușor un job și strategii de succes la un interviu?

Cum am putea motiva, explica sau interpreta participarea mai mult decât modestă a studenților la evenimentul de joi din Aulă, drept lipsă de interes din partea studenților sau lipsă de informare (mediatizare a evenimentului)?

Joi, 3 aprilie 2014, în Aula Magna a Universității din Oradea, s-a desfășurat un eveniment interesant și util cel puțin pentru o bună parte dintre studenți. De fapt, lor li s-a adresat, în exclusivitate, fiind organizat, cu cele mai bune intenții, de Revista studențească „Principii” a Universității din Oradea, în parteneriat cu Cercul de Management - Marketing „Excelsior”.
Așa după cum aveam să aflăm de la organizatori, evenimentul a fost pus în undă tocmai în ideea „de a ajuta studenții interesați de modul în care pot obține mai ușor un job și strategii de succes la un interviu” - Mihai Cionca.
Invitații speciali ai evenimentului au fost: dna Adriana Borza – psiholog și coordonator al Centrului de Consiliere și Servicii privind Cariera, dl conf. univ. dr. Dorin Coita – de la Facultatea de Științe Economice și Sebastian Șipoș – din partea mediului de business.
Vorbind despre Centrul de Consiliere și Servicii privind Cariera, dna Adriana Borza a prezentat obiectivul și misiunea centrului, precum și evenimentul nr. 1  care va avea loc în 14 mai în campusul orădean – Târgul locurilor de muncă (prezentări de firme cu posibilitatea de internship și ateliere de învățare); domnia sa a abordat apoi teme dragi, ancorate în specialitate, precum autocunoașterea - una dintre cele mai complexe și mai dificile forme ale cunoașterii umane, teste de raționament matematic, consiliere psihologică, trăsături de personalitate (oprindu-se la cele șase tipuri propuse de Holland: realist, investigativ, artistic, social, întreprinzător și convențional) și frica de a vorbi în public…
Dl Sebastian Șipoș a tratat subiectul Importanța și modul de prezentare la un interviu. „Modul în care vă prezentați la interviu trebuie văzut ca modul în care prezentați un produs sau orice altceva atunci când îl vinzi. În primul rând, și asta cred că este cel mai important, trebuie să fii sincer. Dacă ați făcut ceva, treceți aceasta în CV, lăudați-vă, dacă nu ați făcut și nu știți s-o faceți nu vă lăudați că știți să o faceți. Al doilea lucru foarte important pe care în caută firmele, angajatorii la un candidat este flexibilitatea. Un lucru pe care îl veți auzi foarte des este  și cel de voluntariat”. În continuare, Sebastian a explicat de ce este importantă experiența de voluntariat a angajatului pentru angajator.
Dl conf. univ. dr. Dorin Coita, un cunoscut și îndrăgit partener al studenților (din cadrul întâlnirilor AIESEC), a captat atenția în stil personal prezentându-ne agenda și cuprinsul temei; patru au fost elementele (cuvintele cheie) de marketing personal la care a făcut trimitere și la care s-a referit domnia sa: „primul element este cel de marketing (personal, din mai multe motive); cel de-al doilea se referă la personal, la persoană, altfel spus fiecare să se gândească la sine; în al treilea rând o să vorbim despre orientări strategice mari, cam cum să procedăm, să ne gândim pentru a realiza marketingul personal, cum să ne orientăm, modul general de abordare; cel de-al patrulea lucru: instrumente. Acesta este elementul esențial, mai precis destinația prezentării mele de astăzi”, a precizat dl Dorin Coita.
Iată, deci, în rezumat, ce s-a prezentat joi în Aula Magna, pentru informarea studenților interesați de soarta și reușita lor.
Ovidiu Dan

Trimite email
luni, 3 noiembrie 2025, 15:43:10 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).