Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Cum poți obține mai ușor un job și strategii de succes la un interviu?

Joi, în Aula Magna

Cum poți obține mai ușor un job și strategii de succes la un interviu?

Cum am putea motiva, explica sau interpreta participarea mai mult decât modestă a studenților la evenimentul de joi din Aulă, drept lipsă de interes din partea studenților sau lipsă de informare (mediatizare a evenimentului)?

Joi, 3 aprilie 2014, în Aula Magna a Universității din Oradea, s-a desfășurat un eveniment interesant și util cel puțin pentru o bună parte dintre studenți. De fapt, lor li s-a adresat, în exclusivitate, fiind organizat, cu cele mai bune intenții, de Revista studențească „Principii” a Universității din Oradea, în parteneriat cu Cercul de Management - Marketing „Excelsior”.
Așa după cum aveam să aflăm de la organizatori, evenimentul a fost pus în undă tocmai în ideea „de a ajuta studenții interesați de modul în care pot obține mai ușor un job și strategii de succes la un interviu” - Mihai Cionca.
Invitații speciali ai evenimentului au fost: dna Adriana Borza – psiholog și coordonator al Centrului de Consiliere și Servicii privind Cariera, dl conf. univ. dr. Dorin Coita – de la Facultatea de Științe Economice și Sebastian Șipoș – din partea mediului de business.
Vorbind despre Centrul de Consiliere și Servicii privind Cariera, dna Adriana Borza a prezentat obiectivul și misiunea centrului, precum și evenimentul nr. 1  care va avea loc în 14 mai în campusul orădean – Târgul locurilor de muncă (prezentări de firme cu posibilitatea de internship și ateliere de învățare); domnia sa a abordat apoi teme dragi, ancorate în specialitate, precum autocunoașterea - una dintre cele mai complexe și mai dificile forme ale cunoașterii umane, teste de raționament matematic, consiliere psihologică, trăsături de personalitate (oprindu-se la cele șase tipuri propuse de Holland: realist, investigativ, artistic, social, întreprinzător și convențional) și frica de a vorbi în public…
Dl Sebastian Șipoș a tratat subiectul Importanța și modul de prezentare la un interviu. „Modul în care vă prezentați la interviu trebuie văzut ca modul în care prezentați un produs sau orice altceva atunci când îl vinzi. În primul rând, și asta cred că este cel mai important, trebuie să fii sincer. Dacă ați făcut ceva, treceți aceasta în CV, lăudați-vă, dacă nu ați făcut și nu știți s-o faceți nu vă lăudați că știți să o faceți. Al doilea lucru foarte important pe care în caută firmele, angajatorii la un candidat este flexibilitatea. Un lucru pe care îl veți auzi foarte des este  și cel de voluntariat”. În continuare, Sebastian a explicat de ce este importantă experiența de voluntariat a angajatului pentru angajator.
Dl conf. univ. dr. Dorin Coita, un cunoscut și îndrăgit partener al studenților (din cadrul întâlnirilor AIESEC), a captat atenția în stil personal prezentându-ne agenda și cuprinsul temei; patru au fost elementele (cuvintele cheie) de marketing personal la care a făcut trimitere și la care s-a referit domnia sa: „primul element este cel de marketing (personal, din mai multe motive); cel de-al doilea se referă la personal, la persoană, altfel spus fiecare să se gândească la sine; în al treilea rând o să vorbim despre orientări strategice mari, cam cum să procedăm, să ne gândim pentru a realiza marketingul personal, cum să ne orientăm, modul general de abordare; cel de-al patrulea lucru: instrumente. Acesta este elementul esențial, mai precis destinația prezentării mele de astăzi”, a precizat dl Dorin Coita.
Iată, deci, în rezumat, ce s-a prezentat joi în Aula Magna, pentru informarea studenților interesați de soarta și reușita lor.
Ovidiu Dan

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 06:58:05 Ora standard a Europei de Est