Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Robot Challenge 5 – o reușită națională!

Eduard și Brendon, campionii de la „Don Orione”, au confirmat!

Robot Challenge 5 – o reușită națională!

Grație unor studenți sufletiști, motivați și dedicați, cu preocupări în materie de robotică, sâmbătă, 12 aprilie 2014, sala de conferințe a Bibliotecii Universității din Oradea a fost „invadată” de roboți.

Și aceasta pentru că Flaviu Birouaș și Arnold Nilgesz, alături de directorul Departamentului de Mecatronică, dl dr. ing. ec. Radu Cătălin Țarcă, au organizat, la meserie, cea de-a V-a ediție a  competiției Robot Challenge.
Robot Challenge 5 a adunat studenți din diferite părți ale țării (București, Craiova și Suceava), dar și elevi orădeni, pasionați de roboți, care au venit la Oradea pentru a testa piața din Vest și a-și măsura forțele, ale lor și ale roboților făuriți de ei. Robot Challenge este singura competiție de roboți din județul Bihor și poate și din Vestul țării.
Întrecerea s-a desfășurat sub coordonarea directă a domnului dr. ing. ec. Radu Cătălin Þarcă și a celor doi studenți minunați ai Facultății de Inginerie Managerială și Tehnologică, Flaviu Birouaș și Arnold Nilgesz, care s-au ocupat de organizarea evenimentului.
„Concursul este pentru cei care doresc să își depășească limitele cunoștințelor tehnice pe care le dețin, să caute singuri soluții și să aplice disciplinele tehnice studiate într-un mediu practic”, ne-a explicat Flaviu Birouaș.
De cinci ani, această competiție crește an de an, devenind, iată, națională, datorită unor studenți minunați, pasionați de tehnică și inginerie.
Ediția din acest an a avut trei categorii de probe     
1.La proba de Line Follower Classic, robotul trebuia să fie capabil să ia decizii, folosind o inteligență artificială programată de către concurenți, să poată urmări traseul, folosind senzori optici și să parcurgă circuitul fără să părăsească linia (traseul). Roboții cei mai rapizi, au ocupat locurile fruntașe, după cum urmează:
Locul Iechipa Prodigy, formată din elevii: Eduard Mihok și Brendon Kovacs,  de la Liceul „Don Orione” din Oradea; robotul lor a parcurs traseul în timpul cel mai scurt (9, 41).
Locul IIechipa HBFS II, formată din studenții: Cristian Dobre, Mihai Crăciunescu și Andrei Duluță, de la Facultatea de Automatică și Calculatoare din București (timp 13, 68).
Locul III - echipa Cârpici, formată din studenții: Flaviu Birouaș și Arnold Nilgesz, de la Facultatea I.M.T. din Oradea (timp 14,81).
2.La proba a doua, de Line Follower Enhanced, fiecare robot concurent trebuia să îndeplinească anumite sarcini suplimentare față de proba de Line Follower Classic: să poată păstra traiectoria pe o linie întreruptă, să traverseze o rampă și să treacă de un obstacol (deplasându-l din loc sau ocolindu-l), dar toate acestea într-un timp cât mai scurt.
Câștigătorii probei:
Locul I din nou echipa Prodigy, formată din Eduard Mihok și Brendon  Kovacs, de la Liceul „Don Orione”.
Locul II - echipa Cârpici, formată din Flaviu Birouaș și Arnold Nilgesz, de la Facultatea I.M.T. Din Oradea.
Locul III – Echipa HBFS I, formată din Cristian Dobre, Mihai Crăciunescu și Andrei Duluță, de la Facultatea de Automatică și Calculatoare din București.
La cea de-a treia probă, cea de Mini Sumo, câte doi roboți adversari, aflați spate în spate, trebuiau să se lupte în sensul că trebuia să-și elimine adversarul din ring, de pe suprafața de luptă.
Clasamentul probei
Locul I – echipa Ragnar, formată din studenții: Alexandru Șorea, Ovidiu Bizinic și Călin Constantin, de la Universitatea Politehnica București, Facultatea de Inginerie în Limbi Străine.
Locul II – echipa Thrill, formată din studenții: Călin Constantin, Ramona  Craifoleanu și Alexandru Șorea, de la Facultatea de Inginerie în Limbi Străine din București
Locul III nu s-a acordat, pentru că cei doi roboți, aflați la egalitate de puncte, au refuzat să se lupte! Așa s-a întâmplat și cu robotul celor doi elevi campioni (Eduard și Brendon) de la „Don Orione”; aflat pe ringul de luptă, nu a schițat niciun gest, deși, la „încălzire” pornise favorit!
În atari condiții, s-a acordat un premiu de originalitate - echipei FIM – Tronic, formată din studenții Daniel Cenușă și Roman Pănuță, de la Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava - Facultatea de Inginerie Mecanică, Mecatronică și Management, pentru dezvoltarea unor aplicații de comunicare și programare în timp real a robotului prin smartphone.
Premiile au constat în bani și plăci de dezvoltare: locul I – 500 de lei, locul II -250, iar locurile III și premiul de originalitate, câte o placă de dezvoltare.
„Desfășurarea acestei competiții nu ar fi fost posibilă fără sprijinul sponsorilor, al partenerului principal PLEXUS, care a fost alături de echipa de organizare de-a lungul întregului proiect, al celorlalți sponsori: Celestica, Connect Group, Signum și Carpatronics.
Evenimentul a avut un real succes în rândul participanților, stârnind interesul viitorilor studenți să urmeze o profesie tehnică; avem speranța că tinerii spectatori de azi vor fi concurenții de mâine. Pentru ediția viitoare, organizatorii au o viziune ambițioasă și urmăresc, în continuare, o creștere a popularității (a numărului de participanți) și a complexității competiției, în sensul că vom (re)veni cu idei noi și probe adiționale”, a declarat Flaviu Birouaș.
Felicitări organizatorilor și arbitrilor: Flaviu Birouaș, Arnold Nilgesz, Andreea Cristina Birta, Mira Huza și Gabor Dios (fotograful evenimentului); arbitrii: Piroska Tiberiu, Andrei Crăciun și Lucian Știube (gojdistul).
Felicitări câștigătorilor, mai cu seamă elevilor campioni (de 10 milioane) de la „Don Orione”, care au încheiat competiția cu două victorii din trei!
Și încă o mențiune, chiar dacă nu au deschis evenimentul, dl rector Constantin Bungău  și dl decan Alexandru Viorel Pelea au luat pulsul evenimentului și au felicitat concurenții!
Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Robot Challenge 5 – o reușită națională!

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 17:07:29 Ora de vară a Europei de Est